حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ۱۳ نسخه ۲ پیش نمایش توسعه دهندگان رسما ارایه شد + ویژگی های جدید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۳، گوگل

ماه گذشته بود که آپدیت اندروید ۱۳ آزمایشی برای توسعه دهندگان ارایه شد. قرار است Android 13 پایدار و نهایی تا حوالی اواخر تابستان ۱۴۰۱ عرضه شود. در مسیر توسعه، بهبود و پایداری این سیستم عامل، امروز اندروید ۱۳ نسخه ۲ پیش نمایش توسعه دهندگان رسما ارایه شده است. در این مطلب به مرور ویژگی های جدید آن هم می پردازیم.

اندروید ۱۳ نسخه ۲ پیش نمایش توسعه دهندگان

امروز گوگل دومین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 را مطابق با جدول زمانی که ماه گذشته اعلام کرده بود، منتشر می کند. مرحله بعدی بعد از این، اولین نسخه بتا خواهد بود که حوالی فروردین ۱۴۰۱ از راه می رسد.

آپدیت اندروید ۱۳ آزمایشی برای توسعه دهندگان ارایه شد

سپس بتای دوم را حدود اردیبهشت و بتای سوم در خرداد، بتای چهارم در تیر ماه (که مانند یک نسخه کامل پیش از انتشار عمومی عمل می کند) دریافت خواهیم کرد. سپس شاید در حدود شهریور ماه ۱۴۰۱ ارایه نسخه نهایی به گوشی های پیکسل گوگل اتفاق بیفتد.

خوب، به اندروید ۱۳ پیش نمایش توسعه دهندگان نسخه ۲ یا به اختصار Android 13 DP2 برگردیم.

دسترسی ارسال نوتیفیکیشن در Android 13

اندروید 13 اکنون درخواست دسترسی جدیدی را برای ارسال نوتیفیکیشن از سوی برنامه ها معرفی می کند. یعنی اگر یک نرم افزار بخواهد برای شما پوش-نوتیفیکیشن ارسال کند باید از قبل از شما اجازه بگیرد، مشابه روال فعلی موجود در iOS اپل!

گوگل می‌گوید برای برنامه‌هایی که با اندروید 12 یا پایین‌تر سازگار هستند، «سیستم جریان ارتقاء را از طرف توسعه‌دهندگان مدیریت می‌کند»، بدون اینکه واقعاً معنای این عبارت را توضیح دهد.

برنامه‌ها همچنین می‌توانند از حریم خصوصی کاربران با حذف مجوزهایی که قبلاً اعطا شده بودند و اکنون دیگر نیازی به آنها نیست، محافظت کنند. البته این به توسعه دهندگان بستگی دارد که به طور داوطلبانه این را اجرا کنند.

قابلیت جدید دیگری نیز در Android 13 Developer Preview 2 وجود دارد، مانند متن ژاپنی بهبودیافته، بهبود ارتفاع خط برای اسکریپت‌های غیر لاتین، APIهای تبدیل متن برای روش‌های ورودی حروف آوایی، و پشتیبانی از فونت‌ها و اموجی های نسخه 1 COLR. این یک فرمت فونت جدید و بسیار فشرده است که در هر اندازه ای به سرعت و واضح ارائه می شود. مقایسه را در تصویر بالا ببینید.

توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند برنامه‌های خود را برای استفاده از آن بهینه کنند و این باید به طور جادویی کار کند، زیرا سیستم همه چیز را مدیریت می‌کند.

اندروید 13 اکنون از بلوتوث LE Audio نیز پشتیبانی می کند. این نسل بعدی صدای بی سیم که برای جایگزینی «بلوتوث کلاسیک» ساخته شده است. این برای صدای HiFi بدون هیچ گونه کاهش عمر باتری طراحی شده است و به کاربران امکان می دهد صدا را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند و پخش کنند یا حتی برای اطلاعات، سرگرمی یا دسترسی در برنامه های پخش عمومی مشترک شوند.

اندروید 13 همچنین از استاندارد MIDI 2.0 پشتیبانی می کند، از جمله توانایی اتصال سخت افزار MIDI 2.0 از طریق USB. این باعث افزایش وضوح برای کنترلرها، پشتیبانی بهتر از لحن غیرغربی، و عملکرد گویاتر با استفاده از کنترلرهای per-note شده است.

آیا آپدیت آزمایشی اندروید ۱۳ را نصب کنیم؟

مانند بیلد اول، این بیلد نیز فقط برای توسعه دهندگان طراحی شده است و نصب آن توصیه نمی شود مگر اینکه شما یکی از توسعه دهنده ها باشید. اگر فقط می‌خواهید نسخه بعدی اندروید را امتحان کنید، تا ماه آینده که اولین نسخه بتا منتشر می‌شود صبر کنید. با پیوستن به برنامه بتای اندروید (عمومی) به راحتی می‌توانید از گوشی های پیکسل پشتیبانی‌شده برای نصب Android 13 بتا استفاده کنید.

نظر شما درباره قابلیت های جدید اندروید ۱۳ نسخه ۲ پیش نمایش توسعه دهندگان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)