حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک توسعه‌دهنده ویندوز ۱۱ را بر روی پیکسل ۶ مجهز به اندروید ۱۳ اجرا کرد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | Windows 11، اندروید ۱۳، گوگل

اندروید درحال‌حاضر به‌عنوان یک پلتفرم منعطف شناخته شده است. اما به‌نظر می‌رسد کاربران این سیستم‌عامل در بروزرسانی بزرگ بعدی، انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به گذشته خواهند داشت. به‌لطف اندروید ۱۳، گوشی‌های هوشمندی مانند پیکسل ۶ گوگل اکنون می‌توانند ماشین‌های مجازی ویندوز ۱۱ و لینوکس را با عملکردی مناسب بر روی این دستگاه اجرا کنند.

اجرای ویندوز ۱۱ بر روی پیکسل ۶

توسعه‌دهنده اندروید Danny Lin (معروف به kdrag0n) که تا حدی به‌خاطر عملکرد اخیرش در Repainter شناخته شده، به‌تازگی در حساب توییتر خود خبر داده است که موفق شده تا به‌لطف اولین نسخه از پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۳، به «ماشین‌های مجازی کامل» در پیکسل ۶ دست یابد. این موارد شامل اجرای ماشین‌های مجازی با عملکرد «تقریباً بومی» لینوکس و همچنین ویندوز ۱۱ می‌باشد.

اما این امر چگونه ممکن است؟ درحقیقت این اقدام به اندروید ۱۳ مربوط می‌شود که مدیریت بهتری در مجازی‌سازی دارد. اندروید ۱۳ از یک هایپروایزر مشترک به شکل KVM (یک ماشین مجازی مبتنی‌بر هسته) پشتیبانی می‌کند که جزئیات فنی نحوه عملکرد دقیق آن بسیار پیچیده است، اما یک کندوکاو عمیق اخیر به درک بهتر آن کمک می‌کند.

به‌طور خلاصه، Android 13 تجربه سازگارتری را در هنگام ایجاد ماشین‌های مجازی نسبت به گذشته امکان‌پذیر می‌سازد که منجر به پیشرفت‌های این‌چنینی می‌شود.

اجرای ویندوز ۱۱ بر روی پیکسل ۶

اجرای ویندوز ۱۱ بر روی پیکسل ۶

واضح است که کار گوگل نیز نتیجه داده است. kdrag0n می‌گوید که اجرای ویندوز ۱۱، حتی با وجود عدم برخورداری از شتاب گرافیکی، در پیکسل ۶ با تراشه تنسور، کاملا «قابل‌استفاده» است. وی حتی موفق شده تا بازی Doom را نیز بر روی این دستگاه اجرا کند! این برخلاف دیگر تلاش‌هایی است که در گذشته برای اجرای ویندوز بر روی گوشی‌های اندرویدی دیده‌ایم.

اکنون، این لزوماً به این معنی نیست که زمانی‌که نسخه نهایی اندروید ۱۳ به‌صورت رسمی منتشر شد، می‌توانید ویندوز یا لینوکس را بدون دردسر بر روی آن اجرا کنید. استفاده اصلی گوگل از این مجازی‌سازی بهبودیافته، تنها با هدف امنیت و مدیریت DRM می‌باشد. اما واضح است که این چیزیست که توانایی اندروید را گسترش می‌دهد و همیشه هیجان‌انگیز است.

نظر شما پیرامون اجرای دو سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ و اندروید ۱۳ بر روی یکدیگر در گوشی پیکسل ۶ گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

الانم با نرم افزار exagear بازی های ویندوز رو اجرا میکنن رو اندروید ، البته هنوز کار داره ولی بدم نیست ، با اندروید ۱۳ فکر کنم این نرم افزار بهترم بشه

Mahdi

خسته شدیم از ترنجی ، یه فکری به حالش بکنید یک دقیقه طول میکشه بالا بیاد هر صفحه ای هم که بخوام باز کنم اونم یک دقیقه طول میکشه ، مشکل رو خواهشا حل کنید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی