حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک استودیو اپل به‌عنوان کامپیوتر دسکتاپ جدید با تراشه M1 Ultra معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل در رویداد Peek Perfoemance درکنار معرفی تراشه M1 Ultra، از مک استودیو خود نیز رونمایی کرد که یک سیستم دسکتاپ با طراحی مشابه مک مینی، اما قدرت بسیار بیشتر در داخل خود است. Mac Studio دارای تراشه M1 Max و M1 Ultra می‌باشد که طبق ادعای این شرکت، از مک بوک پرو نیز قدرتمندتر است.

مک استودیو اپل

ارتفاع مک جدید اپل تنها 3.7 اینچ بوده و این شرکت ادعا می‌کند که ابعاد مک استودیو به‌گونه‌ایست که “کاملاً در زیر اکثر نمایشگرها قرار می‌گیرد” و درهنگام اجرای کارهای سنگین، بسیار ساکت خواهد بود. قسمت پشتی شامل چهار پورت Thunderbolt 4 و همچنین یک پورت اترنت 10 گیگابایتی، دو پورت USB-A، یک HDMI و یک جک صدا است. این مک قدرتمند همچنین از وای‌فای 6 و بلوتوث 5.0 نیز پشتیبانی می‌کند. قسمت جلویی شامل دو پورت USB-C (10 گیگابیت‌برثانیه در نسخه M1 Max و 40 گیگابیت‌بر‌ثانیه در M1 Ultra) و یک اسلات کارت SD است. اپل می‌گوید مک استودیو می‌تواند با چهار نمایشگر XDR Pro و یک تلویزیون 4K به‌طور همزمان کار کند.

مک استودیو اپل

مک استودیو اپل

اپل در ادامه بیان می‌کند که Mac Studio با M1 Max عملکرد CPU را 50 درصد سریع‌تر از Mac Pro با 16 هسته Xeon و 2.5 برابر عملکرد CPU سریع‌تر از آیمک 27 اینچی با 10 هسته‌ Core i9 ارائه می‌دهد. پیکربندی M1 Ultra ظاهراً عملکرد پردازشی 3.8 برابر سریع‌تر از آیمک 27 اینچی دارد و تا 90 درصد سریع‌تر از مک بوک پرو 16 هسته‌ای دارد.

M1 Ultra یک تراشه فوق‌العاده قدرتمند بوده که تا 128 گیگابایت حافظه را پشتیبانی می‌کند. این چیپست همچنین دارای یک 20 هسته پردازشی( 16 هسته عملکردی و چهار هسته با بهره‌وری بالا) و همچنین 64 هسته گرافیکی و یک موتور عصبی 32 هسته‌ای می‌باشد. اپل می‌گوید که این تراشه «تقریباً» هشت برابر سریع‌تر از M1 است.

مک استودیو با نمایشگر استودیو اپل، یک مانیتور خارجی که در رویداد امروز معرفی شد، سازگار است. نمایشگر استودیو دارای یک پنل 27 اینچی 5K می‌باشد که می‌تواند به 600 نیت روشنایی برسد و همچنین دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض است. این نمایشگر پورت‌های اضافی را در پشت خود ارائه می‌کند که شامل سه درگاه USB-C و یک Thunderbolt 4 می‌باشد. شیشه‌های نانوبافت و پایه‌های مختلف همگی ازجمله موارد اختیاری هستند.

مک استودیو اپل

مک استودیو اپل

Mac Studio با M1 Max از 1999 دلار و مدل‌های M1 Ultra از 3999 دلار شروع می‌شود. این محصول اکنون برای پیش‌سفارش آماده بوده و در 18 مارس عرضه می‌شود. در‌حالی‌که مک پرو و ​​مک مینی همچنان به‌فروش می‌رسند، به‌نظر می‌رسد آیمک 27 اینچی با تراشه اینتل اکنون توقف تولید شده باشد.

نظر شما پیرامون مک استودیو جدید اپل با تراشه M1 Max و M1 Ultra چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی