حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی جدید سامسونگ با نمایشگر کشویی و زاویه قابل تنظیم در پتنت های مربوطه رویت شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، حق اختراع، شایعات، کانسپت، موبایل

شکی نیست که سامسونگ همواره در ارائه محصولات نوآورانه پیشگام است. این موضوع را می‌توان از ارائه گوشی‌های تاشو نیز فهمید. اما گویا حالا این شرکت برنامه‌های بزرگ‌تری در سر می‌پروراند. زیرا به تازگی گوشی جدید سامسونگ با نمایشگر کشویی و تاشو و همچنین یک زاویه قابل تنظیم در پتنت های این شرکت رویت شده است. با ترنجی همراه باشید.

گوشی جدید سامسونگ با نمایشگر کشویی در اسناد ثبت اختراعات این شرکت رویت شد

در دنیای گوشی‌های هوشمند طراحی‌های عجیب و غریب زیادی رویت می‌شود. اما این طراحی‌ها را نمی‌توان نشانه‌ای جدی برای معرفی یک محصول واقعی در نظر گرفت. شرکت‌هایی مانند سامسونگ تمایل دارند تا موارد زیادی از اختراعات خود را ثبت کنند. بسیاری از این پتنت‌ها هیچ وقت در نهایت به محصول واقعی منتهی نمی‌شوند. این تنها بخشی از دلیلی است که اکثریت قریب به اتفاق چنین پرونده‌هایی زیر نظر سازمان جهانی مالکیت معنوی  هستند. اما اختراعی با کد WO2021251775 که در تاریخ 10 می 2021 (20 اردیبشت 1400) به WIPO (سازمان جهانی مالکیت معنوی) ارسال شده و در تاریخ 16 دسامبر 2021 (25 آذر 1400) جزئیات آن منتشر گردیده، به حدی مهم و جذاب است که نمی‌توان به آن توجهی نداشت.

گلکسی Z Roll سامسونگ با پشتیبانی از S Pen تا سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد

این اختراع که با عنوان دستگاه الکترونیکی با قابلیت صفحه نمایش تاشو و کشویی شناخته می‌شود، دستگاهی را توصیف می‌کند که ظاهرا برای خم کردن یک نمایشگر از هر راه ممکن مانند تا شدن و رول شدن استفاده می‌کند. اولین موضوع، جنبه چرخاندن آن است. این مسئله از نظر مفهومی کاملا ساده است، اگرچه واقعا چیزی نیست که ما در نمونه‌های اولیه آن را دیده باشیم. ایده چنین دستگاهی این است که انتهای نمایشگر و قسمتی از بدنه زیر آن را که مانند یک دسته عمل می کند را بگیرید و به سمت بیرون بکشید تا حجم بیشتری از همان پنل نمایشگر را که از قبل در داخل بدنه دستگاه قرار گرفته را نمایان کنید.

کانسپت Galaxy Z Slide را ببینید: گوشی کشویی سامسونگ برای آنپکد ۲۰۲۲

گوشی کشویی سامسونگ به نام Galaxy Z Slide در راه است

چنین مکانیزمی، یک صفحه نمایش بزرگ‌تر را در صورت نیاز، سریعا در اختیار شما قرار می‌دهد و در صورت عدم نیاز به طور عادی در جای خود باقی خواهد ماند. به عنوان یک ایده، چنین طرحی به اندازه کافی ساده است، اما به دلایل مکانیکی و ساختاری، پیاده سازی آن به طرز عجیبی سخت و دشوار است. با این حال، شاید نکته جالب‌تر و گیج‌ کننده‌تر طراحی، روشی باشد که در آن نمایشگر می‌تواند تا شود. به نظر می‌رسد بخشی از پنل در مکانیزم کشویی این دستگاه، با یک لولا در زیر آن به صورت تاشو قرار گرفته است.

وجود یک نمایشگر کشویی و تاشو در یک دستگاه چگونه ممکن خواهد بود؟

بر اساس این تصاویر، لولا می‌تواند همراه با بقیه مجموعه نمایشگر هنگام چرخاندن آن به داخل یا خارج از بدنه بلغزد و در مجموع از چهار غلتک استفاده می‌کند. طراحی دستگاه کاملا شبیه به آن چیزی است که در گوشی‌های تاشو فعلی سامسونگ نیز وجود دارد. این مکانیزم اجازه می‌دهد تا آن قسمت از صفحه نمایش به سمت بالا و دور از بدنه گوشی قرار گیرد.

فرض اصلی بر این است که مکانیزم لولا به صورت تاشو است، درست مانند عملکرد دستگاه‌های تاشو فعلی که باعث آزادی بیشتر در هنگام تنظیم زاویه آن می‌شود. از سوی دیگر باید توجه داشت که ظاهرا این طراحی شامل قابلیت بستن کامل نمایشگر (همراه یا بدون وجود شکاف هوا) در بالای خود است. کاری که ظاهرا می‌توانید انجام دهید این است که بسته به اینکه قسمت دیگر نمایشگر را تا چه اندازه چرخانده‌اید، صفحه نمایش زاویه‌دار کمی بیشتر به داخل یا خارج متمایل باشد.

 

حق اختراع گوشی رول شونده سامسونگ را ببینید

 

به عقیده gsmarena، کاربرد اصلی چنین طراحی خاصی، احتمالا بزرگ‌ترین سؤال را در ذهن ایجاد می‌کند. درک وجود نمایشگر کشویی آسان است. اما چرا باید یک زاویه قابل تنظیم روی آن قرار گیرد؟

نظر شما در مورد گوشی جدید سامسونگ با نمایشگر کشویی چیست؟ آیا چنین طراحی خاصی در نهایت به یک محصول واقعی تبدیل خواهد شد یا خیر؟ به نظر شما سامسونگ چه هدفی از طراحی چنین مکانیزمی دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان