حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی افزایش عملکرد CPU در اندروید ۱۳ برای تجربه روان تر بازی ها رویت شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | Android، آپدیت، اخبار

اندروید ۱۳ هنوز معرفی نشده است، اما تا به امروز اخبار و اطلاعات مهمی درباره قابلیت‌های احتمالی آن منتشر شده است. حالا امروز و در آخرین اخبار منتشر شده، یک قابلیت مهم اندروید بعدی مشخص شده است که مربوط به ویژگی افزایش عملکرد CPU در اندروید ۱۳ برای تجربه روان‌تر بازی‌ها است که CPU Acceleration نام دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ویژگی افزایش عملکرد CPU در اندروید ۱۳ برای ارائه یک تجربه بهتر با استفاده از حداکثر توان CPU

یک معیار مهم برای اندازه‌گیری عملکرد یک گوشی هوشمند، زمان بارگذاری برنامه است. به گفته میشال رحمان، تحلیلگر سیستم عامل اندروید، کدهای جدید اندروید نشان می‌دهد که گوگل احتمالا با افزایش فرکانس پردازنده در هنگام اجرای برنامه‌ها یا بازی‌ها، عملکرد آن را بهبود دهد. به گفته وی، زمانی که بازی اجرا می‌شود، سیستم به طور موقت فرکانس پردازنده را افزایش می‌دهد. این موضوع به نوبه خود سرعت راه اندازی بازی را افزایش خواهد. همچنین گزارش‌هایی مبنی بر وجود این قابلیت در اندروید ۱۳ وجود دارد.

ویژگی افزایش عملکرد CPU در اندروید ۱۳

با این حال، این ویژگی ممکن است از همه دستگاه‌های اندروید ۱۳ پشتیبانی نکند و فقط مختص به دستگاه‌های پیکسل گوگل باشد. قابل ذکر است که اندروید ۱۳ به طور رسمی در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل یعنی I/O معرفی و منتشر خواهد شد. نسخه پایدار آن نیز در نیمه دوم سال جاری عرضه خواهد شد. بر اساس گزارش‌ها، نسخه پیش‌نمایش آن نیز به زودی برای دانلود در دسترس خواهد بود.

اسکن کد QR در اندروید 13 بسیار آسان و راحت خواهد بود

قابلیت CLICK TO TRANSFER در اندروید ۱۳ حضور خواهد داشت

از سوی دیگر همچنین قرار است گوگل قابلیت پخش رسانه «CLICK TO TRANSFER» را به اندروید ۱۳ اضافه کند. این ویژگی به دستگاه‌های مجهز به اندروید ۱۳ این امکان را می‌دهد تا رسانه‌ها را مستقیما به بلندگوهای اطراف یا سایر دستگاه‌های پخش کننده سازگار ارسال کنند. هنگام نزدیک شدن به دستگاه پخش، گوشی‌های دارای اندروید ۱۳، یک اعلان به صورت پنجره شناور دریافت می‌کنند. اعلان به کاربر می‌گوید که می‌تواند به دستگاه متصل شود یا اتصال آن را لغو کند.

قابلیت انتقال رسانه در اندروید ۱۳ تنها با یک حرکت ساده امکان پذیر است

اندروید ۱۳ احتمالا به ویژگی‌های بیشتری مجهز خواهد شد

یک نسخه اولیه از نسخه بعدی سیستم عامل گوگل به بیرون درز کرده است که برخی از ویژگی‌های آن را مشخص می‌کند. قابل  ذکر است، از آنجایی که در مورد بیلدهای اولیه صحبت می‌کنیم، بسیاری از عناصر سیستم عامل را می‌توان در زمان انتشار تغییر داد. یکی از قابل توجه‌ترین ویژگی‌های نسخه جدید این سیستم عامل، ویژگی Application Language خواهد بود. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا زبان‌های مختلف را برای برنامه‌های جداگانه نصب کنند.

ویژگی افزایش عملکرد CPU در اندروید ۱۳

یک قابلیت دیگر به شما این امکان را می‌دهد که ظاهر ساعت را روی لاک اسکرین دستگاه خود تغییر دهید و بین یک طرح جمع و جور و دو خطی بزرگ، یکی را انتخاب کنید. رابط کاربری اندروید ۱۳ تقریبا با اندروید ۱۲ تفاوت‌های ملموسی خواهد داشت.

ویژگی افزایش عملکرد CPU در اندروید ۱۳

گوگل اخیرا جزئیاتی در مورد نوآوری‌هایی که در نسخه ویژه اندروید ۱۲ یعنی نسخه گو ظاهر می‌شود را به اشتراک گذاشته است. این توسعه‌دهنده، عملکرد سیستم را سریع‌تر کرده است و آن را از نظر مصرف انرژی نیز کارآمدتر کرده است و ابزارهای جدیدی برای محافظت از حریم خصوصی به آن افزوده. برنامه‌های موجود در نسخه جدید و سبک اندروید، ۳۰ درصد سریع‌تر راه اندازی و اجرا می‌شوند.

بکارگیری زبان های جداگانه برای برنامه های مختلف در اندروید 13 شاید ممکن شود

به گفته gizchina، اخیرا نیز جلوه‌های انیمیشنی جدید با نام SplashScreen API در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته است. همانطور که قبلا گفته شد، قابلیت‌های جدید اندروید ۱۳ صرفا آزمایشی هستند وممکن است تغییرات قابل توجهی در این نسخه قبل از انتشار رسمی ایجاد شود.

 

نظر شما در مورد ویژگی افزایش عملکرد CPU در اندروید ۱۳ چیست؟ آیا فکر می‌کنید اندروید ۱۳ بتواند بهتر از اندروید ۱۲ عمل کند؟ شما دوست دارید چه قابلیتی را در نسخه بعدی اندروید تجربه کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ممد بمولا

همین الانشم از مصرف باتری بالاتر اندروید 12 مینالیم همین مونده این بیاد بدترشم کنه :/

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان