حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نخستین نگاه ترنجی به گلکسی اس ۲۱ سامسونگ

سامسونگ خانواده گلکسی اس ۲۱ رو امسال هم با ۳ عضو مرکزی معرفی کرده است. شاید در ادامه مدل های متنوع مانند FE به آن اضافه شود اما این سه تفنگدار، اعضای مرکزی خانواده پرچمدار نیمه اول سال ۲۰۲۱ سامسونگ هستند. امروز ما در ترنجی نگاهی خواهیم داشت به مدل پایه این خانواده و همانطور که گفتیم از اقتصادی ترین نمونه های اعضای مرکزی خانواده پرچمدار سامسونگ است.

نخستین نگاه ترنجی به گلکسی اس ۲۱

نخستین نگاه ترنجی به گلکسی اس ۲۱

نخستین نگاه ترنجی به گلکسی اس ۲۱

گلکسی اس ۲۱ مدل پایه را می شود، یکی از اقتصادی ترین و در عین حال هوشمندانه ترین اعضای مرکزی خانواده پرچمدار سامسونگ دانست. این دستگاه با پشتیبانی از 5G، نمایشگر ۱۲۰ هرتز، تراشه ۵ نانومتری و دوربین کلاس پرچمدار در کنار اندروید ۱۱ و ۳ آپدیت اساسی با قیمت ۸۰۰ دلار عرضه می شود.

البته که هندزفری و شارژر از جعبه حذف شدند (و بله در بازار ما هم همینطور است) اما چطور سامسونگ توانسته این دستگاه را ۲۰ درصد ارزان تر از نسل قبلی خود یعنی گلکسی اس ۲۰ ارایه کند؟

 

 

 

یکی از مواردی که به ارایه دستگاه در این رده قیمتی کمک کرده است مسلما بدنه است. در حالی که شاید خیلی از کاربران با خرید آن، متوجه تفاوتی نشوند (۱- که به لحاظ ظاهری و حتی تا حدودی حس لمس شباهت شیشه مات گلکسی اس ۲۱ پلاس و اولترا خیلی متفاوت با پلاستیک مات این دستگاه نیست و ۲- خیلی از کاربران از موبایل خود با قاب استفاده می کنند) اما خب گلکسی اس ۲۱ مدل پایه همانند گلکسی نوت ۲۰ مدل پایه یا حتی گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن قاب پشتی پلی کربناتی دارد.

تا زمانی که این انتخاب در ظاهر دستگاه خدشه ای وارد نکند، عملکرد تبادل حرارتی را مختل نکند و از هزینه بالای شکستن شیشه قاب پشتی کاربر را دور نگاه دارد، چرا که نه؟ چرا ما اینجا با روی بازتری از پلاستیکی بودن گلکسی اس ۲۱ حمایت می کنیم و درباره گلکسی نوت ۲۰ اینطور نبود؟ خب چون این دستگاه ۲۰ درصد ارزان از آن است!

همچنین ما اینجا طراحی جدید جذاب تر برای قاب دوربین داریم، جایی که اگر کمی طرفدار طراحی خاص باشید، رنگ بنفش قاب پشتی با فریم طلایی دوربین و قاب دستگاه، دوئت زیبایی دارند.

نخستین نگاه ترنجی به گلکسی اس ۲۱

نخستین نگاه ترنجی به گلکسی اس ۲۱

موضوع بعدی که در بخش طراحی و نمایشگر مشترک است، تخت شدن نمایشگر خواهد بود. به وضوح سامسونگ با مسیر خود به سوی نمایشگر اج، رودربایستی دارد! این شرکت سال به سال آن را کمتر می کند و حالا در گلکسی اس ۲۱ برای اولین بار در یک عضو خانواده گلکسی اس (پس از گلکسی اس ۸) شاهد عضو مرکزی خانواده پرچمدار سامسونگ هستیم که نمایشگر اج ندارد! نه تنها گلکسی اس ۲۱ بلکه گلکسی اس ۲۱ پلاس هم تخت است.

با صاف شدن نمایشگر، عرض دستگاه یکم زیاد شده است و در این بخش طراحی شاید موضوع خیلی بزرگی نباشد اما قابل ذکر است. همچنین از نظر بصری حاشیه های سمت چپ و راست بیشتر به چشم می آید.

خب گفتیم نمایشگر و بله، رزلوشن هم ‌بعد از سال ها (در حقیقت بعد از ‌گلکسی اس ۶) از QHD به FHD کاهش پیدا کرده است.

آیا تخت شدن نمایشگر بد است؟ به نظر من نه، من طرفدار نمایشگر اج‌ نبودم و نیستم، همانطور که طرفدار نمایشگر بالاتر از FHD در موبایل ها نیستم. به خصوص حالا که این تغییرات باعث ارزان تر شدن یک دستگاه پرچمدار هم شده که چه بهتر!

درباره نمایشگر باید بگویم که اینجا ما چند پیشرفت خوب کوچک داریم. اول بهبود حسگر اثرانگشت با بزرگتر شدن مساحت آن و سریع تر شده سرعتش است. این واقعا نیاز بود و خوشحالم که بهبود را شاهدیم.

دوم ما شاهد فیلتر نور آبی متکی بر هوش مصنوعی هستیم. شاید بهتر بود که سامسونگ همانند اپل از فناوری TrueTone بهره می برد اما این هم یک جایگزین جذاب برای آن است.

سوم هم افزایش حداکثر روشنایی تولید شده توسط پنل به ۱۳۰۰ نیت است که دوست داشتنی خواهد بود.

نمایشگر همانند سال گذشته حداکثر رفرش ریت ۱۲۰ هرتز را دارد که این‌بار همانند گلکسی نوت ۲۰ اولترا شاهد رفرش ریت تطبیق پذیر هستیم (۴۸ تا ۱۲۰ هرتز – در مقایسه با ۱۱ تا ۱۲۰ هرتز گلکسی اس ۲۱ اولترا). این خیلی خوب است و به نفع باتری عمل می کند تا وقتی که شما به تصویر کم تحرک تر نگاه می کنید، رفرش ریت پایین باشد و وقتی که دارید با گوشی خود آسفالت ۹ بازی می کنید، تک تک جزییات را با فریم ریت و رفرش ریت بالاتر ببینید.

دوربین گلکسی اس ۲۱ روی کاغذ تفاوت زیادی با دوربین ۳ گانه ۱۲+۶۴+۱۲ مگاپیکسلی ندارد ولی تفاوت اصلی وقتی به میان می‌آید که ISP یا image signal processor جدید تراشه های جدید به میان می آید. اینجا قابلیت پردازش همزمان دوربین ها وجود دارد پس شما می توانید تقریبا در آن واحد بین آنها جا به جا شوید. همچنین حالت نرم افزاری به نام S View Director که به شما نمای همزمان ۳ دوربین را می دهد، بر اساس همین پیشرفت ارایه شده است.

ما به بهبود پردازش تصویر هم امیدوار هستیم و این را باید در بررسی کامل دستگاه بررسی کنیم.

دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی بوده ولی فوکس دوال پیکسل و فیلم برداری 4K را ارایه می کند.

مشخصا گلکسی اس ۲۱ را نسبت به گلکسی اس ۲۰ در بخش سخت افزار دوربین دارای کمترین پیشرفت در ارتقاهای نسلی خانواده گلکسی S می توان دانست. (چیزی شبیه به گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۸) اما اینجا پیشرفت های خوب سخت افزاری در بخش سخت افزار و بهبود نرم افزاری انتظار می رود.

سخت افزار گلکسی اس ۲۱ هم یک سیاستِ مخفیِ خاکستری-پررنگِ اپلی طور (!) دارد. نه به تراشه ۵ نانومتری آن هم می رسیم اما اینجا دستگاه شما از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کند. (در تمام اعضا) خیلی ساده یعنی اگر با فیلم برداری 8K دستگاه و ثبت لحظات دوست داشتی و پر حجم Single Take خیلی سروکار دارید پس لطفا مبلغ بیشتر را بپردازد تا حافظه بیشتر از ۱۲۸ گیگابایت مدل پیش‌فرض ۸۰۰ دلاری داشته باشید! یاد باد حافظه داخلی پیش فرض گلکسی نوت ۱۰ پلاس!

بله، کارت حافظه جانبی کند است، همچنین راه حل های انتقال ساده فایل در اندروید و با USB C بیشتر است یا حتی راهکارهای ذخیره فضای ابری وجود دارد اما … :/ چند سال پیش سامسونگ با گلکسی اس ۶ دست به چنین تغییری زد و سپس با تبلیغات زیاد آن را به گلکسی اس ۷ بازگرداند!

به هر صورت، بیاید درباره بخش در لیوان که بیشتر از نصف آن است، صحبت کنیم.

تراشه جدید ۵ نانومتری اگزینس‌ ۲۱۰۰ برای بازار ایران با طراحی جدید ۳ کلاستره ۱+۳+۴ هسته ای با هسته قدرتمند Cortex-X1 آمده تا با تنها انتخاب ۸ گیگابایتی برای رم همراه شود و با اندروید ۱۱ عملکرد خوبی را ارایه کند.

خب دستگاه واقعا سریع است، چیزی که عادت دارید همیشه در نقد یک پرچمدار بشنوید و همینطور هم هست. اگر دوست دارید نتیجه بنچمارک‌ ببینید و زورآزمایی اگزینوس ۲۱۰۰ را روی گلکسی اس ۲۱ با نرم افزارهای بنچمارک‌ داشته باشید، این برای شماست.

در بخش نرم افزار اینجا یک همکاری عمیق و قابل توجه بین سامسونگ و گوگل رخ داده است. نرم افزار پیام و تماس سامسونگ حالا با نمونه گوگلی جایگزین شده است. حتی صفحه -۱ (سمت چپ صفحه هوم) حالا به گوگل تعلق دارد و اصلا توجه کردید که امسال سامسونگ درباره بیکسبی حرف نزد؟؟؟

همانطور که گفتیم گلکسی اس ۲۱ با اندروید ۱۱ ارایه می شود و با وعده ۳ آپدیت اساسی، این دستگاه مستعد به دریافت آپدیت اندروید ۱۴ است!

باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری اصلا بد نیست اما نمی توانید بگویید که باتری ۴۸۰۰ میلی آمپری گلکسی اس ۲۱ پلاس را بیشتر دوست ندارید! پشتیبانی از شارژ وایرلس ۱۵ وات، شارژ وایرلس معکوس وایرلس و شارژ سریع سیمی ۲۵ وات اینجا هم هستند.

صدا در بلندگوهای استریو ساده (بلندگو دوم همان بلندگو مکالمه یا ایرپیس است) خیلی خوب ارزیابی می شود. پشتیبانی از دالبی اتمس تجربه صوتی را در هندزفری ارتقا قابل توجهی می دهد.

پشتیبانی از 5G مسلما برای سامسونگ موضوع جدیدی نیست و آنها ۳ سال است که پرچمدار 5G تولید می کنند.

مسلما موارد زیادی را باید در بررسی خود از گلکسی اس ۲۱ بیازماییم اما در نخستین نگاه خود از آن چه حسی برداشت کردیم؟

  1. ۱- طراحی جدید جذاب است.
  2. ۲- قاب پشتی پلی کربناتی انتخاب ایده آلی نیست اما واقعا خیلی از کاربران حتی متوجه آن نخواهد شد‌.
  3. ۳- نمایشگر به خوبی اصلاح شده است.
  4. ۴- دوربین از جهات دیگر پتانسیل تجربه کاربری بهتری دارد.
  5. ۵- تراشه ۵ نانومتری کم مصرف تر و بهینه تر باید باشد.
    نرم افزار آینده نگرانه است و تا اندروید ۱۴ آپدیت می شود.
  6. ۶- دستگاه ۲۰ درصد ارزان تر است.
  7. ۷- شارژر و هندزفری ندارد.

برآیند احساس من در نخستین نگاه به گلکسی اس ۲۱ مثبت است.

اشتراک در
اطلاع از
42 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

دمت گرم اقای عطلایی انتظار نداشتم این قدر سریع بررسی کنی😁😁

Naranj

البته بررسی که نیست، نگاه اول(هندز ان) هست

persepolis

به معنای واقعی کلمه

است…

Mahdi

بله حرف شماست همیشه سامسونگ می … ولی هواوی نه احتمالا میگی میت۴۰پرو از اس۲۱الترا بهتره

Finch

عع این یارو که اعتقاد داشت سال ۲۰۲۱ همه گوشی های میرن رو هارمونی و اندروید و اپل برای همیشه میمیرن و سامسونگ هم میزنه تو کار چرخ خیاطی سازی هنوز زندس؟

ممد بمولا

چقد سریع!
گوشی بدی نیست درکل
قیمتشم تو ایران باید حدود ۱۷ باشه پلاستیک یکم جالب نیست😑

Mahdi

خیلی چیزا تو ایران باید قیمتش پایین باشه ولی تو ایران به اش عمل نمیشه

Naranj

حداقل ۲۵ خواهد بود!
کجایی بابا؟!!

ali_s

ایول آقای عط.ایی خیلی برسی سریع و خوبی بود

m.b

مرسی… وضع ترنجی خیلی خوبه…

Dr.Nazer

سرعتو! فک کنم اولین رسانه‌ی ایران بودید که نگاه اولیه کرده به اس ۲۱…
دست..‌. دست…😁👏

امیرمحمد قاضی

نه به موقعی ای که هیچ گوشی نمی اومد تو ترنجی نه به الان اولین رسانه …

Auroro

دوستان میگن امسال اسنپ دراگون خراب کرده اگزینوس خوب عمل کرده

راسته؟

Mahdi

صددرصد

The Destroyer

جفتشون خراب کردن
کلا به نظر امسال تراشه‌ای نداریم که افت عملکرد نداشته باشه تو پرچمدارا
حتی مال اپل هم داشت

Taha

من یه حسی بهم میگه امسال مدیاتک همه رو غافلگیر می‌کنه.

The Destroyer

اونم پرچمدار نداره😂
کلا دوستان علاقه‌ای به تولید یه تراشه پرچمدار خوب نداشتن امسال

Taha

پس یَک یَکشون😂

Finch

این سوال باید توسط سلطان سخت افزار سایت پاسخ دا….
ببخشید اشتباه شد

خب کجا بودیم
آها
ببین
از نظر گرما و پایداری و … گویا اگزینوس بهتره
در اصل اسنپ افت کرده که خب دلیلش کاملا مشخص هست
یه دروغ آینده نگرانه هست
ینی چطور ؟
ببین کوالکام داره تو طبل میکوبه که فلان تیمو استخدام کردم که برام هسته های اختصاصی مثل اپل بسازه و …
خب طبیعی هست قبل از این عمل ۴ تا چیپ اشغال بده بیرون که سال بعدش که خاست چیپست با هسته های اختصاصی بده بیرون و یه عملکرد عالی ( مثل ۸۵۵ و ۸۶۵) داشته باشه تو پایداری و کنترل گرما ، بیاد تقصیر رو گردن آرم بندازه و بگه آره مثلا اون دمای شخمی ۸۸۸ تقصیر ایکس۱ و کورتکس های آرم بوده نه تقصیر من
البته الان نمیشه نظر قطعی داد
باید دید ( ایسوس آر او جی یا همون راگ فون و بلک‌شارک با ۸۸۸ چه میکنن )
ولی خب
به هرحال طبق روال گذشته بازم پرچمدار های اگزینوس و کوالکام چند پله‌ای بالاتر از پرچمداران کایرین قرار میگیرن

Milad7

این چه مسخره بازی هست در آوردن 😐 داخل ایران خرید هندزفری و شارژر اصلی سخته اکثر تقلبی هستن 😐

Milad7

نظرتون راجب خرید نوت 20 اولترا فایو جی در این بازه ی زمانی چیه؟ الان حوالی 27500 گیر میاد

Mahdi

اون اسنپدراگونش باشه آره

5G

اسپم یه سوال هندزفری akg خوبه؟
از کجا میتونم اصل بخرم؟ سایت جانبی اصله؟

Mahdi

بله ، بله معتبره

5G

ممنون بعد تا همین ۴۰۰ تومان چیز بهتری هم هست یا نه؟

Mahdi

فکر نکنم پیدا بشه بهتر از این

Finch

زیاد جالب نیست
من هندزفری تو جعبه نوت ۱۰ پلاسمو نگه داشته بودم …
خیلی با صداش حال میکردم
اما خب چند روزی هست که Xiaomi mi in-ear Pro گرفتم و با منوی های_رس خود موزیک پلیر شیائومی مدل هندزفری رو سینک کردم و یه کیفیت به شدت فضایی طور بهم داده که شدیدا ترولش شدم
پیشنهاد میکنم گوشیت هر مدلی هست ، هندزفری از همون برند ( اصلی ) بخر

Auroro

الان ضرر حذف شارژرو ما ایرانیا میبینیم

چون 90 درصدش تقلبیه و اصلش سخت گیر میاد ک مجبور میشیم از آمازون وارد کنیم

Naranj

تشکر،گوشی رو سامسونگ براتون فرستاده اقای عطا.یی؟
نقد جالب و مختصر و مفیدی بود

Naranj

ولی میتونستید چند تا عکس هم باهاش بگیرید

ali karimi

سلام، گوشی خیلی عالی و زیباییه، طراحیه پشتش منظورم چینش دوربیناش خیلی قشنگه، پردازندشم که امثال به احتنال زیاد نسبت به سالهای قبل خیلی بهتر عمل کرده، اسنپ 888اونطور که بایدو شاید خوب پیشرفت نکرده، البته هرکی یه نظری داره و نظرشم محترمه، حالا ببینیم امثال اگزینوس 2100چیکار میکنه، البته باید دید چیپست 5نانوی مدیاتک که هنوز نیومده چی هستش،حالا ببینیم قیمت این سامسونگ اس 21چنده به 30تونان میرسه حتنا شایدم بیشتر، فعلا که خداروشکر قیمتهای گوشی اونده پایین مثلا میت سی پرو هواوی شده17خورده ای که تعجب کردم، ولب حیف که هسته هاش از کورتکسa76استفاده کرده اگهa77استفاده میکرد یکی از گزینه های خریدم بود حتمأ،شایدم p40پرو هواوی گرفتم که شده ۲۰ خورده ای میلیون که اونم ارزش داره، ولی بیشتر باید برم سمت اسنپ865پلاس یا همون کایرین 990 والا همینام از سرم زیادیه، میخوام چیکار، نمیخوام باهاش سازمان اطلاعاتو هک کنم که، حااا ببینیم چی میشه کدومو میگیرم

Taha

الان دارم فکر می‌کنم می‌بینم که شاید اگزینوس امسال خوب عمل نکرده و این اسنپ هست که بد عمل کرده و باعث شده که اگزینوس بهتر بشه ازش.

Naranj

پس دو سال گذشته هم اسنپ خوب عمل نکرد،این اگزی بود که ضعیف عمل کرده بود
فن بویی دنیاهای جدیدی به عرصه ظهور نشونده!

Taha

عه تو چی میگی اینجا؟
بهت برخورد؟
مگه قرار نبود بری😂😆

mgsa

دوستان بین گلکسی اس 21، شیائومی می 11، هواوی پی 40 پرو، هواوی میت 40 پرو کدوم ارزش خرید بالاتری داره؟
اس 21 قابلیت شارژ معکوس وایرلسی گلکسی بادزها رو نداره دیگه؟

MSK

فکر میکنم میت 40 پرو بهتر باشه البته اگه عملکرد اگزینوسم خوب باشه اس 21 ام میتونه گزنیه خوبی باشه می 11 با اینکه مشخصات خیلی خوبی داره ولی اصلا عملکرد خوبی تا الان نداشته مشکل داغ کردن و پرفورمنس ضعیف یا مشکل نرم افزار یا اسنپ امسال مشکل داشته امسال میت هم بلندگو هم صفحه هم دوربین و همه چیزش اوکیه البته اگه با خدمات گوگل میتونی کنار بیای خبرای خیلی خوبیم راجب هارمونی داره میاد تا ببینم چی میشه چیپستم امسال خیلی خوب بوده الخصوص جی پی یو که تو 3d بنچ نزدیک به سری 12 آیفون عمل میکنه که خب خیلی خوبه تست سرعت می 11 و میت هست میتونی بری ببینی البته شاید می 11 با آپدیت عملکردش بهتر بشه به نظرم اس 21 پلاسم گزنیه خوبیه من ازش خوشم اومد همین که شیشه فلز به نظرم خیلی بهتر از اس 21 چون حس گوشی با شیشه فلز بهتره در کل به نظرم بین میت و اس 21 پلاس یکی را انتخاب کن چون تراشه اگزینوس امسالم تا الان خیلی خوب بود البته یکم باید صبر کرد تا عملکرد واقعیش مشخص بشه ولی در کل واقعا سری اس امسالم خیلی خوبن الخصوص نمایشگر

MSK

البته اس 21 تو قیمت خودش عالیه واقعا 800 دلار برا این مشخصات خیلی خوبه ولی چون شما با این دستگاه ها مقایسه کردی و اگر در بودجه مشکلی نداری اس 21 پلاس بهتره اگرم که قاب همیشه رو گوشی میندازی که خب اوکیه ولی میت 40 پرو نسبت به اس 21 اگر قمیت را فاکتور بگیریم به خاطر نمایشگر خمیده و رزولوشن بالا دوربین خیلی بهتر بلندگو خیلی خوب باتری و شارژر که خب خیلی خوبن و تو خود جعبه شارژر سریع موجوده و کیفیت ساخت کمی بهتر بهتره بستگی داره استفاده شما چی باشه

mgsa

ممنونم از وقتی که گذاشتی و پاسخ دادی، حقیقتش جنس گلاستیک اس 21 جوری بود که فرقش رو با شیشه نسخه پلاس یا اولترا تشخیص ندادم، دوربین نسخه عادی و پلاس هم فرقی نمیکنه گویا فقط صفحه نمایشش بزرگتره
به سری ردمی کی 40 پرو هم فکر میکنم ولی ردمی کی 20 برای دوستانم خیلی عمر نکرده اسپیکر و سوکت شارژشون به مشکل خورده میترسم سمت ردمی برم

میت 30 پرو خیلی ارزونتر از اس 21 عادی تموم میشه برام! گفتم شاید صبر کنم میت 40 پرو هم افتش رو بکنه بعد بگیرم (ولی نمیدونم اپلیکیشنای گوگل رو نداره میتونم خودم نصب کنم یا دردسر داره)
دلم میخواست صبر کنم وانپلاس 9 هم رونمایی بشه ولی باندل هدیه اس 21 تموم میشه و تنهایی ارزش خرید نداره برام
فکر کنم همون میت 40 پرو ارزش صبر کردن داشته باشه

Pouya

خیلی خوشگله به نظرم
رنگشم عالیه
خوشم اومد 😎

mgsa

آقا سینا با گوشی کار کردنی متوجه گرمای بیش از اندازه مدل اس 21 نسبت به مدل اولترا شدین؟

mgsa

مرسی از بررسی سریع و پاسخگوییتون، راستش من قصد پیشخریدش رو دارم (فرصت زیادی هم باقی نمونده) ولی سه تا مغازه مختلف که باهاش کار کردم بعد از دو دقیقه کار کردن با دوربینش گرمای خیلی محسوسی احساس میشد جوابی که خود سامسونگ داد گفتن اینا نسخه دمو هست و شاید تو نسخه اصلی برطرف شده باشه یا ممکنه با اپدیت نرم افزاری سریع حل بشه.
ممنون میشم اگر تونستین با دوربینش کار کردنی حواستنون به گرمای دستگاه باشه و اطلاع رسانی کنین

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)