حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش گوشی هوشمند در آمریکا در سال ۲۰۲۱: برتری اپل با تصاحب نیمی از بازار

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تحلیل بازار

به‌تازگی آمار فروش گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ در آمریکا منتشر شده است که نشان می‌دهد سری آیفون اپل با کسب میانگین ۵۰٪ از سهم بازار، همچنان پیشتاز بوده و انتظار می‌رود این کمپانی با معرفی آیفون SE 5G با قیمت رقابتی تا یک ماه آینده، به این روند خود ادامه دهد. پس از اپل نیز، به‌ترتیب سامسونگ، لنوو و وان پلاس قرار گرفته‌اند.

آمار فروش گوشی هوشمند در آمریکا در سال ۲۰۲۱

طبق گزارش Counterpoint Research، سه‌ماهه چهارم سال 2021 برای اپل بهترین فصل بوده، زیرا این گزارش نشان می‌دهد که این شرکت 56 درصد از سهم بازار را در این مدت به خود اختصاص داده است. به‌طور متوسط در سال گذشته، غول فناوری کوپرتینویی 52.75 درصد از سهم بازار ایالات‌متحده را در اختیار داشته، به این معنی که از هر دو گوشی هوشمند فروخته‌شده در این کشور، یکی آیفون بوده است که آمار قابل‌توجهی به‌شمار می‌رود. بهترین عملکرد سال سامسونگ نیز در سه‌ماهه سوم بوده که 34 درصد از سهم بازار را بدست آورده است. از دلایل عمده موفقیت غول کره‌ای در این زمان می‌توان به عرضه گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ با طراحی و مشخصات بسیار خوب و همچنین کاهش قیمت نسبت به نسل پیشین خود اشاره کرد.

در این دوره نیز اپل با 47 درصد کمترین سهم بازار را دراختیار داشت. متأسفانه برای سامسونگ، این شرکت نتوانست همان موفقیتی را که در سه‌ماهه سوم سال 2021 کسب کرده بود، بار دیگر تکرار کند، زیرا سهم آن‌ها در سه‌ماهه چهارم به 22 درصد کاهش یافت. این احتمالاً به‌دلیل عرضه‌ی سری آیفون 13 توسط اپل بوده است و این اولین بار در تاریخ بود که نسخه‌های «Pro» با پنل 120 هرتزی LTPO OLED ProMotion عرضه شدند که احتمالاً یک نقطه‌عطف بزرگ برای مشتریان به‌شمار می‌رفت.

آمار فروش گوشی هوشمند در آمریکا در سال ۲۰۲۱

آمار فروش گوشی هوشمند در آمریکا در سال ۲۰۲۱

گفته می‌شود که امسال، آخرین سالی خواهد بود که اپل نسخه مینی از آیفون‌هایش را عرضه کرده و طبق گزارش‌ها، این شرکت قصد دارد در سال آینده از چهار مدل آیفون 14 رونمایی کند که همگی با نمایشگرهای بزرگ‌تر ارائه خواهند شد. گفته می‌شود دو آیفون 14 و 14 پرو دارای نمایشگر 6.1 اینچی هستند، درحالی‌که نسخه مکس این گوشی‌ها با نمایشگر 6.7 اینچی عرضه خواهند شد. همچنین گفته می‌شود که اپل در فصل بهار آیفون SE 5G ارزان‌قیمتی را معرفی می‌کند که ظاهری مشابه آیفون SE 2020 داشته، اما از سخت‌افزار بهتر ازجمله پشتیبانی از 5G بهره می‌برد.

این استراتژی احتمالاً به اپل کمک خواهد کرد تا جایگاه برتر خود در بازار ایالات‌متحده را حفظ کند، اما سری گلکسی S22 سامسونگ نیز تاکنون محبوبیت زیادی کسب کرده و میزان پیش‌فروش این گوشی‌ها از هر گلکسی S دیگری از زمان نسخه اول، بیشتر بوده است؛ بنابراین آمار فروش در خاک آمریکا ممکن است تغییر کند. ما در آینده به نحوه عملکرد اپل و سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند ایالات‌متحده برای سال 2022 خواهیم پرداخت، اما درحال‌حاضر، برخی از نکات برجسته اعلام‌شده توسط Counterpoint Research را بررسی کنید:

 با عرضه آیفون 13 جدید اپل، فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه چهارم سال 2021، در حدود 10 درصد سالانه و 30 درصد فصل‌به‌فصل رشد کرده و بازار را با جدیدترین دستگاه‌های برتر خود برای فصل تعطیلات قبضه کرد.

 در بخش پریمیوم، اگرچه اپل به‌دلیل عرضه آیفون‌های جدید خود تا 67 درصد نسبت به فصل پیشین رشد داشته، سامسونگ این میزان را تا 11 درصد از دست داده زیرا نتوانست سری S21 خود را به‌اندازه کافی عرضه کند که همچنین منجر به کاهش سهم بازار به 22 درصد نیز شد.

 Lenovo (Motorola) بار دیگر با کمک دستگاه‌هایی مانند Moto G Pure که اولین گوشی عمده مدیاتک برای در بازار ایالات‌متحده است، به 12 درصد از سهم بازار رسید.

درنهایت دیدگاه شما پیرامون ‌آمار فروش گوشی هوشمند در آمریکا در سال میلادی گذشته چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی