حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت اعلان برنامه های پرمصرف در اندروید ۱۳ در دسترس خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، اخبار، اندروید ۱۳، گوگل

موضوع مصرف بی‌رویه باتری در دستگاه‌های اندرویدی موضوع جدیدی نیست. با وجود راهکارهایی که حتی در اندرویدهای قدیمی مانند نسخه ۶ نیز شاهد آن بوده‌ایم، اما جای خالی یک قابلیت که بتواند به صورت خودکار برنامه‌های پر مصرف و فعال در پس زمینه را به اطلاع کاربر برساند، خالی بوده است. اما بر اساس اخبار منتشر شده گویا قابلیت اعلان برنامه های پرمصرف در اندروید ۱۳ در دسترس خواهد بود. با ترنجی همراه باشید.

قابلیت اعلان برنامه های پرمصرف در اندروید ۱۳

کدام برنامه را فراموش کردم ببندم؟ الان که باتریم خیلی سریع تموم شد باید آن را ببندم؟ اگر شما هم مانند بسیاری از کاربران دیگر هستید، احتمالا هر بار که باتری گوشی شما بدون استفاده خاصی، به صورت ناگهانی خالی می‌شود، این سوال را از خود می‌پرسید. در پاسخ به تعجب شما در این مورد، جدیدترین نسخه اندروید، یعنی اندروید ۱۳، می‌تواند زمانی که برنامه‌ای در پس‌زمینه مشغول مصرف بیش از حد باتری است را به شما اطلاع دهد.

اندروید ۱۳ یکی از ویژگی های اندروید ۱۲ را متعادل تر می کند

همانطور که گوگل در پستی در مورد جدیدترین ویژگی‌های اندروید ۱۳ نوشته است، در این نسخه، هنگامی که گوشی شما اپلیکیشنی را شناسایی می‌کند که در مدت ۲۴ ساعت انرژی زیادی از باتری گوشی شما مصرف کرده است، اعلان مصرف بیش از حد باتری را به شما نمایش می‌دهد. این ویژگی جدید که مبتنی اعلان‌های هوشمند است برای همه برنامه‌ها فعال خواهد شد (صرف نظر از اینکه برنامه به طور خاص برای اندروید ۱۳ بهینه شده باشد یا خیر). تنها شرط لازم برای کارکرد این ویژگی اعلانی جدید این است که گوشی شما اندروید ۱۳ را اجرا کند.

قابلیت اعلان برنامه های پرمصرف در اندروید ۱۳

وقتی دستگاه شما اعلان برنامه‌ای با مصرف بیش از حد باتری در پس‌زمینه را نشان دهد، اگر حداقل ۲۴ ساعت نگذرد، اعلان دوباره ظاهر نمی‌شود. هر بار که این اعلان ظاهر شود، سیستم منتظر می‌ماند تا شما پیام را رد کنید یا آنکه فرآیند تخلیه باتری را متوقف کنید. اما اگر برنامه همچنان باتری شما را خالی کند، گوشی شما پس از ۲۴ ساعت دوباره این اعلان را نمایش می‌دهد.

به گفته PhoneArena، گوگل در اندروید ۱۳ همچنین اعلانی را برای سرویس برنامه‌های پیش‌زمینه در طولانی مدت را معرفی خواهد کرد. با این ویژگی اگر گوشی شما اپلیکیشنی را شناسایی کند که حداقل ۲۰ ساعت روی صفحه اصلی فعال بوده، دستگاه پیامی با این مضمون ارسال می‌کند که برنامه مذکور به مدتی طولانی در پیش‌زمینه، در حال اجرا است. برای مشاهده برنامه باید روی اعلان تپ بزنید. وقتی روی پیام تپ زدید، دستگاه شما بخش Task Manager و خدمات پیش‌زمینه (FGS) را باز می‌کند. نظر شما در مورد این قابلیت چیست؟ آیا این ویژگی را مفید و کاربردی قلمداد می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان