حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ال جی وینگ 5G با نمایشگر چرخان رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 24 دیدگاه | ال‌جی، برترین‌های ترنجی

مدتی هست که درباره LG Wing شایعاتی می شنویم و حالا این دستگاه رسمی شده است. ال جی وینگ 5G با نمایشگر چرخان رسما معرفی شده تا فرم فکتور جدیدی از کره ای خلاق باشد. مثلا این شرکت همراه با ال جی G2 خیلی جسورانه می خواست جای دکمه های تنظیم صدا و قفل را تغییر دهد و نوآوری های متعددی در زمینه پایه و اساس طراحی داشته است.

ال جی وینگ

ال جی وینگ

ال جی وینگ

ال جی با تلفن های هوشمند دو صفحه ای در سال های اخیر غریبه نیست، اما این شرکت به تازگی جسورانه ترین تلاش خود را برای ورود به دستگاه دو صفحه ای در حافظه اخیر اعلام کرده است: LG Wing. این یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش متحرک، با ظاهر وحشی است که به نظر می رسد – کاملاً به معنای واقعی کلمه – چرخش جدیدی را در مورد کاری که یک تلفن می تواند انجام دهد ارائه می دهد.

این تلفن جدید با الهام از روند فعلی LG در تلفن های هوشمند با صفحه نمایش دوگانه مجزا مانند G8X ThinQ و Velvet، همراه با تلفن دارای قابلیت چرخش کلاسیک LG VX9400 این شرکت ساخته شده است که بیش از یک دهه پیش منتشر شده است. Wing قرار است اولین دستگاه تحت سری جدید “Explorer Project” ال جی باشد که هدف آن کشف راه های تازه برای “دمیدن روح تازه در آنچه باعث ایجاد یک گوشی هوشمند می شود” است.

LG VX9400 معرفی شده در CES 2007

LG VX9400 معرفی شده در CES 2007

جالبترین ویژگی وینگ البته دو پنل OLED است. صفحه اول یک صفحه اصلی ۶.۸ اینچی استاندارد و بدون هیچ حاشیه یا بریدگی است (در عوض، LG تصمیم گرفته است از لنزهای pop-up استفاده کند، زیرا ظاهرا Wing قطعات متحرک کافی برای نگرانی را نداشت!). اما این دومین پنل ۳.۹ اینچی است که در زیر نمایشگر اصلی ظاهر می شود که منحصر به فردترین تلفن سال ۲۰۲۰ است. وقتی نمایشگر بزرگ می چرخد و باز می شوند تا نمایشگر دوم دیده شود، دستگاه به شکلی که شباهت زیادی به شکل T دارد، دیده می شود.

ال جی آرزوهای زیادی برای انواع کارایی دارد که این فرم فکتور جدید می تواند آنها را فعال کند. ایده این است که وقتی در “حالت چرخان” هستید، برای هر وظیفه اصلی خود از صفحه اصلی استفاده کنید، در حالی که نمایشگر دوم به عنوان یک پنجره مکمل برای برنامه دیگر یا قابلیت های گسترده تر است.

به عنوان مثال، ال جی تصور می کند هنگام استفاده از برنامه دوربین، از پانل ثانویه برای کنترل دوربین استفاده می کند و نمایشگر اصلی را به عنوان منظره یاب بدون شلوغ آزاد می کند. آن را پچرخانید و هنگامی که به یک موضوع پیام نمایش داده شده در صفحه نمایش عمودی کوچکتر پاسخ می دهید، می توانید از صفحه نمایش اصلی به عنوان یک صفحه کلید عظیم و صفحه گسترده استفاده کنید. برنامه های ویدئویی می توانند از نمایشگر دوم برای کنترل میزان صدا و رسانه استفاده کنند. اگرچه بسیاری از این موارد به توسعه دهندگان شخص ثالث بستگی دارد که برای گسترش برنامه های خود از نمایشگر دوم استقبال می کنند – در غیر این صورت، این یک ویژگی جالب فقط به نرم افزار خود ال جی محدود می شود.

البته، می توانید از آن برای اجرای ساده دو برنامه در کنار هم استفاده کنید: یک بازی تلفن همراه را در پنل اصلی خود پخش کنید در حالی که آن را به صورت آنلاین برای دوستان و طرفداران با استفاده از نمایشگر دوم پخش می کنید یا هنگام پخش آخرین مسابقه فوتبال، توییتر را بخوانید.

همچنین برای داشتن وینگ فقط لازم نیست که در قالب افقی استفاده شود. ال جی از صفحه نمایش استاندارد هم در “حالت عمودی” استفاده می کند چرا که صفحه واضح تر است و اینجا صفحه پنل ثانویه به عنوان یک صفحه نمایش کمکی در هنگام حرکت در Google Maps استفاده است. نیمه نمایشگر ثانویه همچنین می تواند در حین ورق زدن با استفاده از ویژگی “قفل کردن” غیرفعال شود، به عنوان مثال به شما امکان می دهد هنگام تماشای فیلم از آن به عنوان دسته مفید استفاده کنید (!).

یک حالت Gimbal داخلی وجود دارد

فرم فکتور منحصر به فرد Wing هنچنین منجر به یکی از جالب ترین ویژگی های گوشی می شود: یک “حالت گیمبال” که امکان استفاده از نمایشگر دوم را به عنوان گیرنده همراه با کنترل های جوی استیک برای تنظیم دوربین فراهم می کند. در واقع LG دومین دوربین فوق العاده اختصاصی در پشت را برای ضبط تصاویر در حالی که نمایشگر اصلی در حالت چرخان خود قرار دارد (با سنسور چرخانده شده برای مطابقت با جهت گیری) در پشت قرار داده است. همچنین به سنسور جدید “حرکت شش گانه” مجهز شده است که به گفته این شرکت به شما کمک می کند تا از تداخل جلوگیری کند. Wing همچنین می تواند در حالت ضبط، می تواند دوگانه فیلم برداری کند و همزمان از دوربین های جلو و عقب فیلم بگیرد.

بدیهی است که با وجود بسیاری از قطعات متحرک در اینجا، نگرانی های زیادی در مورد دوام و طول عمر وجود دارد. ال جی می گوید که از این نگرانی ها و تست هایی که Wing متحمل خواهد شد آگاه است. همچنین روی قاب هایی کار می کند که با طراحی ماندگار سازگار باشد، کاری که کمی بیشتر از یک قاب گوشی سنتی کار می کند.

بقیه سخت افزارهای LG Wing کاملا معمولی هستند. یک پردازنده Snapdragon 765G با مودم یکپارچه X52 کوالکام برای پشتیبانی 5G حافظه رم 8 گیگابایت، 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی، باتری 4000 میلی آمپر ساعت، سنسور اثر انگشت در صفحه نمایش و پشتیبانی از شارژ بی سیم وجود دارد. البته بزرگترین کاستی را می توان عدم حضور هرگونه پشتیبانی از گواهی های ضد آب بودن، دانست. چیزی که البته انتظار نمی رود در تلفنی با این تعداد قسمت متحرک وجود داشته باشد.

نمایشگر دوم همچنین به ضخامت و حجم گوشی اضافه می شود. وزن  ال جی Wing برابر 260 گرم و ضخامت آن ۱۰.۹ میلی متر است – برای مقایسه، Galaxy S20 Ultra با صفحه نمایش مشابه، وزن ۲۲۰ گرم و ضخامت آن ۸.۸۹ میلی متر است.

ال جی Wing همچنین از یک دوربین جلوی ۳۲ مگاپیکسلی پاپ آپ همراه با تنظیم دوربین سه گانه در پشت دستگاه بهره می برد. یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، یک زاویه دید عریض 13 مگاپیکسلی و دوربین گیمبال مخصوص فیلم بردااری ۱۲ مگاپیکسلی فوق وجود دارد که به حالت افقی اختصاص دارد.

نظر شما درباره ال جی وینگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پشم ریزون ترین گوشی ۲۰۲۰ هم اومد
منتظر فردام تا تکنولوژی های جدید اپل رو ببینم☺☺☺☺☺

TheFreeCritic

پشتش شبیه اوپو رینو 4 هست نواوری جذابی داره ولی
خب پردازنده های اسنپ برام اینطوری بودن
اسنپ سری 800: پادشاه پردازنده اندروید
سری 700: به جز 768G ( اورکلاکینک شده ی 765G ) خ..ا..ک بر سر کوالکام
سری 600 : داغی داغی داغی!
سری 400 : […] !!
در کل گوشی جذابیه ولی خودم بشخصه بدلیل پدازنده به سراغش نمیرفتم

TheFreeCritic

البته همه مثل من فقط گیم نمیزنن و سلیقه متفاوته!

The MTest MT

داداش به نظرم 765 هم گزینه خوبی هست تو پردازنده های 700
اور کلاک هم خودت میتونی بکنی با نرم افزار هاش

Mb.Pcr

نظر شما درباره ال جی وینگ چیستا؟
آقای عط. ایی خودتون هم به وبرایش کیبورد احتیاج دارید چرا برای کاربرای سایت نمی گذارید؟

Mb.Pcr

اقای عط. ایی
شاید این جمله رو درست کرده باشید ولی من هنوز چیز هایی در چنته دارم
1. (چیزی که البته انتظار نمی رود در تلفنی با این تعداد قسمت متحرک وجود داشته باشد.) فک کنم منظورتون می رود باشه چون طبق متن باید می رود باشه نه نمی رود
2. منحصر به فرد Wing هنچنین منجر به یکی از جالب ترین ویژگی های گوشی می شود:
هنچنین؟!؟!؟!
کلمه جدیده؟

اما یکی این تکه متن رو برام ترجمه کنه چون یه خورده گیج شدم
(یک بازی تلفن همراه را در پنل اصلی خود پخش کنید در حالی که آن را به صورت آنلاین برای دوستان و طرفداران با استفاده از نمایشگر دوم پخش می کنید یا هنگام پخش آخرین مسابقه فوتبال، توییتر را بخوانید )
نمی دونم چرا متوجه منظور این پاراگراف نمیشم!

m.b

امیدواریم… ممنون🙏

The MTest MT

عاقا بخش کامنت چرا همچین شده
خیلی مسخره شده
حداقل به سر و روش یه دستی بکشین

Mb.Pcr

گوشی جالبیه اما قیمتش چقدره؟
یکی به من چلمنگ بگه

TheFreeCritic

هنوز ال جی قیمت رو اعلام نکرده!

AŁɪ

عالی طراحی جسورانه و زیبا و در عین حال ضخامت خوب.💙👌

نیما عرفانی

پتانسیل اینو داره به عنوان کاریزماتیک ترین گوشی ۲۰۲۰ از بعده نوآوری لقب بگیره و میشه گفت وارد فاز جدیدی از طراحی شده . اما از لحاظ ارزش خرید باید رجوع کرد به مشخصات تکمیلی و قیمت این گوشی که با توجه به خلاقیت در شیوه ی طراحی و دیزاین متمایز کننده قاعدتاً الجی اکثر سلایق و کاربران عادی رو مورد هدف قرار نداده و مناسب افرادی هست که می‌خوان در قبال استفاده ی حداکثری و تجربه ی کاربری بی همتا از این فرم فکتور جدید و خاص بهره مند شن.
پی نوشت: استفاده از این دو نمایشگر با نسبت تصویر متفاوت به سبب برخورداری از نرم افزارهای بهینه شده می‌تونه تجربه ی لذت بخش و تازه ای رو برای کاربر به ارمغان بیاره ؛ به عنوان مثال یکی از این کاربردها اینه…
✓http://uupload.ir/files/5tdj_20200914_195658.jpg

نیما عرفانی

دوستان از اتاق فرمان میگن داستان کارن چیه و کو؟!🙂 اینه عزیزان 👇

Babak

باید دید با چه قیمتی ارائه میشه. ولی نباید منکر پیشرو بودن ال جی در طراحی های جدید بشیم. کلا دوستش دارم

Mahdi

عاشقتم الجی

m.b

Color os 11 فوق العاده هست…
جداً با پیشرفت رابط ها آدم تازه کمبود رابط های دیگه رو درک میکنه…

Taha

هم ازش خوشم میاد هم بدم میاد 😅😬

MohammadFarhaadi

واقعا بهترین نوآوری ساله به نظر من و اگر براش برنامه توسعه بدن واقعا بی رقیبه.

Finch

جناب فرهادی اگر مایل هستید در پست معرفی ردمی کی۲۰ یه دیس‌بک بدید 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Milad7

ایولا ال جی عالیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)