حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل از پنل OLED دو لایه سامسونگ در آیپد و مک‌های آینده خود استفاده خواهد کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، نمایشگر

بر اساس گزارش جدید The Elec، سامسونگ توسعه پنل‌های OLED پیشرفته‌تری را آغاز کرده است که انتظار می‌رود الزامات اپل برای استفاده در آیپدها و مک‌های آینده این شرکت را برآورده کند.

استفاده از پنل OLED دو لایه سامسونگ در محصولات آتی اپل

گزارش‌های پیشین حاکی از آن بود که اپل قصد دارد در سال 2024 یک آیپد با نمایشگر OLED را عرضه کند؛ اما این شرکت به‌دنبال پنل‌های OLED برای نمایشگرهای بزرگ‌تر است که «ساختار پشت سر هم دوپشته» دارند، که دارای دولایه بوده و درنتیجه روشنایی آن به دو برابر و طول عمر آن نیز به چهار برابر بیشتر از پنل‌های عادی OLED می‌رسد.

تمام آیفون‌های اپل از ساختار تک‌پشته استفاده می‌کنند و دلیل اپل برای نیاز به پنل‌های دوپشته این است که کاربران تمایل به استفاده طولانی‌‌تر از آیپد نسبت‌به آیفون دارند. انتظار می‌رود که این پنل‌های پیشرفته درنهایت به مک‌بوک‌ها و آیمک‌ها نیز راه یابد. اپل درحال‌حاضر تنها از نمایشگرهای OLED برای آیفون و اپل واچ استفاده می‌کند، درحالی‌که مک‌ها و آیپدها به LCD و mini-LED تجهیز شده‌اند.

اپل و سامسونگ در سال 2021 با یکدیگر همکاری می‌کردند تا یک پنل 10.86 اینچی OLED را تولید کنند، اما کار بر روی این نمایشگر در سه‌ماهه سوم سال گذشته میلادی متوقف شد؛ زیرا گفته می‌شد این پروژه برای سامسونگ بسیار گران تمام شده و این شرکت قادر به تولید کافی این پنل‌ها با قیمت مناسب نبوده است.

استفاده از پنل OLED دو لایه سامسونگ در محصولات آتی اپل

استفاده از پنل OLED دو لایه سامسونگ در محصولات آتی اپل

با توجه به اینکه سامسونگ اکنون به‌طور فعال پنل‌های دوپشته‌ای را توسعه می‌دهد که آن‌ها را سری T می‌نامد (T در اول کلمه Tandem به‌معنای دو پشته)، بخش نمایشگر این شرکت کره‌ای قصد دارد مجموعه مواد T1 را برای ارزیابی مشتریان توسعه دهد و از مواد پیشرفته برای تولید تجاری تا سال 2023 استفاده کند.

با در اختیار داشتن تجهیزات تولیدی لازم، سامسونگ سپس به سمت توسعه جانشین این پنل یعنی T2 می‌رود که انتظار می‌رود تولید تجاری آن را در سال 2024 آغاز کند. با توجه به این جدول زمانی، این مجموعه مواد T2 است که احتمالاً اولین پنل‌های مورداستفاده توسط اپل در محصولات آینده خود خواهد بود.

در این میان، انتظار می‌رود سامسونگ ابتدا از پنل‌های OLED پیشرفته‌تر در سری گلکسی تب و گلکسی بوک‌های خود استفاده کند که به آن‌ها اجازه می‌دهد رهبری حوزه نمایشگر و کیفیت بالای آن را درمیان سایر شرکت‌ها حفظ کند.

شایعات اخیر حاکی از آن است که اپل همچنین درحال کار با BOE بر روی پنل‌های OLED با اندازه بزرگ‌تر برای مک‌ها و آیپدها است و کارخانه BOE که اخیراً تغییر کاربری داده، قادر به تولید نمایشگرهای OLED موردنیاز اپل می‌باشد.

نظر شما درباره استفاده احتمالی اپل از پنل پیشرفته OLED دو پشته سامسونگ در آیپد و مک‌های آینده خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی