حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت جدید سامسونگ برای سری گلکسی Z با یک صفحه نمایش تاشو خاص رویت شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، حق اختراع، رندر، سامسونگ

گوشی‌های هوشمند سری گلکسی Z سامسونگ، نوآورانه‌ترین طراحی را در بین سایر دستگاه‌ها دارد و اکنون پس از چندین سال تجربه، گویا این شرکت به فکر گسترش و افزایش دستگاه‌های این خانواده است. به تازگی پتنت جدید سامسونگ برای سری گلکسی Z با یک صفحه نمایش تاشو خاص رویت شده است. با ترنجی همراه باشید.

پتنت جدید سامسونگ برای سری گلکسی Z؛ یک دستگاه جدید با صفحه نمایش تاشو خاص

پس از موفقیت دستگاه‌های تاشوهای گلکسی Z که شامل گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ می‌شود، شاهد این بودیم که سامسونگ دیگر مدل‌های تاشو از جمله گوشی رول شونده را به نمایش گذاشت. آخرین طراحی جدید و احتمالی، در یک درخواست ثبت اختراع مشاهده شده که WIPO (سازمان جهانی مالکیت معنوی) آن را به نام “دستگاهی با نمایشگر انعطاف پذیر” ثبت کرده است.

قبل از اینکه در مورد این طراحی جدید و خاص صحبت کنیم، اجازه دهید یک قدم به عقب برگردیم تا تفاوت بین Galaxy Z Fold و Galaxy Z Flip را توضیح دهیم. گلکسی زد فولد دارای یک صفحه نمایش خارجی با اندازه ۶.۲ اینچ است. هنگامی که دستگاه مانند یک کتاب به سمت بیرون باز می‌شود، یک صفحه نمایش ۷.۶ اینچی بزرگتر را به کاربر نشان می‌دهد.

پتنت جدید سامسونگ برای سری گلکسی Z

این دستگاه برای کسانی که قصد تغییر دستگاه خود، از تلفن به تبلت را دارند، مناسب خواهد بود. همچنین برای کسانی که از دستگاه خود جهت پخش ویدئو استفاده می‌کنند یا حتی برای گیمرهای حرفه‌ای موبایل بسیار کاربردی است.

گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ، در صورت بسته شدن به راحتی در جیب قرار می‌گیرد و در صورت نیاز به یک صفحه بزرگ، نمایشگر ۶.۷ اینچی آن با اندازه کامل در اختیار شما خواهد بود. یک صفحه نمایش ۱.۱ اینچی در گلکسی زد فلیپ ۳ به شما درباره پیامک، ایمیل، تماس تلفنی و سایر موارد هشدار می‌دهد. این دستگاه برای کسانی است که به یک گوشی با سایز بزرگ نیاز دارند اما می‌خواهند آن را بدون مشکل در جیب پیراهن یا شلوار خود حمل کنند.

پتنت جالب سامسونگ برای نحوه قرارگیری قلم در محصولات تاشو بعدی این شرکت ثبت شد

با نگاهی به ثبت اختراع اخیر که توسط سامسونگ در اواسط سال ۲.۲۱ ثبت شده است، شاهد یک دستگاه هستیم که در ابتدا شبیه یک گوشی هوشمند معمولی است. با این حال، در پنل پشتی و در کنار مجموعه دوربین عمودی آن، یک صفحه نمایش کوچک وجود دارد که می‌توان آن را باز کرد و آن را به بخش جلویی صفحه نمایش دستگاه اضافه کرد.

هنگامی که صفحه نمایش انعطاف پذیر به طور کامل باز شود، ممکن است گوشی شما را به یاد دستگاه Wing ال‌جی بیاندازد که دارای یک صفحه نمایش اصلی بود که می‌توانست به صورت افقی بچرخد تا یک صفحه نمایش ثانویه کوچکتر را نشان دهد. در واقع این دستگاه دارای یک طراحی “T-شکل” بود.

لولای دستگاه، از جدا شدن تصادفی صفحه نمایش انعطاف پذیر جلوگیری می‌کند

طرح LetsGoDigital که توسط یک طراح گرافیک به نام Jermaine Smit (از Concept Creator) طراحی شده است، مجموعه ای از رندرها را بر اساس تصاویر موجود در ثبت اختراع سامسونگ نشان می‌دهد. برای امکان‌پذیر ساختن این طراحی، از یک لولای منحصربه‌فرد استفاده شده است که به سختی شکسته می‌شود، حتی اگر کاربر صفحه را هم خیلی به عقب خم کند. لولا زیر صفحه نمایش تاشو قرار می‌گیرد.

پتنت جدید سامسونگ برای سری گلکسی Z

این درخواست ثبت اختراع به طور خاص به استفاده از UTG (شیشه فوق العاده نازک) اشاره می‌کند که توسط سامسونگ در Galaxy Z Fold و Galaxy Z Flip نیز استفاده شده است. لولای دستگاه از سه آهنربا برای جلوگیری از جدا شدن تصادفی صفحه نمایش انعطاف پذیر (زمانی که گوشی در جیب کاربر قرار دارد) استفاده می‌کند.

حسگرهای داخل دستگاه قادر خواهند بود پیکربندی فعلی تلفن را شناسایی کنند و به دستگاه اجازه دهند رابط کاربری را مطابق با آن تنظیم کند. به عنوان مثال، هنگامی که دستگاه به طور کامل باز شود، دریچه اضافی صفحه نمایش برای حالت تصویر در تصویر استفاده می‌شود.  در این حالت کاربر می‌تواند یک ویدیوی در حال استریم را روی بخش اضافی صفحه نمایش ببیند.

به گزارش وب سایت خبری PhoneArena، حتی زمانی که یک برنامه، نمایشگر اصلی دستگاه را اشغال می‌کند، می‌توان از این صفحه نمایش انعطاف پذیر و دوربین آن برای ثبت تصاویر سلفی و چت ویدیویی استفاده کرد.

همانطور که قبلا نیز گفته شده است، مانند هر درخواست ثبت اختراع دیگری، ارائه این مدارک نمی‌تواند دلیلی قطعی بر این باشد که سامسونگ قصد دارد این دستگاه را تولید کند. نظر شما در این مورد چیست؟ با توجه به تصاویر احتمالی از این پتنت، آیا سامسونگ دست به تولید چنین محصولی خواهد زد؟ آیا شما طراحی چنین محصولی را کاربردی قلمداد می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان