حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل CarOS اپل احتمالا یک ساختار شبیه به سیستم عامل ماشین‌های تسلا دارد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، خودرو، فناوری‌های نوین

ماجرای سیستم عامل CarOS اپل یکی از مهم‌ترین مواردی است که در دنیای فناوری توجه زیادی نیز به آن شده است. تا کنون اخبار و اطلاعات گوناگونی درباره این سیستم عامل منتشر شده است. در جدیدترین مورد گویا این سیستم عامل پرحاشیه اپل، احتمالا یک ساختار شبیه سیستم عامل به ماشین‌های تسلا دارد. با ترنجی همراه باشید.

سیستم عامل CarOS اپل چه عملکردی از خود نشان خواهد داد؟!

Apple Car یکی از طولانی‌ترین شایعات در زمینه فناوری است و ما نکات جدیدی را برای گزارش از منابع مطلع دریافت کرده‌ایم. منابع مذکور می‌گویند که این خودروی الکتریکی به یک carOS سفارشی مجهز خواهد شد که بی شباهت سیستم مورد استفاده در خودروهای تسلا نیست.

این خبر از DigiTimes (به نقل از Notebookcheck.net) منتشر شده است. در حالی که نام CarOS به طور خاص ذکر نشده است، اما حدس و گمان بسیاری بر این است که اپل در حال توسعه یک پلتفرم نرم‌افزاری است که می‌تواند همه جنبه‌های عملکرد خودرو را کنترل کند. از روشن کردن موتور گرفته تا پخش آهنگ‌ها از یک آلبوم Apple Music.

سیستم عامل CarOS اپل

ما تصور می‌کنیم که این پلتفرم نرم‌افزاری از یک صفحه نمایش و داشبورد بزرگ مرکزی مانند خودروهای فعلی تسلا استفاده می‌کند. داشبورد موتورهای تسلا تحت تسلط نمایشگر قرار دارند و هیچ چیزی را در مقابل دکمه‌ها یا صفحه‌های فیزیکی ارائه نمی‌دهند.

توسعه واحد کنترل دامنه (DCU) توسط اپل نیز یکی دیگر از اخبار مهم این روزها است. در این گزارش همچنین به یک واحد کنترل دامنه برای Apple Car اشاره شده است که ظاهرا پردازش اطلاعات لازم را در حین رانندگی انجام می‌دهد. گفته می‌شود یک شرکت کره‌ای ناشناس در حال کار بر روی یک واحد کنترل دامنه برای اپل است.

اپل در پی توسعه خودرو Apple Car تیمی را به کره جنوبی اعزام کرده است

اگر چیزی که می‌شنویم درست باشد، به نظر می‌رسد که DCU و CarOS، کم و بیش هر اتفاقی را که در ماشین می‌افتد کنترل می‌کنند. به عبارت دیگر، ما در مورد چیزی صحبت می‌کنیم که بسیار فراتر از آن چیزی است که ممکن است با تجربه CarPlay موجود به آن عادت کرده باشید. این مورد شامل نقشه‌ها، موسیقی و سایر برنامه‌های صوتی خواهد بود.

در ماه‌های اخیر چیز زیادی در مورد Apple Car نشنیده‌ایم. اخیرا گزارش شده است که برخی از مدیران و متخصصان اپل، این پروژه را ترک کرده‌اند. اما این مقاله اخیر نشان می‌دهد که اپل همچنان در حال پیشبرد برنامه‌های خود برای تولید خودروی الکتریکی خود است.

چه زمانی خودرو خودران اپل عرضه خواهد شد؟!

در این مرحله، تعجب بزرگی خواهد بود که اپل روی فناوری خودروی خود کار نمی‌کند. اما این هنوز هیچ تضمینی ندارد که Apple Car واقعی قرار است عرضه شود. توضیحات تیم کوک، رئیس شرکت اپل درباره برنامه‌های این شرکت در زمینه توسعه خودرو مبهم بوده است، اما اشاره کرده است که اپل به دنبال نرم‌افزار رانندگی خودکار است، اگر نه* حداقل اپل به دنبال یک موتور فیزیکی و واقعی است که بتوانید در اطراف خانه! با آن رانندگی کنید.

سیستم عامل CarOS اپل

به گفته TechRadar، ما شاهد بودیم که در رویدادهای معرفی اپل، این شرکت بدون هیچ اشاره‌ای به خودروی خودران کار خود را همچنان پیش می‌برد. همان‌طور که ما می‌خواهیم چنین خودرویی را ببینیم، و واضح است که این یک حرکت بزرگ از سوی اپل خواهد بود. زیرا این شرکت به سمت مسیری در حرکت است که فاقد تجربه قبلی برای آن است.

همانطور که تسلا نیز تجربه کرده است، ساخت خودرو آسان نیست، اما اگر فقط یک شرکت سرمایه، منابع و دانش لازم برای تولید آن داشته باشد، قطعا آن شرکت اپل خواهد بود. ما هنوز مطمئن نیستیم که آیا در نهایت یک Apple Car معرفی و عرضه خواهد شد یا خیر، اما اگر چنین خودرویی عرضه شود، می‌تواند به اندازه عرضه اولین آیفون در تاریخ این شرکت مهم و تاثیرگذار باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان