حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کنترل بیشتر روی چراغ قوه گوشی در اندروید ۱۳ در دسترس خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اندروید ۱۳، شایعات

چراغ قوه گوشی‌های یکی از قابلیت‌هایی است که هرکس بنابر شرایط خاصی ممکن است از آن استفاده نماید. اینطور که پیداست، گویا گوگل در اندروید ۱۳ به کاربران امکان کنترل بیشتر روی چراغ قوه گوشی دستگاه را خواهد داد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

کنترل بیشتر روی چراغ قوه گوشی در اندروید ۱۳؛ کاربردی‌تر شدن چراغ قوه چگونه خواهد بود؟!

اندروید ۱۳ می‌تواند یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موجود در هر گوشی اندرویدی را بهبود بخشد. این ویژگی چیزی نیست جز چراغ قوه…! شاید کمی مخالف باشید، اما قطعا مواقعی وجود داشته است که چراغ قوه یک گوشی هوشمند، شما را از تاریکی نجات داده است. آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که چراغ قوه را فقط برای اینکه نور کافی نداشته‎‌اید، روشن کرده باشید؟

کنترل بیشتر روی چراغ قوه گوشی در اندروید ۱۳

از این گذشته، در بیشتر موارد، این چراغ‌ها وظیفه مهمی تحت عنوان فلاش LED را برای استفاده در دوربین‌‌های عقب دستگاه دارند. متاسفانه اکثر گوشی‌های اندرویدی راهی برای روشن‌تر یا کم نور کردن چراغ قوه در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند.

پیش‌نمایش اندروید ۱۳ قابلیتی دارد که به چراغ قوه اجازه می‌دهد تنظیمات مختلفی داشته باشد. به گفته منابع آگاه، اندروید ۱۳ با افزودن دو API به CameraManager، دو محدودیت مهم را برطرف می‌کند. یکی سطح روشنایی فلاش LED در پشت گوشی است که در اندروید ۱۳ امکان تنظیم آن وجود دارد. مورد دوم نیز سطح روشنایی چراغ قوه را به بالاترین حدی که سخت افزار اجازه می‌دهد، افزایش می‌دهد. در حال حاضر، کاربران فقط می‌توانند چراغ قوه را روشن یا خاموش کنند.

ویژگی افزایش عملکرد CPU در اندروید ۱۳ برای تجربه روان تر بازی ها رویت شد

بکارگیری زبان های جداگانه برای برنامه های مختلف در اندروید 13 شاید ممکن شود

همه گوشی‌های اندرویدی از این سیستم پشتیبانی نمی‌کنند. اما تغییرات ایجاد شده در پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان اندروید ۱۳ برای پیکسل ۶ پرو به دو API جدید اجازه می‌دهد تا روشنایی چراغ قوه گوشی را کنترل کنند. با این حال، این به هر سازنده دستگاه بستگی دارد که تغییرات لازم را در اندروید اعمال کند تا دستگاه‌هایی که به اندروید ۱۳ آپدیت می‌شوند اجازه دهد کنترل‌های روشنایی را ارائه دهند. تنها چیزی که می‌توانید از آن مطمئن باشید این است که گوگل اجازه می‌دهد تغییرات لازم را در دستگاه‌های پیکسل که در اواخر سال جاری به اندروید ۱۳ آپدیت می‌شوند، داشته باشید.

کاربران سامسونگ و آیفون از قبل می توانستند چراغ قوه دستگاه خود را تنظیم کنند

این قابلیت اندروید ۱۳ با تمامی مدل‌های پیکسل از سری پیکسل ۴ و سری‌های بعدی نیز سازگار خواهد بود. بنابراین اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، کسانی که گوشی‌های پیکسل ۲۰۱۹ و بعد از آن را دارند، کنترل بیشتری روی چراغ قوه خود خواهند داشت.

کنترل بیشتر روی چراغ قوه گوشی در اندروید ۱۳

دستگاه‌هایی که به صورت پیشفرض با اندروید ۱۳ عرضه می‌شوند (مانند سری پیکسل ۷) نیز از کنترل‌های روشنایی چراغ قوه پشتیبانی می‌کنند. طرفداران برند موتورولا عاشق این ویژگی هستند که چراغ قوه را با انجام یک حرکت سریع خاموش و روشن کنند. اما انتظار نداریم که به زودی شاهد حضور این ويژگی در پیکسل‌های گوگل باشیم.

اسکن کد QR در اندروید 13 بسیار آسان و راحت خواهد بود

دارندگان گلکسی سامسونگ و کاربران آیفون اپل از مدت‌ها قبل امکان این را داشتند که روشنایی چراغ قوه‌های دستگاه خود را تنظیم کنند. کسانی که گوشی آیفون دارند می‌توانند این کار را با فشار طولانی آیکون چراغ قوه در کنترل سنتر انجام دهند. در ادامه نواری که به بخش‌های مختلفی تقسیم شده است روی صفحه ظاهر می‌شود؛ برای کم‌ کردن نور چراغ قوه، باید انگشت خود را به سمت پایین بکشید تا این کار انجام شود، معمولا به‌طور پیش‌فرض این بخش در روشن‌ترین حالت خود می‌باشد.

آیا کسی تا به حال گوشی خاصی را به دلیل قدرت چراغ قوه آن خریداری کرده است؟

چراغ قوه پیکسل ۶ پرو بسیار روشن است. می‌توانید با کشیدن انگشت از بالای صفحه اصلی به سمت پایین و رفتن به تنظیمات سریع، آن را روشن کنید. با زدن روی ردیف دوم کنترل‌ها باید با دکمه چراغ قوه شروع شود. می‌توانید روی آن ضربه بزنید تا روشن شود و دوباره روی آن ضربه بزنید تا خاموش شود. یا می‌توانید از دستیار گوگل بخواهید چراغ قوه را روشن و خاموش کند و این دستیار خوشحال می‌شود که آن را انجام دهد (!).

به گفته PhoneArena، در حالی که داشتن چراغ قوه در گوشی شما مفید است و قطعا به کارتان می‌آید، در سابقه این ویژگی نمی‌توانیم بگوییم که کسی به خاطر چراغ قوه یک گوشی، ممکن است مدل خاصی را بخرد. ممکن است اشتباه کنیم و اگر به دلایلی چراغ قوه اصلی‌ترین ویژگی بوده که برای شما اهمیت داشته، در بخش نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

همانطور که گفته شد، چراغ قوه پیکسل ۶ پرو بسیار روشن و پرنور است. بنابراین، احتمالا با افزودن کنترل‌هایی که به جای روشن‌تر کردن نور، نور را کم می‌کنند، کاربران منفعت بیشتری خواهند برد. باید تا ماه آگوست یا سپتامبر منتظر باشیم و ببینیم دقیقا چه تغییراتی در چراغ قوه نسخه نهایی اندروید ۱۳ لحاظ شده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان