حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش ۲۰ درصدی تولید آیفون SE 5G با چه هدفی صورت گرفته است؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

شرکت اپل هر چند سال یک بار اقدام به عرضه یک نسخه ارزان‌تر محصولات آیفون خود می‌کند که با نام SE عرضه می‌شوند. اما در این میان شاهد کاهش ۲۰ درصدی تولید آیفون SE 5G هستیم که احتمالا دلایل خاصی پشت آن است. با ترنجی همراه باشید.

کاهش ۲۰ درصدی تولید آیفون SE 5G چه دلایلی دارد؟!

همانطور که می‌دانید از آیفون SE 5G انتظار زیادی می‌رفت. اپل یک برنامه زمان‌بندی عجیب و غریب برای عرضه گوشی‌های هوشمند SE خود ایجاد کرده است که آخرین مدل آن در سال ۲۰۲۰ عرضه شد. در ابتدا، شایعات به آیفون SE 5G اشاره داشتند که نسبت به نسل‌های قبلی خود یک تغییر کامل ایجاد خواهد کرد. در نهایت، مشخص شد این دستگاه با سخت‌افزار آیفون ۱۳ و اتصال 5G خواهد بود. ههمچنین آیفون SE به عنوان ارزان‌ترین آیفون موجود در بازار می‌درخشد و این چیزی است که باعث می‌شود فروش مناسبی داشته باشد. با وجود این، به نظر می‌رسد اپل به عملکرد آیفون SE 5G چندان مطمئن نیست.

مدت کوتاهی پس از عرضه آیفون SE در اوایل ماه جاری، ظاهرا این شرکت تلاش‌های خود را برای تولید این محصول کاهش داده است. این ممکن است نشانه‌ای از این باشد که خود اپل انتظار ندارد این دستگاه آنقدر خوب عمل کند. طبق گزارشی که مستقیما از آسیا می‌آید، این شرکت به چندین تامین‌کننده گفته که قصد دارد تولید خود را برای سه ماهه دوم سال جاری، از ابتدای آوریل تا پایان ژوئن، ۲ تا ۳ میلیون دستگاه کاهش دهد.

کاهش ۲۰ درصدی تولید آیفون SE 5G

ظاهرا این شرکت قصد دارد تا حدود ۲۰ درصد کمتر از آنچه در ابتدا برنامه ریزی کرده بود، آیفون SE 5G (2022) تولید کند. شاید این بدان معناست که دستگاه در حال حاضر در فروش شکست خورده است؟

شرکت Nikkei Asia گفته است که منابع آشنا به این موضوع به تورم جهانی به عنوان مقصر بزرگ در این امر اشاره کردند. جنگ در اوکراین یکی دیگر از عواملی است که تقاضای آیفون را کمتر کرده است. تورم مداوم جهانی و ترس از درگیری روسیه و اوکراین، تقاضای بازار مصرف کنندگان را کاهش داده است. شاید، مردم قبل از خرید یک گوشی هوشمند جدید، معیارهای مهم را در نظر بگیرند، اما این شرکت تولید آیفون SE 5G خود را کاهش می‌دهد.

تولید سری AirPods و آیفون ۱۳ نیز کاهش یافته است

در ادامه این گزارش آمده است که اپل سفارشات AirPods را بیش از ۱۰ میلیون برای کل سال ۲۰۲۲ کاهش داده است. بنابراین برای جلوگیری از زیان‌های احتمالی، موجودی خود را کاهش می‌دهد. در سال گذشته، این شرکت ۷۶.۸ میلیون دستگاه ایرپادز عرضه کرد. با این حال، این مقدار ممکن است در سال جاری کاهش قابل توجهی داشته باشد.

به گفته GizChina، حتی آیفون ۱۳ نیز از این موضوع مهم مستثنی نیست. طبق گزارش‌ها، این شرکت از تامین کنندگان خود می‌خواهد تا حدود ۲ میلیون گوشی هوشمند آیفون ۱۳ را کمتر تولید کنند. این به برآوردهای قبلی شرکت ضربه می‌زند و در نهایت سود احتمالی آن را کاهش می‌دهد. اپل این تعدیل را با نوسانات تقاضای فصلی توضیح می‌دهد و در حال حاضر باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا آیفون SE 5G موفق خواهد شد یا خیر.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان