حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی MIUI 14 براساس اندروید 13 با بهینه‌سازی فراوان رسما معرفی شد + گوشی‌های سازگار

شیائومی امروز نسل جدید گوشی‌های پرچمدار سری Xiaomi 13 خود را به‌همراه نسخه جدید رابط کاربری MIUI 14 براساس اندروید 13 معرفی کرد. MIUI 14 ازنظر حریم خصوصی کاربر، چیدمان رابط کاربری و استفاده از منابع سیستم، بهبودهایی را تجربه می‌کند. رابط کاربری جدید همچنین از بهبود کنترل دستگاه‌های متصل در سراسر خانه و زندگی کاربر پشتیبانی می‌کند.

شیائومی MIUI 14

شیائومی رویداد امروز خود را با معرفی جدیدترین نسخه از رابط کاربری مخصوص سیستم‌عامل اندروید آغاز کرد. MIUI 14 درحقیقت دوازدهمین نسخه از رابط کاربری اختصاصی شیائومی است و این شرکت ادعا می‌کند که بهترین و جذاب‌ترین ارتقاء آن تاکنون به‌شمار می‌رود.

شیائومی MIUI 14

شیائومی MIUI 14

شیائومی رابط کاربری مبتنی‌بر اندروید 13 را با طرح‌بندی بر اساس مجموعه‌ای از اشکال شامل آیکون‌های دایره و کپسولی بازسازی کرده است. همچنین محتویات صفحه اصلی را می‌توان بر اساس بهترین تناسب به هر تعداد از آن‌ها دسته‌بندی کرد که در این مورد، شباهت فراوانی به رابط اخصاصی ویوو مخصوص کشور چین یعنی OriginOS دارد.

همه این‌ها برای نمایش در صفحه اصلی یک دستگاه بسیار زیاد است. بااین‌حال، شیائومی ادعا می‌کند که این مشکل بالقوه را از طریق ابتکار «Project Razor» حل کرده است. این عنوان برای حفظ رابط کاربری ازطریق اقداماتی مانند اصلاحات شدید سیستم‌عامل استفاده می‌شود که شامل حذف برخی از برنامه‌های سیستمی، فشرده‌سازی برنامه‌های «low-frequency» و سایر ذخیره‌کننده‌های حافظه مانند ذخیره تنها یک کپی از یک فایل تکراری می‌باشد.

پس از آن، بخشی از ارتقاهای جدید مرتبط با حریم خصوصی و امنیت شیائومی به MIUI 14 حول محور نگه‌داشتن محتویات بر روی دستگاه و نه در فضای ابری برای حدود 30 “سناریوی سیستمی” است که ظاهراً شامل عملکردهای OCR رقیب iOS نیز می‌شود. شیائومی همچنین ادعا می‌کند که چندین گواهینامه مرتبط را برای یکپارچگی داده‌ها در این فرآیند کسب کرده است.

کاربران در این نسخه همچنین قابلیت اتصال با لوازم جانبی، خانه هوشمند و دستگاه‌های IoT خانگی خود در MIUI 14 را به‌آسانی خواهند داشت. این تسهیلات در کنار یک طرح کارت‌مانند برای ادغام اکوسیستم محصول Mijia وجود دارد که امکان مشاهده تمام دستگاه‌های متصل (از تلویزیون گرفته تا لوازم هوشمند) را فراهم می‌کند.

همان‌طور که به‌طور رسمی به‌اشتراک گذاشته شده است، انتشار MIUI 14 در ژانویه 2023 آغاز شده و دستگاه‌های زیر اولین موارد دریافت‌کننده این آپدیت هستند:

Xiaomi 12S Ultra

Xiaomi 12S Pro

Xiaomi 12S

Xiaomi 12 Pro

Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition

Xiaomi 12

Redmi K50 Pro

Redmi K50 Extreme Edition

Redmi K50 Gaming Edition

Redmi K50

Xiaomi MIX Fold 2

همچنین تبلت‌های زیر در اوایل آوریل MIUI 14 را دریافت می‌کنند:

Redmi Pad

Mi Pad 5 Pro 12.4

Mi Pad 5 Pro 5G

Mi Pad 5 Pro

Mi Pad 5

جالب اینجاست که Xiaomi 12X در لیست دیده نمی‌شود، اگرچه یک سال پیش درکنار Xiaomi 12 و 12 Pro عرضه شد. بااین‌حال، در مورد 11 گوشی هوشمند لیست‌شده برای دریافت به‌روزرسانی MIUI 14 در ماه آینده، این احتمال وجود دارد که آن‌ها از این ماه شروع به دریافت آپدیت OTA کنند، زیرا شیائومی تمایل دارد زودتر از موعد مقرر، MIUI را برای تلفن‌های پریمیوم خود ارائه کند.

نظر شما درباره شیائومی MIUI 14 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
david2arc

موافقم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی