حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع جدید سامسونگ به یک گوشی هوشمند با دو صفحه نمایش اشاره دارد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، حق اختراع، سامسونگ

سامسونگ از جمله شرکت‌های پیشرو در دنیای فناوری است و هر نسل نیز محصولاتی فوق‌العاده به بازار عرضه می‌کند. تاکنون پتنت‌ها و حق اختراعات مختلفی از این شرکت دیده‌ایم. حالا حق اختراع جدید سامسونگ به یک گوشی هوشمند با دو صفحه نمایش اشاره دارد. با ترنجی همراه باشید.

حق اختراع جدید سامسونگ به یک گوشی هوشمند با دو صفحه نمایش اشاره دارد

به گزارش SamMobile، اخیرا یک درخواست ثبت اختراع که توسط سامسونگ در دفتر مالکیت معنوی جهانی که به عنوان WIPO نیز شناخته می شود، ثبت شده است. این حق اختراع ممکن است به ما سرنخی در مورد مسیری که سامسونگ با یک گوشی مجهز به دو صفحه نمایش می‌تواند در پیش بگیرد، بدهد. این درخواست ثبت اختراع برای گوشی هوشمندی است که دارای نمایشگر دوم شفاف در پشت بدنه است. این نمایشگر پشت دستگاه، زمانی که خاموش باشد، از بقیه پنل پشتی گوشی قابل تشخیص نیست. بنابراین به نظر می‌رسد که سامسونگ درخواست ثبت اختراعی برای یک تلفن همراه با نمایشگری در پشت آن ثبت کرده است.

در سال ۲۰۱۸، شرکت ZTE دستگاهی به نام Nubia X را با صفحه نمایش ۶.۲۶ اینچی، از نوع LCD و با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ عرضه کرد. در این محصول حاشیه‌ها به شدت کاهش یافته بودند و به جز قسمت بالا و قسمت پایین که حواشی آن منجر به ایجاد نسبت ۹۳.۶ درصدی نمایشگر به بدنه شده بود، تقریبا با یک نمایشگر بدون حاشیه روبرو بودیم. ZTE توانست این محصول را بسازد زیرا دوربین سلفی را حذف کرد. در واقع سازنده یک صفحه نمایش OLED با ابعاد ۵.۱ اینچ و با وضوح ۷۲۰ در ۱۵۲۰ را در پشت این دستگاه اضافه کرده بود.

حق اختراع جدید سامسونگ

به نظر می‌رسد درخواست ثبت اختراع ارائه شده توسط سامسونگ، یک صفحه نمایش همیشه روشن را برای پنل پشتی در نظر گرفته است که ممکن است در صورت عدم استفاده فقط اطلاعات خاصی مانند لوگوی سامسونگ را نشان دهد. نمایشگر تقریبا ۶۰ درصد پنل پشتی را به خود اختصاص می دهد و محفظه ای برای تنظیم دوربین سه گانه در گوشه بالای سمت چپ و پشت تلفن دارد.

این اختراع در ژانویه گذشته ثبت شد و مانند هر پتنت ثبت شده دیگری، همیشه این احتمال وجود دارد که نوآوری‌هایی که در برنامه ذکر شده است هرگز در یک محصول تجاری استفاده نشود. با این حال، سامسونگ در چند سال گذشته به تولید کننده اصلی گوشی‌های تاشو تبدیل شده است، زیرا هدف توسعه یک گوشی هوشمند تبلت مانند را در پیش گرفت و آن را به سری گلکسی زد فولد تبدیل کرد و اکنون نسل چهارم آین دستگاه نیز به تازگی عرضه شده است.

Galaxy Z Fold مانند یک کتاب باز می‌شود؛ زیرا صفحه نمایش خارجی ۶.۲ اینچی با صفحه نمایش ۷.۶ اینچی به اندازه تبلت که با باز کردن دستگاه نمایان می‌شود، کوچکتر است. سامسونگ همچنین برای ایجاد فرم قابل چرخش، اختراعاتی ثبت کرده است و یک درخواست ثبت اختراع برای دستگاهی با صفحه نمایش کشویی ارائه کرده است. این شرکت همچنین به تازگی نسل چهارم گوشی تاشوی تاشو گلکسی زد فلیپ خود را منتشر کرده است که به سرعت از جیب شما بیرون آورده و باز می شود تا به یک گوشی هوشمند ۶.۷ اینچی تبدیل شود.

حق اختراع جدید سامسونگ

در درخواست ثبت اختراع، سامسونگ این دستگاه را چنین توصیف کرده است: «در این دستگاه محلی شامل یک سطح اول و یک سطح دوم در جهت مخالف سطح اول است؛ صفحه نمایش اول که روی سطح اول قرار گرفته است و یک صفحه نمایش را در جهت اول نمایش می‌دهد و یک نمایشگر دوم که روی سطح دوم قرار گرفته است، یک صفحه نمایش را در جهت دومی که جهتی مخالف جهت اول است، نمایش می‌دهد و در آن نمایشگر دوم ممکن است طوری پیکربندی شود که حداقل تا حدی شفاف باشد تا به صورت بصری در معرض دید قرار گیرد و بخشی از یک ناحیه داخلی سطح دوم در آن با تجسم‌های مختلف دیگری امکان پذیر باشد.”

برخی معتقدند که این درخواست ثبت اختراع احتمالا به عنوان سند پشتیبان سامسونگ قرار خواهد گرفت. این برنامه خاطرنشان می‌کند که نام ارسالی این حق اختراع، دستگاه الکترونیکی با صفحه نمایش شفاف است. در حالی که ممکن است بازاری برای چنین گوشی‌هایی وجود داشته باشد، به نظر می‌رسد سامسونگ بیشتر علاقمند است تا گوشی‌های تاشو فولد و فلیپ خود را به جریان اصلی محصولات تاشو تبدیل کند. یکی از راه‌هایی که ممکن است این کار را انجام دهد، تولید انواع میان‌رده ارزان‌تر از گوشی‌های تاشو و فروش آن‌ها با نام تجاری موفق گلکسی A است.

حق اختراع جدید سامسونگ

به گزارش PhoneArena، در حال حاضر، مایکروسافت یک گوشی با دو صفحه‌ نمایش را با فرمی بسیار متفاوت از آنچه سامسونگ برای دستگاه دو نمایشگری‌اش در نظر می‌گیرد، به فروش می‌رساند. Surface Duo 2 مایکروسافت از دو صفحه نمایش ۵.۸ اینچی AMOLED، با وضوح ۱۳۴۴ در ۱۸۹۲ تشکیل شده است که با محافظ Gorilla Glass Victus محافظت می‌شود. این دستگاه توسط یک جفت لولا به هم متصل شده است. هنگامی که این دو نمایشگر به طور کامل باز می شوند، یک صفحه نمایش بزرگ ۸.۳ اینچی (با لولاهای بین دو نمایشگر) با وضوح ۱۸۹۲ در ۲۶۸۸ ایجاد می‌کنند.

حتی قبل از مایکروسافت، حتی قبل از Nubia X نیز، ZTE Axon M دارای صفحه نمایش دوگانه بود. این دستگاه دارای دو نمایشگر LCD با ابعاد ۵.۲ اینچی است که هرکدام دارای وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ هستند. با وجود درخواست ثبت اختراع، به نظر می رسد این پروژه ای است که سامسونگ فعلا آن را کنار گذاشته و شاید در آینده‌ای دور دوباره آن را بررسی کند. در حال حاضر، این شرکت حتی قبل از تصمیم گیری در مورد تولید یا عدم تولید انبوه تلفن‌های کشویی، پتنت‌های زیادی را به ثبت رسانده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان