حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی iQOO 9 با اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس و به قیمت ۵۷۵ دلار برای بازار جهانی رسما معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | IQOO

امروز iQOO از سه مدل در سری 9 برای بازار جهانی رونمایی کرد که عرضه از هند شروع می شود. برخی از همپوشانی با مدل های موجود در چین وجود دارد، به عنوان مثال. iQOO 9 Pro مشابه نمونه چینی است. با این حال، iQOO 9 کاملاً جدید است و iQOO 9 SE نیز وجود دارد که کاملاً جدید نیست، اما قبلا نام دیگری داشت. ما در این مطلب درباره مدل های پرچمدارتر صحبت می کنیم. گوشی iQOO 9 با اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس و به قیمت ۵۷۵ دلار برای بازار جهانی رسما معرفی شده و با هم به برسی آن و مدل پرو می پردازیم.

آشنایی با مدل جهانی گوشی iQOO 9

این گوشی دقیقا همان iQOO 9 نیست که در چین عرضه شد، بلکه به 9Pro نزدیک‌تر است. این گوشی با چیپست، صفحه نمایش، دوربین و باتری متفاوتی عرضه می شود. اساسا به غیر از اسم مشترک، iQOO 9 جهانی کاملاً متفاوت از مدل چینی است.

این گوشی اکنون از اسنپدراگون 888 پلاس که همان 888 اورکلاک شده سال گذشته است استفاده می کند. این دستگاه دارای دو پیکربندی حافظه است: 8/128 گیگابایت و 12/256 گیگابایت (گزینه 512 گیگابایتی وجود ندارد). توجه داشته باشید که ویژگی Extended RAM 2.0 می تواند از حافظه UFS 3.1 برای افزودن مقداری RAM مجازی استفاده کند.

خنک کننده iQOO 9

خنک کننده iQOO 9

این چیپست توسط سیستم خنک کننده مایع محفظه بخار با پوشش کامل خنک می شود، که شرکت ادعا می کند دمای سطح گوشی را تا 4 درجه سانتیگراد کاهش می دهد. این کاهش دما تا 12 درجه سانتیگراد برای خود چیپست در طول بازی های سنگین است.

این گوشی همچنان به جای تغییر به OriginOS از سیستم عامل Funtouch (نسخه 12، مبتنی بر اندروید 12) استفاده می کند. به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل را برای دو سال و یک سال اضافی وصله‌های امنیتی دریافت می‌کند. این اصلا قابل مقایسه با ۴ سال آپدیت اساسی اندروید و ۵ سال آپدیت امینیتی سامسونگ برای خانواده گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۲ (و گوشی های تاشو هم دوره ان ها) نیست.

 

صفحه نمایش AMOLED کوچکتر از پنل 6.78 اینچی در مدل چینی بوده و برابر 6.56 اینچ است. هنوز هم وضوح 1080p+ و حتی گواهی HDR10+ دارد. iQOO 9 از کنترل‌های لمسی Dual Monster پشتیبانی می‌کند که در iQOO 7 Legend دیدیم. اساساً، صفحه نمایش به دو ناحیه تقسیم می‌شود و هر کدام می‌توانند میزان فشاری که با انگشت شست خود وارد می‌کنید را حس کنند.

Dual Monster Touch

Dual Monster Touch

این نمایشگر رفرش ریت 120 هرتز و تاچ سمپل ریت 300 هرتز را با تراشه نمایشگر هوشمند ارائه می دهد. این تراشه می تواند نرخ فریم بازی را کاهش دهد تا به چیپست فرصت خنک شدن بدهد. این کار را با قرار دادن فریم‌های میانی برای شبیه‌سازی ۹۰ فریم در ثانیه انجام می‌دهد، در حالی که GPU فقط با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه رندر می‌شود. ویژگی مذکور در حال حاضر فقط در PUBG پشتیبانی می‌شود.

خود گوشی در حال حاضر کمی کوچکتر بوده و 159.1 در 75.1 در 8.63 میلی متر است. متأسفانه، این همچنین به معنای باتری کوچکتر بوده و ما شاهد باتری 4350 میلی آمپر ساعتی نسبت به باتری 4700 میلی آمپر ساعتی مدل چین هستیم. خبر خوب این است که شارژ سریع 120 واتی حفظ می شود و می تواند شارژ کامل 0 تا 100 درصد را تنها در 18 دقیقه انجام دهد. خبر بد این است که در این مدل شارژ بی سیم وجود ندارد.

دوربین اصلی به یک سنسور 48 مگاپیکسلی سونی IMX598، یک سنسور کوچکتر 1/2.0 اینچی با پیکسل های 0.8 میکرومتر است. این در مقابل حسگر تصویر 50 مگاپیکسل، 1/1.57 اینچ در مدل چینی با پیکسل های 1.0 میکرومتر یک عقب گرد است. این یکی اما دارای تثبیت کننده نوری گیمبال طور است. یک دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض (120 درجه) و یک دوربین 13 مگاپیکسلی پرتره با بزرگنمایی اپتیکال 2 برابر (50 میلی متر) به آن اضافه می شود. در جلو یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی قرار دارد.

قیمت گوشی iQOO 9 در نسخه پایه 8/128 گیگابایتی معادل 575 دلار است. این قیمت برای بازار هند است. همچنین این گوشی در سه رنگ، آلفا، فینیکس و لجند، ارایه می شود که دومی دارای برند BMW M Motorsport با نوار سه گانه نمادین است.

نظر شما درباره iQOO 9 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)