حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سه تبلت جدید لنوو با سه سیستم عامل مختلف معرفی شدند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | MWC، اخبار، تبلت، لنوو

لنوو یکی از برترین شرکت‌های جهان در زمینه عرضه لپ‌تاپ و تبلت‌ها است. همواره عرضه محصولات جذاب این شرکت را شاهد بوده‌ایم. اما کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۲ (MWC) بهانه خوبی برای این شرکت شد تا حسابی سنگ تمام بگذارد. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، سه تبلت جدید لنوو با سه سیستم عامل مختلف معرفی شدند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

سه تبلت جدید لنوو معرفی شدند؛ ویندوز، کروم بوک و اندروید در کنار هم

درست مانند سایر نقاط جهان، در حالی که نمایشگاه‌های تجاری و فناوری در حالت عادی خود به سر می‌برند و در کمال تعجب هیچ واکنش خاصی نسبت به آن‌ها را شاهد نیستیم، اما لنوو در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۲ حسابی سروصدا به پا کرده است. این کنگره، هفته جاری در بارسلونا در حال برگزاری است.

لنوو، که از آن به عنوان برترین فروشنده رایانه‌های شخصی سال گذشته یاد می‌شود، به طور جدی تمرکز خود را بر گسترش لیست گسترده و متنوع لپ‌تاپ های مختلف خود با ویندوز ۱۱ (از نظر نرم افزاری) متمرکز کرده است. اما جدا از ارتقاهای بسیار زیاد سری ThinkBook و ThinkPad که بعید است کاربران مشتاق تلفن‌های همراه را هیجان زده کند، این شرکت به تازگی از سه تبلت جدید و جذاب با سه سیستم عامل مختلف نیز رونمایی کرده است.

 تبلت IdeaPad Duet 5i؛ رقیب سرفیس پرو ۸ با قیمتی بسیار مناسب

اول از همه، ما آخرین تهدید را برای سری محبوب سرفیس پرو مایکروسافت در اکوسیستم ویندوز می‌دانیم. تبلت IdeaPad Duet 5i  لنوو با صفحه نمایش ۱۲ اینچی که به‌عنوان یک تبلت شیک و فوق‌العاده باریک شناخته می‌شود، در واقع کمی بلندتر و ضخیم‌تر هم می‌باشد، اما همچنین به‌طور قابل‌توجهی باریک‌تر و سبک‌تر از سرفیس پرو ۸ که یک دستگاه فوق‌‌العاده قابل حمل است، می‌باشد.

البته این تبلت با وزن ۸۱۰ گرمی، بدون شک هنوز هم بسیار سنگین تر از iPad Pro اپل با صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچی و حتی Galaxy Tab S8 Ultra سامسونگ با صفحه نمایش ۱۴.۶ اینچی است.

سه تبلت جدید لنوو

به نظر می‌رسد که صفحه نمایش تبلت Duet 5i از نوع IPS و با رزولوشون 2.5K (۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) است و همچنین فاقد نرمی و روان بودن سه رقیب ذکر شده خود است. زیرا ظاهرا به جای استفاده از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و یا حتی ۹۰ هرتزی، صرفا از نرخ نوسازی کاملا معمولی ۶۰ هرتزی در آن استفاده شده است.

برای این تبلت ۱۲.۳۵ اینچی با ویندوز ۱۱، قیمت پایه ۷۴۹ یورویی در نظر گرفته شده است. این موضوع باعث می شود که IdeaPad Duet 5i به طور قابل توجهی مقرون به صرفه‌تر از Surface Pro 8 و حتی Galaxy Tab S8+ با صفحه نمایش ۱۲.۴ اینچی باشد.

به طور قابل توجهی، این دستگاه قابل حمل و با امکان جدا شدن از کیبورد، با حداکثر قدرت پردازشی نسل دوازدهم یعنی تراشه‌های Core i7 اینتل عرضه می شود، بنابراین با تراشه معمولی اینتل پنتیوم ۸۵۰۵ از سرفیس پرو ۸ مبتنی بر نسل یازدهم نیز پیشی می‌گیرد.

تبلت IdeaPad Duet 3؛ یک کروم بوک ارزان قیمت و با بسیار پر قدرت

تبلت Chromebook Duet با صفحه نمایش ۱۰ اینچی را به خاطر دارید؟ قطعا لنوو آن را به خاطر دارد، زیرا بخش قابل توجهی از رشد اخیر خود در بازار جهانی تبلت‌ها را مدیون میان‌ رده‌های مجهز به سیستم عامل کروم است، نه صرفا مجموعه بزرگ تبلت‌های اندرویدی مشابه سایر شرکت‌ها.

همانطور که پیش از این نیز انتظار می‌رفت، زمان ساخت جانشین این تبلت فرا رسیده است و حالا کروم‌بوک IdeaPad Duet 3، مجموعه کاملی از ارتقاهای مهم و تغییرات بزرگ را تقریبا بدون افزایش قیمت برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

سه تبلت جدید لنوو

بر اساس برچسب قیمتی اروپا، این محصول ۳۴۹ یورو قیمت دارد. می‌توان گفت که فروش این دستگاه بزرگ‌تر و سریع‌تر، حدود ۵۰ دلار بیشتر از کروم بوک Duet ۱۰ اینچی، یعنی با قیمت ۳۰۰ دلار شروع می‌شود.

برگه مشخصات آپدیت شده این محصول، همه موارد را شامل می‌شود، از صفحه نمایش LCD با ابعاد ۱۱ اینچی بدون حاشیه و با وضوح 2K گرفته تا پردازنده اسنپدراگون 7c نسل ۲، عمر باتری فوق‌العاده تا ۱۲ ساعت، قابلیت شارژ ۴۵ وات، دو پورت USB Type-C و همچنین پشتیبانی از قلم (که جداگانه فروخته می‌شود)، تقریبا تمام مشخصات دستگاه دستخوش تغییرات و بهبودهای مهمی بوده‌اند.

تبلت Tab M10 Plus؛ یک جایگزین مناسب و ارزان قیمت برای آیپدهای اپل با اندروید ۱۲

در صورتی که هنوز متوجه نشده‌اید، باید بگوییم که نقشه لنوو، در واقع بازی کردن با رقبا، آن هم با محصولات مقرون به صرفه است. نسل سوم تبلت Tab M10 Plus، نقطه اوج بازی این شرکت است که برای جا گذاشتن اپل از بازار جهانی تبلت‌ها طراحی شده است.

این محصول با قیمت ۲۴۹ یورویی، یک محصول خوش قیمت مانند آمازون فایر نیست، اما دارای طراحی جذاب و دو رنگی با حاشیه‌های نسبتا نازک، صفحه نمایش ۱۰.۶۱ اینچی با وضوح 2K و شاید از همه جالب‌تر، سیستم عامل اندروید ۱۲ که برای آن وعده داده شده است باشد. این دستگاه در حوالی ماه آوریل عرضه خواهد شد و همچنین آپدیت اندروید 13 به طور رسمی در مقطعی مشخص از سال آینده برای آن ارائه می‌شود.

سه تبلت جدید لنوو

به گفته PhoneArena، در این دستگاه چهار بلندگو با هدف ارائه تجربه فراگیر پخش صدا در حال حرکت را ارائه می‌دهد. همچنین به یک باتری بزرگ ۷۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز به شارژر ۲۰ واتی، CPU هشت هسته‌ای، حداکثر ۶ گیگابایت رم به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی که هم از قلم و هم از صفحه کلید پشتیبانی می‌کنند، مجهز شده است. این محصولات، چیزهایی نیستند که همه شرکت‌ها بتوانند در این گروه قیمتی آن‌ها را عرضه کنند، اما باید گفت که لنوو استاد این قیمت‌ گذاری‌های فوق‌العاده است.

 

نظر شما در مورد این سه تبلت جدید لنوو که بسیار جذاب و خوش قیمت هستند، چیست؟ به نظر شما لنوو می‌تواند با این محصولات، رقبای خود را به چالش بکشد؟

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان