حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش دستگاه های تاشو در سال 2021 در چین از صدرنشينی هوآوی حکایت دارد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، عملکرد تجاری شرکت ها، هواوی

این روز ها بازار گوشی های هوشمند تاشو با رشد روزافزون قابل توجهی مواجه است. به همین دلیل تولید کنندگان برتر مانند هوآوی، سامسونگ و… شروع به سرعت بخشیدن به تولید محصولات تاشو خود کرده اند. آمار فروش دستگاه های تاشو در چین که غالباً رقابتی تر از سایر نقاط دنیا بوده است، می‌تواند معیار مناسبی برای قضاوت آینده این بازار در سطح جهانی باشد. پس بیایید ببینیم در میان دستگاه های تاشو چین چه می‌گذرد!

آمار فروش دستگاه های تاشو در چین در سال 2021

آمار فروش دستگاه های تاشو در چین در سال 2021

تقریبا از هر دو دستگاه تاشو فروش رفته در چین در سال 2021، یکی متعلق به هوآوی است!

اخیرا IDC رتبه بندی سهم بازار تاشو چین در سال 2021 را منتشر کرده است که در آن هوآوی در صدر جدول قرار دارد و 49.3 درصد کل فروش دستگاه های تاشو در چین را به خود اختصاص داده است. گزارش IDC فاش می‌کند که در سال 2021 حدود 1.5 میلیون دستگاه گوشی هوشمند تاشو در بازار چین وجود داشت، اما این بازار تنها با 0.5 درصد سهم از کل تلفن های هوشمند فروش رفته در مدت مشابه، همچنان یک بازار کوچک و خاص باقی مانده است.

بر اساس داده های گزارش IDC، دستگاه های هوآوی 49.3 درصد از کل بازار، یعنی چیزی در حدود نیمی از بازار چین را تسخیر کرده‌اند. در تعقیب هوآوی اما، سامسونگ با 28.8 درصد و شیائومی با 13.2 درصد فروش حضور دارند. نام  اوپو نیز با 6.1 درصد و لنوو با 2.4 درصد در جایگاه های چهارم و پنج دیده می‌شود.

از سوی دیگر اما، هوآوی اخیرا اولین گوشی هوشمند تاشو به سبک فلیپ خود را معرفی کرده است بله Huawei P50 Pocket با ویژگی های برتر، طراحی شیک تاشو و مجهز به کوالکام اسنپدراگون 888 4G می‌تواند در آینده نیز به افزایش سهم هوآوی به شدت کمک کند.

گوشی تاشو هواوی P50 Pocket رسما معرفی شد

دلیل رونق بازار گوشی های تاشو چیست؟ 

موسسه IDC دلایلی را در پشت رونق ناگهانی در بازار گوشی های هوشمند تاشو، به خصوص دستگاه های هوآوی، ذکر کرده است که در زیر برای شما کاربران عزیز ترنجی برخی از آنها را برخواهیم شمرد.

در سال‌ های اخیر، برند های کشور های مختلف تلاش‌ هایی را برای کنجکاوی و ورود به حوزه دستگاه های گران قیمت انجام داده‌اند، اما این فرآیند پر از چالش است. بنابراین، فعلاً از نظر فروش محصول، این برند های بومی هستند که همچنان بازار دستگاه های گران‌ قیمت را به چالش می‌کشند و به پیش می‌برند. در حال حاضر در آینده نزدیک این برند ها یک تصویر رده بالا از خود را در ذهن مردم ایجاد می‌کنند.

از طرفی برخی از تولید کنندگان پیشرو دیگر اما ابتکار عمل متفاوتی را برای کاهش قیمت محصولات جدید دارای صفحه نمایش تاشو به 10000 یوان (حوالی 1600 دلار) یا حتی کمتر از 8000 یوان (زیر 1250 دلار) انجام می دهند. همچنین، استراتژی عرضه نسبتا محافظه کارانه اتخاذ شده برای بسیاری از محصولات جدید، بازار را در موقعیت کمبود عرضه قرار داده است که منجر به سطح بالایی از توجه و اصطلاحا فومو و ترس خریداران بالقوه و افزایش فروش می شود.

در بعد دیگر اما، بهینه‌ سازی و توسعه نرم‌افزار های کاربردی و سناریو های استفاده مرتبط و تلاش زنجیره صنعت در ارتقاء سخت‌ افزار به طور فزاینده‌ و در مقیاس بزرگ، عملی بودن و قابلیت اطمینان محصولات دارای صفحه‌ نمایش تاشو را به سرعت بهبود بخشیده است. علاوه بر این، ویژگی های اجتماعی و تزئینی منحصر به فرد محصولات تاشو نیز توانسته‌اند تجربه و ارزش بهتری را برای کاربران در سناریو های استفاده خاص به ارمغان بیاورد.

 

تمام دلایل بالا می‌توانند بخشی از این توجه فزاینده به بازار دستگاه های های تاشو را توجیه کنند. در هر صورت با تمام دلایل در حال حاضر در صنعت گوشی های تاشو در بازار چین، هواوی است که پیشتازی می‌کند.

شما تولیدات کدام برند را ترجیح می‌دهید؟ در بخش نظرات به ما بگویید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری