حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوکراین از اپل می‌خواهد فروش محصولات و دسترسی به اپ استور در روسیه را متوقف کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

معاون نخست‌وزیر اوکراین از اپل می‌خواهد فروش محصولات در روسیه را متوقف کرده و دسترسی به اپ استور را نیز در این کشور مسدود کند. میخائیلو فدوروف، معاون نخست‌وزیر اوکراین، در نامه‌ای به تیم کوک، مدیرعامل اپل، نوشت که کمپانی آمریکایی باید «تأمین خدمات و محصولات اپل را به فدراسیون روسیه متوقف کند». این درخواست درحالی مطرح شده است که روسیه به تهاجم خود به اوکراین ادامه می‌دهد.

درخواست اوکراین از اپل برای تحریم روسیه

فدوروف که بر عملیات دیجیتالی اوکراین نیز نظارت دارد، امروز بعدازظهر یک کپی از نامه‌ای را در پستی در حساب رسمی توییتر خود به‌اشتراک گذاشت که در آن از اپل خواسته شده است تا از بسته تحریم‌های دولت آمریکا حمایت کند. در ادامه، وی در نامه خود خاطرنشان کرد که اپل نه‌تنها باید فروش سخت‌افزار و خدمات اپل در روسیه را متوقف کرده، بلکه دسترسی به اپ استور را نیز مسدود کند.

من از شما درخواست می‌کنم و مطمئن هستم که شما نه‌تنها می‌شنوید، بلکه هر کاری که ممکن است برای محافظت از اوکراین، اروپا و درنهایت، کل جهان دموکراتیک در برابر تهاجم خونین روسیه را در توان دارید، انجام می‌دهید. همچنین ارائه خدمات و محصولات اپل به فدراسیون روسیه را متوقف کنید، ازجمله مسدود کردن دسترسی به اپ استور!

اگر اپل این اقدامات را انجام دهد، فدوروف معتقد است که “جوانان و جمعیت فعال روسیه را تشویق می‌کند تا فعالانه تهاجم نظامی ننگین را متوقف کنند.” درحال‌حاضر، اپل فروشگاه آنلاین اپل را در روسیه و همچنین یک نسخه روسی از اپ استور را در این کشور راه‌اندازی کرده است. همچنین به‌صورت محلی، نرم‌افزار و خدمات مختلف خود را نیز در این کشور می‌فروشد.

علاوه‌بر این، اپل سال گذشته موافقت کرد که با قانون جدید روسیه مطابقت داشته باشد که برنامه‌های محلی را ملزم می‌کند هنگام راه‌اندازی آیفون یا آیپد جدید، در این دستگاه‌ها ارائه شوند. پس از تکمیل تنظیمات معمولی آیفون، iOS اکنون کاربر را به مجموعه برنامه‌های ویژه App Store هدایت می‌کند.

درخواست اوکراین از اپل برای تحریم روسیه

درخواست اوکراین از اپل برای تحریم روسیه

درحالی‌که ایالات‌متحده و سایر کشورها تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده‌اند، به نظر نمی‌رسد این تحریم‌ها تاکنون بر فروش و در دسترس بودن سخت‌افزار و نرم‌افزار اپل در این کشور تأثیر بگذارند. تحریم‌ها به این معناست که تولیدکنندگان آمریکایی مجاز به صادرات برخی کالاها به روسیه نیستند، اما به‌نظر نمی‌رسد که اپل حداقل تحت‌تأثیر این دور اولیه از تحریم‌ها قرار گرفته باشد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، عصر پنجشنبه در توییتر بیان کرد که اپل هر کاری که می‌تواند برای تیم‌های خود انجام می‌دهد و همچنین از تلاش‌های بشردوستانه محلی حمایت خواهد کرد.

من عمیقاً نگران وضعیت اوکراین هستم. ما تمام تلاش خود را برای تیم‌های خود در آنجا انجام می‌دهیم و از تلاش‌های بشردوستانه محلی نیز حمایت خواهیم کرد. من به مردمی فکر می‌کنم که درحال‌حاضر درخطر هستند و به همه کسانی که خواهان صلح هستند می‌پیوندند.

اپل هنوز در مورد این درخواست جدید اوکراین اظهارنظر رسمی نکرده است.

نظر شما درباره درخواست اوکراین از اپل برای تحریم روسیه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی