حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش زمان بارگذاری بازی ها در اندروید ۱۳ از جمله ویژگی‌های مفید آن خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اندروید ۱۳، گوگل

تا به امروز صرفا شایعات غیر قابل تاییدی از اندروید ۱۳ منتشر شده است که بر بهبود قابلیت‌های نرم‌افزاری این سیستم عامل اشاره دارد. اما اگر حتی شایعات را غیر جذاب بدانیم، این شایعه جدید حداقل برای گیمرها خوشحال کننده است. زیرا یک ویژگی برای کاهش زمان بارگذاری بازی ها در اندروید ۱۳ در دسترس خواهد بود. با ترنجی همراه باشید.

کاهش زمان بارگذاری بازی ها در اندروید ۱۳ کمتر از همیشه خواهد بود…!

کاربران اندروید در طول سال‌ها از پیشرفت‌های زیادی در که در این سیستم‌ عامل وجود داشته است، لذت برده‌اند. به گونه‌ای که می‌توان به اندروید لقب “سیستم عامل مبتنی بر بازی” را داد. این موضوع به‌ویژه با اندروید ۱۲ بسیار همخوانی دارد. چرا که ویژگی‌های مهمی برای بهبود تجربه کاربران و گیمرها به همراه داشت، مانند گزینه‌ای برای توسعه‌ دهندگان بازی جهت اجرای حالت‌های مختلف مانند نرخ نوسازی بالاتر، بهره‌وری انرژی و یا کیفیت بالاتر. البته بازی‌هایی مانند Asphalt 9 و Genshin Impact تنها مواردی هستند که از این گزینه استفاده کرده‌اند.

علاوه بر این، اندروید ۱۲ به سازندگان گوشی‌ها اجازه می‌دهد تا ویژگی Game Dashboard نیز داشته باشند. این قابلیت یک منوی پاپ‌آپی است که ممکن است در هنگام تجربه بازی در برخی از گوشی‌ها دیده باشید. این قابلیت، یک راه سریع برای روشن و خاموش کردن تنظیمات ساده‌ای است که ممکن است بخواهید هنگام بازی به آن‌ها دسترسی داشته باشید، از جمله گرفتن اسکرین شات یا ضبط ویدیو و روشن کردن حالت مزاحم نشوید (do-not-disturb).

کاهش زمان بارگذاری بازی ها در اندروید ۱۳

به گفته خبرگزاری PhoneArena، حالا یک گزارش جدید نشان می‌دهد که گوگل در حال برنامه‌ ریزی برای اضافه کردن پیشرفت‌های بیشتر در زمینه بازی به اندروید ۱۳ است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها روش setGameState است که در صورت پیاده‌سازی، بازی‌ها را قادر می‌سازد تا گوشی را از وضعیت فعلی خود مطلع کنند.  با دانستن وضعیت فعلی بازی، گوشی می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا بازی می‌تواند قطع شود یا خیر.

اما جالب‌تر این است که به لطف روش setGameState، بازی همچنین می‌تواند اطلاعات فرآیند بارگذاری را نیز به اشتراک بگذارد. سپس دستگاه می‌تواند مطابق با اطلاعاتی که دریافت کرده عمل کند و با استفاده از حالت جدید GAME_LOADING، عملکرد CPU خود را افزایش دهد.

اندروید ۱۳ یکی از ویژگی های اندروید ۱۲ را متعادل تر می کند

البته این مورد چیز جدیدی نیست. بسیاری از سازندگان در حال حاضر راه خود را برای تخصیص قدرت بیشتر به تراشه دستگاه جهت افزایش عملکرد بازی و زمان بارگذاری باز کرده‌اند. با این حال، داشتن وجود چنین قابلیتی روی دستگاه شما، آن هم به صورت پیش‌فرض در خود اندروید، می‌تواند این کار را آسان‌تر کند و حتی آن را مؤثرتر نیز بنماید، زیرا این یک ویژگی نرم‌افزاری مفید و کاربردی از سمت گوگل است.

این گزارش همچنین بیان می‌کند که گوگل قصد دارد این پیشرفت‌ها را برای همه گوشی‌هایی که با اندروید ۱۳ عرضه می‌شوند، در دسترس قرار دهد. با این حال، در مورد سایر دستگاه‌هایی که فقط به اندروید ۱۲ و نسخه‌های قبلی آپدیت می‌شوند، نمی‌توان چنین موضوعی را تایید کرد. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا وجود چنین قابلیتی را مفید و کاربردی می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان