حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل و سامسونگ توسعه نمایشگر اولد آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی را متوقف کردند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تبلت، شایعات، نمایشگر

بر اساس گزارش جدید The Elec، اپل پروژه مشترک خود با سامسونگ برای استفاده از نمایشگر اولد توسعه‌یافته توسط شرکت کره‌ای برای آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی را متوقف کرده است.

توقف همکاری اپل و سامسونگ برای توسعه نمایشگر اولد آیپد

افراد آشنا با این موضوع بیان کرده‌اند که این پروژه به‌دلیل ساختار واحد پنل OLED یا مسائل مربوط به سوددهی یا هر دو متوقف شده است.

ساختار پنل OLED پرکاربرد فعلی به‌گونه‌ای است که در آن پیکسل‌های قرمز، سبز و آبی، یک لایه انتشار را تشکیل می‌دهند.

گفته می‌شود اپل از میزان روشنایی پنل‌های OLED فعلی راضی نبوده و همچنین از میزان عمر پنل نیز نگران است، زیرا مصرف‌کنندگان معمولاً در مقایسه با گوشی‌های هوشمند که چرخه ارتقاء کوتاه‌تری را تجربه می‌کنند، آیپدهای خود را بیشتر نگه می‌دارند.

در عوض، اپل می‌خواهد برای اولین از یک ساختار پشت‌سرهم OLED برای آیپد خود استفاده کند که به‌جای یک لایه، دولایه انتشار قرمز، سبز و آبی را روی‌هم قرار می‌دهد. این راه‌حل، میزان روشنایی را دو برابر کرده و عمر پنل را نیز تا چهار برابر افزایش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، با این حال، سامسونگ فقط ساختار اول را تجاری کرده است و قادر به ارائه فناوری نوع دوم نیست یا نمی‌خواهد آن را عملیاتی کند.

توقف توسعه نمایشگر اولد آیپد

توقف توسعه نمایشگر اولد آیپد

همچنین گفته می‌شود سودآوری یکی از عوامل مهم سامسونگ برای عدم تمایل به ارائه این فناوری است. مگر اینکه این شرکت مطمئن باشد که OLED iPad Air به میزان زیاد و مدت طولانی فروخته خواهد شد؛ درغیر اینصورت، آماده شدن برای فرآیند ماژول این محصولات، ارزش هزینه را ندارد.

اکثر شایعاتی که در مورد آیپد ایر اولد شنیده‌ایم، بیان می‌کند که این تبلت، در سال 2022 عرضه می‌شود و گزارش کره‌ای امروز در مورد آن، احتمال عرضه آن را تا یک‌سال به‌تعویق می‌اندازد. در ماه مارس، مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، بیان کرد که انتظار می‌رود اپل سال آینده از OLED استفاده کند، درحالی‌که DigiTimes همچنین عرضه آیپد ایر اولد را برای ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرده بود.

فناوری OLED گران‌قیمت بوده و همین مورد، عاملی است که تاکنون آن را به دستگاه‌های کوچک‌تر مانند iPhone و Apple Watch محدود کرده است. هنگامی‌که این تکنولوژي در آیپد استفاده شود، روشنایی بهبودیافته، کنتراست بیشتر، رنگ مشکی عمیق‌تر و زاویه دید وسیع‌تری را برای این دستگاه به ارمغان می‌آورد.

اپل آیپد ایر ۵ با دوربین دوگانه و آیپد مینی با نمایشگر بزرگتر معرفی خواهند شد

نظر شما راجع‌به عدم ارائه آیپد ایر با نمایشگر اولد سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی