حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Snapdragon 7c Gen 2 برای رایانه‌های شخصی پایین رده معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

کوالکام به جز طراحی و توسعه تراشه‌ برای موبایل‌ها، در بخش لپ تاپ و رایانه‌های شخصی نیز فعالیت می‌کند. این کمپانی بزرگ، در رده‌های پایین‌تر این بخش نیز فعالیت دارد. پیش از این، تراشه Snapdragon 7c توسط کوالکام معرفی شده بود. اما این بار، کوالکام با تراشه Snapdragon 7c Gen 2 بازگشته است. این تراشه‌ جدید، به نوعی نسخه به‌روز شده Snapdragon 7c است. در ادامه، نگاهی به برخی از مشخصات فنی جدیدترین تراشه کوالکام خواهیم داشت.

تراشه اسنپدراگون 7c Gen 2

کوالکام تمرکز خود را معطوف به تولید تراشه‌های موبایل کرده است. با این حال، این کمپانی آمریکایی تولید تراشه‌هایی برای استفاده در رایانه‌های شخصی را فراموش نکرده است. پیش از این، در مورد تراشه Snapdragon 7c صحبت‌هایی کرده بودیم. این تراشه‌، حدود ١ سال پیش توسط کوالکام معرفی شده بود.

 

اسنپدراگون ۸ سی و اسنپدراگون ۷ سی برای کامپیوترهای شخصی معرفی شدند

 

اما به گزارش NoteBook Check، اکنون نوبت به رونمایی از نسل جدید Snapdragon 7c رسیده است. کوالکام نسل جدید و تازه Snapdragon 7c را با پسوند Gen 2 معرفی کرده است. به همین صورت، می‌خواهیم نگاهی به مشخصات فنی این تراشه‌ جدید داشته باشیم.

مشخصات فنی تراشه Snapdragon 7c Gen 2

نسل دوم Snapdragon 7c، مجدداً برای استفاده در دستگاه‌های پایین رده ویندوزی طراحی شده است. به همین ترتیب، انتظار عملکرد پرچمدار گونه از این تراشه‌ را نداریم.

عملکرد

مشخصات Snapdragon 7c Gen 2

مشخصات رسمی تراشه ٨ نانومتری Snapdragon 7c Gen 2 کوالکام

ابتدا، از مهم‌ترین بخش یک تراشه، یعنی بخش عملکرد شروع می‌کنیم. در این قسمت، کوالکام تراشه تازه وارد خود را با لیتوگرافی ٨ نانومتری طراحی کرده است. تولید کننده شخص ثالث این تراشه‌ مشخص نیست. تراشه Snapdragon 7c Gen 2، در بخش پردازنده مرکزی از هشت هسته استفاده می‌کند. این هسته‌ها، نوع شخصی سازی شده Cortex-A76 هستند که با نام Kryo 468 ساخته شدند. حداقل فرکانس کاری این پردازنده مرکزی، معادل ٢.۴ و حداکثر آن، معادل ٢.۵۵ گیگاهرتز است. این تراشه پایین رده کوالکام، از سیستم عامل ویندوز ١٠ و ChromeOS پشتیبانی می‌کند. بنابراین به زودی شاهد به کارگیری Snapdragon 7c Gen 2 در یک کروم بوک خواهیم بود. پردازنده‌ گرافیکی این تراشه‌ نیز Adreno 618 است. پردازنده‌ای که پیش‌تر در تراشه‌های شناخته شده‌ای مانند Snapdragon 730 به کار رفته بود. فرکانس دقیق این پردازنده گرافیکی ذکر نشده است.

 

کوالکام اسنپدراگون ۷۳۰ (Snapdragon 730) و اسنپدراگون ۷۳۰ جی (Snapdragon 730G) را رسما معرفی کرد

 

به لطف استفاده از DSP با نام Hexagon 692، قدرت این تراشه‌ در بخش هوش مصنوعی، برابر با 5TOPs است. پردازنده‌ سیگنال تصویر Spectra 255 نیز در این تراشه‌ به کار رفته است. پشتیبانی از حافظه رم دو کاناله از نوع LPDDR4X 2133MHZ برای این تراشه‌ در نظر گرفته شده است. حافظه داخلی UFS 2.1 یا eMMC 5.1 نیز در Snapdragon 7c Gen 2 قابل استفاده است.

دیگر مشخصات کلیدی

در قسمت ارتباطات، این تراشه‌ پایین رده از امکانات مناسبی برخوردار است. وای فای دو بانده و بلوتوث نسخه ۵.٠ در این تراشه‌ موجود هستند. همچنین مودم کوالکام X15 با پشتیبانی از اینترنت 4G برای این تراشه‌ فراهم شده است. متأسفانه، در این تراشه‌ خبری از پشتیبانی رفرش ریت بالای نمایشگر نیست. تراشه Snapdragon 7c Gen 2، از نمایشگری با حداکثر وضوح QXGA پشتیبانی می‌کند. تبدیل شدن این مجموعه به تراشه، می‌تواند مصرف و قیمت کم‌تری را برای کاربران به ارمغان بیاورد. به طور کلی، این تراشه‌ پایین رده از امکانات مناسبی برخوردار است و گزینه خوبی برای دستگاه‌های اقتصادی است.

تصویر زنده تراشه Snapdragon 7c Gen 2

تصویر زنده Snapdragon 7c Gen 2

نظر شما در مورد اسنپدراگون 7c Gen 2 چیست؟ آیا این تراشه‌ از مشخصات مناسبی بهره می‌برد؟ فکر می‌کنید که عملکرد کوالکام در این بخش چگونه بوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدرا مخملی

اولین بازدید اولین دیدگاه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️