حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ۱۳ یکی از ویژگی های اندروید ۱۲ را متعادل تر می کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Android

این بیشتر به توسعه دهندگان و موارد فنی سیستم عامل بازمی‌گردد اما می تواند تجربه کاربری شما را تحت تاثیر قرار بدهد. گفته می شود که اندروید ۱۳ یکی از ویژگی های اندروید ۱۲ را متعادل تر می کند. در حقیقت Android 13 می‌تواند محدودیت‌های فرآیند برنامه‌های پس‌زمینه را برطرف کند.

اولین شایعات اندروید ۱۳

اگرچه اندروید ۱۲ فهرست بلندبالایی از ویژگی های جدید را ارائه می دهد که سیستم عامل را بهبود می بخشد، اما برخی از ویژگی های بحث برانگیز را نیز روی میز می آورد. یکی از آنها مربوط به “فرآیندهای فانتوم” است که فرآیندهای برنامه پس‌زمینه را مدیریت می‌کند. به تازگی درباره یک تغییر بالقوه در خط‌مشی برنامه پس‌زمینه Google خبرهایی می شنویم که البته با نسخه آینده اندروید ارایه خواهد شد.

خرید اندروید توسط گوگل در سال ۱۳۸۴

ویژگی “PhantomProcessKiller” در اندروید 12 به طور بالقوه می تواند با برنامه های شبیه ساز ترمینال اندروید مانند Termux تداخل داشته باشد. ظاهرا گوگل با معرفی یک پچ جدید در AOSP این مشکل را تشخیص داده است. این وصله یک گزینه جدید در داخل Developer Options اضافه می کند تا نظارت بر فرآیندهای فانتوم را غیرفعال کند. این گزارش از سوی میشال رحمان و با گزارش XDA منتشر شده است.

ویژگی PhantomProcesskiller برای از بین بردن فرآیندهای تولید شده توسط برنامه‌ها در صورت مصرف بیش از حد CPU طراحی شده است. این ویژگی برای اولین بار با اندروید ۱۲ معرفی شد و تنها حداکثر ۳۲ زیرپردازش را امکان پذیر می کند.

انتظار می رود، این مانع از توانایی برنامه برای اجرای چندین عملیات پس زمینه می شود. اگرچه خبر خوبی است که گوگل بالاخره یک گزینه برای غیرفعال کردن این ویژگی ارائه می کند ولی به نظر می رسد توسعه دهندگان باید تا معرفی اندروید 13 در اواخر سال 2022 منتظر بمانند.

معافیت جدید فقط برای فرآیندهای زیربرنامه ها اعمال می شود و نه فرآیندهای اصلی برنامه

کاربران پرمصرف و توسعه‌دهندگان می‌توانند فرآیندهای فانتوم را از طریق تنظیمات – تنظیمات توسعه دهندگان – عملکرد این ویژگی را غیرفعال کنند. هنگامی که این ویژگی خاموش است، زیرفرآیندهای انشعابی می توانند بدون محدودیت اجرا شوند و در عین حال محدودیت 32 پردازش فرزند را نادیده بگیرند. شایان ذکر است که این استثنا برای فرآیندهای اصلی برنامه اعمال نمی شود.

در حالی که اکنون فرض بر این است که این ویژگی تنها با اندروید 13 عرضه می شود، احتمال کمی وجود دارد که بتواند با اندروید 12L همراه شود. برای یادآوری باید گفت که Android 12L برای تبلت‌ها، گوشی های تاشو و دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر در نظر گرفته شده است.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد گوگل می خواهد توانایی عملکرد در دستگاه های مجهز به اندروید ۱۳ را افزایش دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)