حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پنج تولید کننده برتر گوشی های هوشمند ۲۰۲۱ که ۸۵ درصد درآمد بازار را کسب کردند

سال ۲۰۲۱ یک سال پرچالش برای شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند بود. زیرا در این سال مشکلات بسیار زیادی همچون بحران کمبود تراشه برای آن‌ها اتفاق افتاد. در این مطلب نگاهی داریم بر پنج تولید کننده برتر گوشی های هوشمند ۲۰۲۱ که ۸۵ درصد درآمد بازار را کسب کردند. با ترنجی همراه باشید.

پنج تولید کننده برتر گوشی های هوشمند ۲۰۲۱ ؛ اپل در سال گذشته بیشترین درآمد را در صنعت گوشی‌های هوشمند کسب کرد

علی‌رغم مشکلات فراوان در زنجیره تامین، شیوع ویروس کرونا و سایر مسائلی که می‌توانست صنعت گوشی‌های هوشمند را در سال ۲۰۲۱ متوقف کند، کسب و کار جهانی گوشی‌های هوشمند در سال گذشته ۴۴۸ میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد که ۷ درصد نسبت با سال قبل افزایش داشته است. در سال گذشته، بالاترین درآمد کسب شده در این صنعت بالغ بر ۳۸۲ میلیارد دلار بود. همچنین درآمد سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ شرکت‌ها نسبت به درآمد سه ماهه سوم آن‌ها ۲۰ درصد افزایش یافته است.

آمار فروش گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱؛ کاهش ۸۱ درصدی سهم هواوی و رشد موتورولا

این داده‌ها از موسسه آماری Counterpoint Research به دست آمده و نشان می‌دهد که اپل در سال گذشته با مجموع ۱۹۶ میلیارد دلار، بیشترین درآمد را در بخش جهانی گوشی‌های هوشمند کسب کرده است. این آمار برای اپل، افزایش ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. به لطف تقاضای زیادی که برای محصولات 5G وجود دارد، میانگین قیمت فروش آیفون در سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته و به ۸۲۵ دلار رسیده است. زیرا این دستگاه‌ها سهم بازار خود را در هند، تایلند، ویتنام و برزیل به دست آورده‌اند.

پنج تولید کننده برتر گوشی های هوشمند ۲۰۲۱

در آن سوی میدان، سامسونگ با ۷۲ میلیارد دلار درآمد از فروش گوشی‌های هوشمند، در رتبه دوم قرار دارد که این آمار نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است. این شرکت به لطف عرضه سری گلکسی S21 و افزایش تقاضا برای گوشی‌های 5G، شاهد افزایش سهم بازار جهانی خود در گوشی‌های میان رده و پرچمدار بوده است. سامسونگ سال گذشته عرضه دستگاه‌های تاشوی خود را نسبت به سال ۲۰۲۰، سه برابر افزایش داده است نسبت خرید محصولات آن با ۵ درصد افزایش به ۲۶۳ دلار رسیده است.

در کنار بیش از نیمی از درآمد گوشی‌های هوشمند منتسب به سامسونگ در سال گذشته، درآمد شرکت اوپو (که شامل فروش OnePlus از سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ نیز می‌شود) با ۳۷ میلیارد دلار در فروش گوشی‌های هوشمند، مقام سوم شد که ۴۷ درصد افزایش سالانه را نشان می‌دهد. شیائومی و ویوو نیز با ۳۶ میلیارد دلار و ۳۴ میلیارد دلار درآمد از فروش گوشی‌های هوشمند در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند. بر اساس درصد، سود آن‌ها برای شیائومی ۴۹ درصد و برای ویوو ۴۳ درصد بوده است.

آمار جهانی فروش تبلت ها در سال 2021 : اپل مقتدرانه در صدر

شیائومی در مدل‌های متوسط ​​تا رده بالا از جمله سری Mi 11x بهترین وضعیت را تجربه کرده. بازار برتر این شرکت هند است که دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان است. با توجه به رویکرد ارزش شیائومی و با توجه به اینکه هند یک کشور در حال توسعه است، این موضوع تعجب آور نیست.

نسبت فروش محصولات اوپو، در سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته و به لطف سری‌های Reno 6، Find X3 و OnePlus 9، فروش در بخش‌های قیمتی ۴۰۰-۵۹۹ دلار و ۶۰۰-۷۹۹ دلار افزایش خوبی داشته است. گوشی‌های 5G بیش از ۵۰ درصد از فروش تلفن‌های هوشمند عرضه شده در سال گذشته را در مقایسه با ۲۸ درصد سال قبل آن (۲۰۲۰) تشکیل می‌دهند. درآمد وان پلاس در سال ۲۰۲۱ به لطف سری Nord و وان پلاس 9، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته است.

نسبت خرید محصولات Vivo در سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته و تقاضا برای گوشی‌های پرچمدار سری X60 و S به فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت کمک کرده است. این شرکت در چین نیز عملکرد خوبی داشته. ویوو همچنین دارای یک وضعیت متوازن بوده که تمامی محدوده‌های قیمتی از سطح پایین تا پرچمدار را پوشش می‌داد.

آمار فروش دستگاه های تاشو در سال 2021 در چین از صدرنشينی هوآوی حکایت دارد

پنج تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند یعنی اپل، سامسونگ، اوپو، شیائومی و ویوو، ۸۵ درصد از درآمد جهانی گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده‌اند. موسسه Counterpoint در توضیح دلایل این رشد فوق‌العاده، به افزایش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده و پرچمدار و همچنین افزایش کلی تقاضای مصرف‌کنندگان اشاره کرده است.

گوشی‌های هوشمند به کاربران کمک می‌کند تا در خانه کار کنند و یا به فرزندانشان کمک می‌کنند تا مسائل درسی را از خانه پیگیری کنند و برای موارد سرگرمی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

پنج تولید کننده برتر گوشی های هوشمند ۲۰۲۱

۴۰ درصد گوشی‌های عرضه شده در سال گذشته با شبکه 5G سازگار بودند

در حالی که گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار سال گذشته عملکرد خوبی در فروش داشتند، گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه نیز به دلیل کمبود زنجیره تامین و سایر مسائل، شاهد افزایش قیمت‌های خود بودند. با ادامه مهاجرت کاربران به شبکه 5G، گوشی‌های سازگار با 5G بیشتری در سال گذشته عرضه شدند. موسسه کانترپوینت می‌گوید که ۴۰ درصد از گوشی‌های عرضه شده در سراسر جهان در سال گذشته از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند که در مقایسه با ۱۸ درصد از گوشی‌های هوشمند 5G که در سال ۲۰۲۰ تحویل داده شدند، یک رشد عالی را نشان می‌دهد.

بیشترین درآمد سه ماهه چهارم سال گذشته توسط اپل، ریلمی و موتورولا به دست آمد. ریلمی با یک مدل پرچمدار جدید، که شایعه شده است اواخر امسال با سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این سازنده روند صعودی و مثبتی داشته است و به تازگی از یک گوشی پرچمدار جدید در هفته گذشته رونمایی کرده است.

آمار فروش گوشی هوشمند در آمریکا در سال ۲۰۲۱: برتری اپل با تصاحب نیمی از بازار

به گفته PhoneArena، در کل سال ۲۰۲۱، میانگین قیمت فروش یک گوشی هوشمند ۳۲۲ دلار بود زیرا محصولات 5G با قیمت بالاتر، فروش مدل‌های ارزان‌تر 4G را کاهش داده‌اند. موفقیت مدل‌های گران قیمت آیفون ۱۳ نیز به طور متوسط ​​به افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند کمک کرد. نظر شما در مورد پنج تولید کننده برتر گوشی های هوشمند ۲۰۲۱ چیست؟ به نظر شتا در سال ۲۰۲۲، کدام شرکت رتبه اول فروش محصولات را به خود اختصاص می‌دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان