حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت جالب سامسونگ برای نحوه قرارگیری قلم در محصولات تاشو بعدی این شرکت ثبت شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، حق اختراع، سامسونگ، شایعات

محصولات تاشو سامسونگ را باید نوین‌ترین محصولات هوشمند از حیث طراحی تلقی کرد. گرچه این طراحی‌ها برای بهترین شدن هنوز هم ظرفیت زیادی دارند، اما سامسونگ دست روی دست نگذاشته. اخیرا شاهد ثبت پتنت جالب سامسونگ برای نحوه قرارگیری قلم در محصولات تاشو بعدی این شرکت هستیم. با ترنجی همراه باشید.

پتنت جالب سامسونگ برای نحوه قرارگیری قلم؛  بهترین راه قرار دادن قلم در دستگاه‌های تاشو…؟

در حال حاضر می‌دانیم که سامسونگ در مورد آینده محصولات تاشو خود بسیار جدی است. این تولید کننده کره‌ای، در نمایشگاه CES 2022 نمونه‌های اولیه زیادی از دستگاه‌هایی را معرفی کرده است که دارای دو لولا هستند و چندین بار تا می‌شوند . با این حال، اکنون یک پتنت جدید به صورت عمومی فاش شده است. این حق اختراع روش جدیدی را برای قرارگیری قلم S-Pen در یک دستگاه تاشو نشان می‌دهد.

این حق اختراع جدید توسط Let’sGoDigital در چند طرح به تصویر کشیده شده است. این طرح اولین بار توسط سامسونگ در ۲۳ جولای ۲۰۲۱ ارائه شده بود. اما دیروز به صورت عمومی در دسترس قرار گرفت. این پتنت یک دستگاه تاشو دوگانه را نشان می‌دهد که دارای یک صفحه نمایش با یک قسمت بیرونی و یک قسمت تاشو به داخل است. در این پتنت مکان خاصی نیز برای قلم S-Pen قابل مشاهده است. این مکان بین دو قسمت تاشو به سمت خارج صفحه نمایش، یعنی در پشت خود نمایشگر و درون بدنه گوشی قرار گرفته است.

پتنت جالب سامسونگ برای نحوه قرارگیری قلم

مکان قرارگیری قلم S-Pen در پشت هر دو قسمت صفحه نمایش و در دو طرف لولای بدنه قرار دارند. این دو نقطه بریدگی، زمانی که نمایشگر تا می‌شود به هم می‌رسند تا یک محفظه بزرگ برای قلم ایجاد کنند. این طراحی یک ایده جالب است، به خصوص با توجه به اینکه قبلا این شرکت مشتاق استفاده از یک محفظه جداگانه در داخل بدنه دستگاه بوده است. مانند سری جدید گلکسی نوت. همچنین مشخص نیست که آیا این نوع جدید از محفظه دارای آهنرباهایی است که امکان اتصال S-Pen را به قسمت‌های بدنه هنگام تا شدن صفحه نمایش می‌دهد یا خیر.

به نظر می‌رسد هر زمان که بخش بیرونی صفحه نمایش تاشو را باز کنید، قلم دستگاه در دسترس شما خواهد بود. نمی‌توان مطمئن بود که آیا این قلم هنگام باز کردن دستگاه به سادگی می‌افتد یا اینکه به یکی از دو قسمت محفظه‌اش می‌چسبد.

طرح مفهومی گوشی تاشو سامسونگ با ۲ لولا

در نگاه اول، این ایده بسیار جالب به نظر می‌رسد، اما شاید به نوعی هم غیر ضروری باشد. این سوال وجود دارد که آیا این بریدگی‌ها باعث می‌شود دستگاه برای در دست گرفتن راحت‌تر، زمانی که هر دو قسمت صفحه نمایش در حالت باز قرار دارند با مشکل روبرو شود. به طور منطقی، ایده سامسونگ احتمالا این است که S-Pen بیشتر زمانی مورد استفاده قرار گیرد که دستگاه در بزرگ‌ترین حالت خود باشد و در بقیه زمان‌ها، بین قسمت‌های تاشو پنهان بماند.

پتنت جالب سامسونگ برای نحوه قرارگیری قلم

با این حال، این یک نقطه ضعف بالقوه دیگر را به همراه دارد و آن نیاز بالقوه به باز کردن بخشی از صفحه است که لزوما نمی‌خواهید از آن استفاده کنید تا به قلم دسترسی داشته باشید. نکته مهم این است که گوشی‌های تاشو با گوشی‌های هوشمند سنتی متفاوت هستند. مشکل فضا در دستگاه‌های تاشو بسیار بزرگ‌تر است و این ایده سامسونگ اجازه می‌دهد بدون نیاز به سوراخ کردن یا وصل کردن آن در کنار دستگاه، یک مکان اختصاصی برای S-Pen در نظر گرفته شود.

کدام دستگاه سری فولد اولین دستگاهی است که محفظه S-Pen را در خود جای می‌دهد؟

پتنت جالب سامسونگ برای نحوه قرارگیری قلم

سامسونگ سال گذشته دو گوشی تاشو عرضه کرد که این دو دستگاه گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ بودند. هر دوی این دستگاه‌ها در مقایسه با نسل قبلی خود، به‌ ویژه در بخش تکنولوژی‌های تاشو، پیشرفت عمده‌ای داشتند. این دو دستگاه تلاش کردند تا اطمینان کاربران از سری تاشو سامسونگ را بهبود بخشیده و آن را برای عموم در دسترس قرار دهند.

با این حال، این شرکت هنوز یک تبلت بزرگ تاشو عرضه نکرده است. تقریبا یک سال است که شایعات در مورد تلاش سامسونگ بر روی یک تبلت تاشو سری گلکسی Z منتشر شده است. همچنین گزارش شده است که این دستگاه دارای طراحی دوتایی مشابه با آنچه در پتنت توضیح داده شده است، دارد.

البته، این بدان معنا نیست که تبلت تاشو گلکسی Z سامسونگ لزوما دارای محفظه قلم خواهد بود. سال گذشته گلکسی زد فولد ۳، اولین دستگاه تاشو این شرکت بود که از قلم S-Pen پشتیبانی می‌کرد. با این حال، محل اختصاصی برای این قلم را نداشت و بسیاری آن را کمی غیر عملی می‌دانستند. همانطور که ممکن است حدس بزنید، نبود محفظه قلم S-Pen، به دلیل کمبود جا بوده است.

گوشی تاشو سامسونگ با ۲ لولا فضای بیشتری را برای صفحه نمایش ارائه می دهد

این پتنت نشان می‌دهد که محفظه قلم در پشت یک نمایشگر تاشو به سمت بیرون قرار گرفته است، که شانس گلکسی زد فولد ۴ برای داشتن چنین طراحی خاصی را بسیار کمتر می‌کند. زیرا به احتمال زیاد این دستگاه، یک گوشی تاشو به سمت داخل خواهد بود. به گفته phonearena، حتی اگر این طراحی عملی شود (که مانند هر حق اختراع ثبت شده کاملا نامشخص است)، احتمالا اولین تبلت تاشو سامسونگ با دو لولا خواهد بود. گلکسی Z Fold Tab در سال جاری عرضه خواهد شد، اما شاید سامسونگ بتواند طراحی محفظه S-Pen را برای نسل‌های بعدی دستگاه حفظ کند.

 

نظر شما در مورد پتنت جالب سامسونگ برای نحوه قرارگیری قلم دستگاه چیست ؟ آیا این پتنت سامسونگ در نهایت عملی خواهد شد؟ به نظر شما بزرگ‌ترین مزایا و معایب این طراحی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان