حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیپد OLED اپل با نمایشگر ساخت سامسونگ احتمالا در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تبلت، شایعات

طبق گزارش جدید منتشرشده توسط The Elec، اپل ممکن است در سال 2024 یک آیپد با پنل نمایشگر OLED ساخت سامسونگ عرضه کند. غول کره‌ای درحال توسعه تجهیزات لازم برای تولید پنل‌های OLED است که اپل به‌دنبال استفاده در آیپدهای آینده خود می‌باشد، اما شرکت آمریکایی باید سفارش بزرگی را انجام دهد تا این پروژه ازنظر مالی قابل‌دوام باشد.

آیپد OLED اپل

Elec ادعا می‌کند که اپل و سامسونگ برای تولید یک پنل اولد 10.86 اینچی در سال 2021 با یکدیگر همکاری می‌کردند، اما کار بر روی این نمایشگر در سه‌ماهه سوم متوقف شده است؛ به این دلیل که اپل درخواست پنل‌هایی با “ساختار دو پشته” را کرده بود، اما این پروژه برای سامسونگ بسیار گران تمام می‌شد و این شرکت نتوانست به‌اندازه‌ی کافی پنل‌ها را با قیمت مناسب تولید کند.

درباب دومین همکاری، اگر اپل یک “سفارش به اندازه کافی بزرگ” بدهد، سامسونگ ممکن است برنامه‌‌ی هزینه‌های خود را در سه‌ماهه دوم سال 2022 نهایی کند و سفارشات لازم را برای سه‌ماهه سوم بپذیرد. انتظار می‌رود این تجهیزات در سال 2023 به‌منظور تولید نمایشگرهایی که برای آیپد OLED تولید می‌شوند، تحویل داده شود.

این گزارش حاکی از آن است که سامسونگ در تلاش است تا پنل‌های OLED نسل 8.5 خود را گسترش دهد تا فناوری موردنظر اپل را با قیمتی که این شرکت می‌خواهد، ارائه کند، اما برای انجام این کار و همچنین تأیید اپل به ماشین‌آلات جدیدی نیاز دارد. زیرلایه‌های نسل 5.5 و نسل 6 فعلی سامسونگ، پنل‌ها را بسیار گران می‌کنند، زیرا تعداد واحدهای بریده‌شده کافی در هر زیرلایه وجود ندارد.

منابع متعددی همچنین به TheElec گفته‌اند که سامسونگ با همکاری Ulvac ژاپن تولید یک دستگاه مخصوص برای استفاده در پنل OLED نسل 8.5 که سال گذشته آغاز شده را از ژانویه 2022 ادامه داده است.

آیپد OLED اپل

آیپد OLED اپل

تجهیزات مخصوصی که در این زمینه استفاده می‌شود، یک فناوری کلیدی می‌باشد که برای تجاری‌سازی پنل‌های OLED نسل 8.5 موردنیاز است.

عرضه یک آیپد OLED در سال ۲۰۲۴ ممکن است به این بستگی داشته باشد که آیا اپل تصمیم دارد تعداد قابل‌توجهی پنل صفحه‌نمایش OLED را از سامسونگ سفارش دهد یا خیر، اما اپل همچنین می‌تواند از پنل‌های ارائه‌شده توسط سایر شرکت‌های دیگر نیز استفاده کند.

شایعات اخیر حاکی از آن است که اپل درحال کار با BOE بر روی پنل‌های OLED با اندازه بزرگ‌تر برای مک و آیپد است، به‌طوری‌که کارخانه BOE که اخیراً تغییر کاربری داده، می‌تواند نمایشگرهای OLED تا اندازه 15 اینچ را تولید کند.

درحال‌حاضر، اپل از نمایشگرهای OLED برای آیفون و اپل واچ استفاده می‌کند، اما مک‌ها و آیپدها به LCD و mini-LED مجهز شده‌اند. شایعاتی در مورد علاقه اپل به پنل‌های OLED برای دستگاه‌هایی مانند مک و آیپد وجود دارد، اما ممکن است به‌دلیل هزینه بالای این پنل‌های نمایشگر، فناوری مذکور تا چندین سال آینده برای این دستگاه‌ها تجاری‌سازی نشود.

دیدگاه شما درباره احتمال معرفی آیپد OLED اپل با پنل ساخت سامسونگ در سال ۲۰۲۴ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی