حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وان پلاس Nord CE 2 5G با دیمنسیتی ۹۰۰ و اندروید ۱۱ رسما معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | وان‌پلاس

وان پلاس بالاخره گوشی اقتصادی جدید خود را معرفی کرد. چقدر اقتصادی؟ رده قیمتی ۳۰۰ پوند انگلیس که معادل ۴۰۵ دلار می شود. با این حال این گوشی احتمالا در امریکا عرضه نشود. وان پلاس Nord CE 2 5G با دیمنسیتی ۹۰۰ و اندروید ۱۱ رسما معرفی شده و در این مطلب با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد.

وان پلاس Nord CE 2 5G

بیاید با نمایشگر شروع کنیم. حایی که یک نمایشگر AMOLED با رفرش ریت ۹۰ هرتز و رزلوشن FHD ارایه می شود. این نمایشگر از HDR10+ پشتیبانی می کند اما همزمان حاشیه نمایشگر واقعا قابل توجهی هم در لبه پایین دارد.

خوشبخاته برای دوربین سلفی از سوراخ نمایشگر استفاده شده است. این پنل نمایشگر پشت شیشه گوریلا گلس ۵ قرار دارد و اندازه کلی آن ۶.۴۳ اینچ است. همچنین حسگر اثرانگشت زیر این پنل نمایشگر قرار دارد.

وان پلاس Nord CE 2 5G

وان پلاس Nord CE 2 5G

تراشه تپنده در قلب Nord CE 2 از مدیاتک تامین می شود و مدل دیمنسیتی ۹۰۰ است. یک تراشه ۸ هسته ای ۶ نانومتری که انتظار داریم با پشتیبانی مناسب از 5G در کنار Wi-Fi 6 و بلوتوث ۵.۲ بتواند یک انتخاب خوب برای این گوشی تقریبا اقتصادی باشد. پیش از این تکنو گوشی Pova 5 را با همین تراشه در محدوده قیمتی ۲۶۸ دلار ارایه کرده بود.

حافظه داخلی UFS 2.2 فقط انتخاب ۱۲۸ گیگابایت را دارد اما حافظه رم در انتخاب های ۸ یا ۶ گیگابایت در دسترس است. خبر خوب اینکه این حافظه با مموری کارت گسترش پیدا می کند. موضوعی که در پاراگراف بعدی بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری آن با توان ۶۵ وات می تواند شارژ شود که درباره این موضوع هم در پاراگراف بعدی بیشتر تامل می کنیم.

سیستم عامل اندروید ۱۱ و Oxygen OS 11 اما بخشی است که اصلا خوشحال کننده نیست. ما انتظار اندروید ۱۲ پیش فرض را داشتیم اما این ارایه با اندروید ۱۱ ما را نامید کرد. خب، بیاید کمی امیدوار شویم!

شارژر درون جعبه، جک ۳.۵ میلی متری و درگاه مموری کارت اختصاصی

شارژر ۶۵ وات درون جعبه وان پلاس Nord CE 2 5G

شارژر ۶۵ وات درون جعبه وان پلاس Nord CE 2 5G

این ترکیب سه گانه مدت هاست که دیگر در یک موبایل و یک جا خیلی کم دیده می شود. آن هم فکر کنید یک شارژر فوق سریع ۶۵ وات درون جعبه باشد، نه؟ این یک خبر خوب برای خریداران وان پلاس Nord CE 2 خواهد بود.

به جز آن درگاه مموری کارت را در نظر بگیرید که حتی اختصاصی هم هست. یعنی ۲ سیم کارت با پشتیبانی از 5G در کنار یک مموری کارت که تا 1TB می تواند ظرفیت داشته باشد را دارید. خب این هم جذاب است.

جک ۳.۵ میلی متری صدا در OnePlus Nord CE 2

جک ۳.۵ میلی متری صدا در OnePlus Nord CE 2

در پایان جک ۳.۵ میلی متری صدا روی لبه پایین قرار دارد که این هم خیلی وقت است روی اکثر موبایل ها قرار نمی گیرد.

خب، دوربین را از یاد نبریم، جایی که طراحی ویژه ای هم روی قاب پشتی دارد.

دوربین OnePlus Nord CE 2

وان پلاس Nord CE 2 5G

وان پلاس Nord CE 2 5G

وان پلاس دوربین سه گانه اصلی را برای گوشی اقتصادی جدید خود در نظر گرفته است. با این حال طراحی کلی به شکلی است که از دور روی ۲ دوربین تمرکز دارد. دوربین سوم یک ۲ مگاپیکسلی ماکرو است که خیلی نمی شود روی آن حساب کرد، مثل اکثر موبایل های دیگر. خوب اینکه این دوربین به فلاش نزدیک است تا در شرایط نوری ضعیف با توجه به گشودگی دیافراگم محدود f/2.4 به مشکل زیادی برنخورد.

دوربین دوم یک فوق عریض ۸ مگاپیکسلی است که با زاویه دید ۱۱۹ درجه خیلی هم زیاد عریض نیست اما حضورش بهتر از یک نمونه ۵ مگاپیکسلی خواهد بود.

دوربین اصلی یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم فراخ f/1.7 است و اندازه هر پیکسل آن ۰.۷ میکرون بوده که پس از ادغام پیکسل ها برای عکاسی نهایی ۱۶ مگاپیکسلی می تواند افزایش یابد.

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم محدود f/2.4 و پیکسل های نسبتا کوچک ۱ میکرومتری شاید نتواند خیلی درخشان ظاهر شود.

فیلم برداری دوربین اصلی تا رزلشون 4K ممکن است و دوربین سلفی فقط از FHD تا نهایتا ۶۰ فریم برثانیه پشتیبانی می کند.

نظر شما درباره گوشی اقتصادی جدید وان پلاس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، مشخصات خوبی داره بخصوص،شارژ66، یا اینکه 2سیم کارت هستشو جای کارت حافظه هم جدا گانه داره که خیلی خوبه،و ادم مجبور نمیشه به اجبار یک سیم کارت وبعدش جای سیم کارت دوم رو کارت حافظه استفاده کنه، ولی خب دایمن 920 میزاشت بهتربود، درکل سری 7و8و9 دایمن الخصوص سری7، تو خیلی از گوشیها استفاده شده، ولی سرین دایمن 1000و1100و1200خیلی کمتر استفاده شده، تو این گوشی میتوست دایمن 1000یا1100 میزاشتش که خیلی عالیتر میشد، البته خب کلی بگیری همه جوره عالیه این گوشی، البته قیمت گفته نشده که ببینیم به قیمت میخوره یا نه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)