حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمپانی BOE با تأمین نمایشگر آیفون ۱۴ اپل، برای ال جی دردسرساز خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، ال‌جی، نمایشگر

در میان شایعات متعدد در مورد گوشی‌های سری آیفون ۱۴ اپل، گزارش جدیدی امروز منتشر شده است که ادعا می‌کند پنل‌های نمایشگری که برای این مدل‌ها درنظر گرفته‌شده، می‌تواند فشار قابل‌توجهی بر سهم بازار ال جی دیسپلی وارد کند.

فشار بر ال جی با تأمین نمایشگر آیفون ۱۴ توسط BOE

طبق تحقیقات UBI که توسط وب‌سایت The Elec مشاهده شده، BOE درحال تبدیل سه کارخانه خود به تأسیساتی است که در آینده قادر به تولید پنل‌های OLED برای اپل هستند. تا به حال، BOE پنل‌های OLED را برای آیفون 12 و آیفون 13 در دو کارخانه در چین تولید کرده است که تنها 10 درصد از کل نمایشگرهای آیفون در سال 2021 را تشکیل می‌دهد؛ اما طبق گزارشات، این گسترش قابل‌توجه به شرکت چینی اجازه می‌دهد تا LG Display را به‌عنوان یکی از تأمین‌کنندگان اصلی نمایشگرهای آیفون در سال 2023، پشت‌سر بگذارد.

تا سه‌ماهه چهارم سال 2022، BOE به ظرفیت تولید 144000 زیرلایه در ماه خواهد رسید که درحال‌حاضر تنها 96000 زیرلایه است. این میزان، از ظرفیت تولید فعلی 140000 زیرلایه در ماه سامسونگ دیسپلی نیز فراتر خواهد رفت و BOE را به‌عنوان یک رقیب جدی قرار می‌دهد.

فشار بر ال جی با تأمین نمایشگر آیفون ۱۴ توسط BOE

فشار بر ال جی با تأمین نمایشگر آیفون ۱۴ توسط BOE

سهم بیشتر BOE در عرضه نمایشگرهای آیفون، می‌تواند تهدید جدی برای ال جی دیسپلی باشد، زیرا اپل تنها مشتری شرکت کره‌ای برای پنل‌های OLED نسل ششم می‌باشد؛ برخلاف Samsung Display و BOE که هر دو طیف وسیعی از مشتریان دیگر را نیز دارند و به‌طورکلی رقابتی‌تر هستند.

پس از توقف تولید نمایشگرهای LCD برای آیفون و تعطیلی کامل بخش گوشی‌های هوشمند ال جی در اوایل سال جاری، این موضوع می‌تواند خبر بدتری برای ال جی به همراه داشته باشد.

این هفته، گزارشات بیشتری در مورد مودم 5G طراحی‌شده سفارشی توسط اپل منتشر شد که توضیح می‌دهد که این مودم از تراشه سری A این شرکت جدا بوده و قرار است به‌زودی در سال 2023 در آیفون‌ها استفاده شود. این مدل‌ها همچنین ممکن است فاقد ناچ نمایشگر نیز باشند. سایر موارد احتمالی دیگر برای سری آیفون ۱۴ اپل شامل اسکنر اثرانگشت و یا Face ID زیر نمایشگر و لنز پریسکوپی دوربین تله‌فوتو می‌باشد.

نظر شما راجع‌به تأمین نمایشگر آیفون ۱۴ توسط BOE و درنتیجه فشار بر ال جی دیسپلی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی