حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت اندروید ۱۳ آزمایشی برای توسعه دهندگان ارایه شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۳

گوگل ابتدایی ترین ارایه Android 13 را امروز انجام داد. این نسخه سیستم عامل بسیار ناپایدار و در مراحل اولیه خود به سر می‌برد. به همین دلیل نام ان پیش نمایش توسعه دهندگان است. به هر صورت با ارایه آپدیت اندروید ۱۳ آزمایشی برای توسعه دهندگان می توان امیدوار بود که ویژگی های بیشتری از این سیستم عامل را مرور کنیم!

آپدیت اندروید ۱۳ آزمایشی

چندین ماه از انتشار نسخه نهایی و عمومی سیستم عامل اندروید ۱۲ توسط گوگل می گذرد. با وجود اینکه دستگاه های زیادی در انتظار آپدیت شدن به نسخه جدیدتر اندروید هستند، این شرکت در حال ارائه نسخه اولیه جانشین آن است.

اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید ۱۳ هم اکنون برای کاربران ارایه شده است. اما چه گوشی هایی می توانند آن را نصب کنند؟ خب باید بگویم گوشی های زیر:

  1. ۱- پیکسل 4
  2. ۲- پیکسل 5
  3. ۳- پیکسل 6

آپدیت Android 13 با رابط کاربری بهبود یافته و ویژگی های جدید مرتبط با حریم خصوصی ارائه می شود.

از آنجایی که نسخه جدید منتشر شده یک پیش نمایش توسعه دهنده است، برای اهداف آزمایشی در نظر گرفته شده است و برای استفاده در کاربری روزانه مناسب نیست. به نظر می رسد اکثر ویژگی های فاش شده در این نسخه بر روی توسعه دهندگان متمرکز شده است.

عمیق تر شدن رسوخ قالب گرافیکی (تم) در رابط کاربری اندروید ۱۳

عمیق تر شدن رسوخ قالب گرافیکی (تم) در رابط کاربری اندروید ۱۳

عمیق تر شدن رسوخ قالب گرافیکی (تم) در رابط کاربری اندروید ۱۳

ابزارهای جدیدی برای توسعه دهندگان و در جهت ادغام بهتر برنامه ها با قالب گرافیکی یا همان تم Material You وجود دارد. آیکون برنامه ها حالا می توانند بخشی از پالت رنگ را به ارث ببرند و با بقیه رابط روی دستگاه مطابقت داشته باشند. این ویژگی ابتدا برای دستگاه‌های پیکسل عرضه می‌شود، اما گوگل می‌گوید در حال همکاری با سایر سازندگان برای انتشار گسترده‌تر آن است.

محدود کردن دسترسی نرم افزارها در Android 13

این شرکت همچنین در حال تغییر نحوه مدیریت امنیت و مجوز اندروید است. انتخابگر عکس جدید به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به ارایه مجوز دسترسی به همه عکس‌ها، عکس‌ها و ویدیوها را در یک برنامه جداگانه به اشتراک بگذارند. این ویژگی به اندروید 13 محدود نخواهد شد و به دستگاه های دارای اندروید 11 و بالاتر نیز اضافه خواهد شد.

محدود کردن دسترسی نرم افزارها به حافظه داخلی در Android 13

محدود کردن دسترسی نرم افزارها به حافظه داخلی در Android 13

در Android 13 گوگل در حال اضافه کردن یک مجوز جدید “NEARBY_WIFI_DEVICES” است که به برنامه ها لیستی از دستگاه های اطراف را بدون نیاز به مجوز مکانی می دهد.

همچنین زبان نرم افزارها را نیز می توان فارغ از زبان کلی دستگاه انتخاب کرد که ویژگی بسیار جذابی است!

خط زمانی توسعه Android 13

خط زمانی توسعه Android 13

گوگل گفته است که قصد دارد پیش نمایش های توسعه دهندگان اندروید 13 را طی چند ماه منتشر کند و سپس حوالی اوایل بهار ۱۴۰۱ به نسخه بتا منتقل شود. این بدان معنی است که نسخه رسمی پایدار می تواند اوایل تابستان ۱۴۰۱ منتشر شود که جلوتر از نقشه راه همیشگی با تاریخ اواخر تابستان هر سال است. البته نقشه کلی ارایه نهایی را با تاریخ مشخص اعلام نکرده است و باید صبر کرد و دید که چه می شود.

نظر شما درباره ویژگی های جدید اندروید ۱۳ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)