حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سرعت پرچمداران اندرویدی مجهز به Snapdragon 8 Gen 1

گوشی‌های پرچمدار اندرویدی در سال ٢٠٢١، پیشرفت چندانی نسبت به قبل نداشتند و به طور کلی، عملکرد این دسته از گوشی‌ها، چندان قابل توجه نبود. اما با معرفی تراشه Snapdragon 8 Gen 1، عملکرد کلی گوشی‌های اندرویدی به طور چشمگیری بهبود یافت. در ادامه، نگاهی به تست سرعت پرچمداران اندرویدی با این تراشه داریم.

تراشه Snapdragon 8 Gen 1؛ قلب تپنده شرکت کنندگان تست سرعت پرچمداران اندرویدی

دیروز بنچمارک GeekBench تراشه‌های پرچمدار جدید را مورد بررسی قرار دادیم.

 

مقایسه بنچمارک GeekBench 5 اگزینوس ۲۲۰۰ با اپل A15، مدیاتک Dimensity 9000 و ۲ اژادهای سرخ

 

به گزارش Gizmochina، تراشه Snapdragon 8 Gen 1 کوالکام پس از رونمایی در آخرین ماه سال ٢٠٢١، در چندین دستگاه پرچمدار جدید به کار گرفته شد. اما با این وجود، کدام یک از گوشی‌های پرچمدار فعلی، بیشترین سرعت و میزان بهینگی را ارائه می‌دهند؟

برای پاسخ به این سؤال کلیدی، تیم Gizmochina با انجام یک تست سرعت از پرچمداران اندرویدی مجهز به این تراشه، از جمله شیائومی ١٢ پرو، آیکو ٩ پرو، وان پلاس ١٠ پرو، موتورولا Moto Edge X30 و ریلمی GT 2 Pro، به این سؤال جواب داده‌اند. در نتیجه، طی این تست، گوشی‌های مذکور در بخش‌هایی از جمله سرعت باز کردن برنامه‌ها، مدیریت حافظه رم، بارگذاری و… مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

اجازه بدهید ابتدا ویدیو را بینیم:

 

 

اجازه بدهید تا با اولین بخش این تست سرعت شروع کنیم. این بخش، متمرکز بر میزان سرعت دستگاه در باز کردن و بارگذاری نهایی اپ‌های مختلف است. برای انجام آزمایش این بخش، از برنامه‌هایی مانند توییتر، آمازون، فیسبوک، اینستاگرام، کروم و… استفاده شده است. همچنین بازی‌هایی مانند پابجی موبایل، کندی Crush، گنشین ایمپکت و Temple Run نیز در این تست شرکت داشته‌اند.

تمام شرکت کنندگان این تست سرعت، در این بخش، سرعت زیادی در باز کردن برنامه‌های سبک داشتند. با این وجود، ریلمی GT 2 Pro به طور چشمگیری در باز کردن بازی مانند Genshin Impact، سرعت بیشتری داشته است. همچنین در همین حین، ریلمی GT 2 Pro موفق به بارگذاری سریع کروم، برنامه دوربین و سایر برنامه‌ی سنگین شد و در رتبه اول این بخش قرار گرفت.

در ادامه، وان پلاس ١٠ پرو، آیکو ۹ پرو و Moto Edge X30 موفق شدند تا به ترتیب، رتبه‌های دوم تا چهارم را از آن خود کنند. متأسفانه شیائومی ١٢ پرو نیز در رتبه آخر این بخش قرار گرفت. درست است که این پرچمدار شیائومی، سرعت بسیار خوبی در باز کردن برنامه‌ها داشته است و در برخی اوقات، بهتر از رقبای خود بوده است؛ اما باز هم این دستگاه، در قسمت‌هایی از رقبای خود جا می‌ماند. این ممکن است به دلیل اجرای پیوسته مدیریت برنامه‌های در حال اجرا در پس زمینه در Xiaomi 12 Pro باشد.

پس از این، مدیریت حافظه رم مؤلفه مهم دیگری در این تست بود. برای این بخش، ١۶ برنامه به طور بی وقفه بر روی گوشی‌های شرکت کننده اجرا شد و در عین حال، برنامه‌های قبلی نیز بسته شده بودند. این بار، شیائومی ١٢ پرو از فرش به عرش رسید و رتبه اول را با باز نگه داشتن هر ١۶ برنامه، تصاحب کرد. در کنار آن، ریلمی GT 2 Pro، وان پلاس ١٠ پرو هم شانه به شانه یکدیگر در این بخش به رقابت پرداخته‌اند.

درست است که Moto Edge X30 با ٨ گیگابایت حافظه رم در برابر ١٢ گیگابایت حافظه رم در رقبایش، ضعیف‌ترین گوشی به نظر می‌رسد؛ اما باید در نظر داشت که بدترین عملکرد، مربوط به iQOO 9 Pro است که توانست تنها ۴ اپ از ١۶ اپ را همچنان باز نگه دارد!

در جمع بندی نهایی، باید گفت که ریلمی GT 2 Pro، بهترین عملکرد را در این تست سرعت پرچمداران اندرویدی با ۷۴ امتیاز ارائه می‌دهد. به طور کلی، هیچ نقصی در بخش عملکرد سخت افزاری در Realme GT 2 Pro مشاهده نمی‌شود. وان پلاس ١٠ پرو نیز با بهینه سازی مناسبی که دارد، موفق به کسب رتبه دوم این رده بندی شده است.

پس از این دو، شیائومی ١٢ پرو در رتبه سوم جای خوش می‌کند. همان گونه که ذکر کردیم، این گوشی بهترین مدیریت برنامه‌های رم را دارد؛ اما سرعت بارگذاری و باز کردن برنامه‌ها در این گوشی، کم‌تر از رقبا است. در انتها، دو گوشی iQOO 9 Pro، رتبه‌های آخر جدول را به دست می‌آورند. مشخصاً iQOO 9 Pro از مشکل بهینه سازی نرم افزار رنج می‌برد. موتورولا Moto Edge X30 هم در قعر جدول قرار گرفته است که این نسبت به قیمت کم این دستگاه، قابل توجیه است.

نظر شما در مورد این تست سرعت پرچمداران اندرویدی جدید با تراشه پرچمدار جدید کوالکام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️