حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مصرف انرژی اسنپدراگون 8 نسل 1 در برابر رقبا : مشکلات اسنپدراگون ادامه دارد؟

قبلاً در ترنجی به تفصیل راجع به اسنپدراگون 8 نسل 1 در ابعاد متفاوت حرف زده‌ایم، اما این تست جدید مربوط به اجرای بازی PUBG و اندازه گیری ارقام مصرف انرژی در حین آن می‌شود. بیایید ببینیم مشکلات اسنپدراگون 8 نسل 1 در این آزمایش نیز دیده می‌شود؟ إیا در مقابل اسنپدراگون 870، دیمنستی 9000 و کایرین 9000 مصرف انرژی و عملکرد خوبی را ارائه کرده است؟ با ما در ترنجی در پاسخ به این سوالات همراه باشید.

مقایسه مدیاتک Dimensity 9000 با Snapdragon 8 Gen 1: نبرد سال؟

این آزمایش توسط یک منبع چینی بر روی PeaceKeeper Elite انجام شده است، که در اصل یک نسخه موازی از بازی PUBG Mobile مخصوص چین است که توسط استودیو Tencent منتشر شده است. بیش از این شما را منتظر نمی‌گذارم؛ ولی خود را آماده کنید، زیرا با یک فاصله غیر قابل چشم‌پوشی، ارقام لقب کم مصرف ترین پردازنده را به مدیاتک دیمنسیتی 9000 می دهند! این جدیدترین دستاورد مدیاتک با مصرف انرژی ناچیز 3.92 وات است که در سطح پرچمداران دستاوردی بسیار خوب و قابل دفاع محسوب می‌شود. پس از آن ما پردازنده هوآوی، یعنی Kirin 9000 را با مصرف انرژی 4.57 وات را در رتبه دوم داریم که این پردازنده نیز با توجه به مدت زیادی که از معرفی و عرضه آن می‌گذرد جایگاه مناسبی را کسب کرده است. جایگاه سوم اما توسط اسنپدراگون 870 با مصرف انرژی 4.8 وات تسخیر شده است. چندان سخت نیست که ادامه را خودتان حدس بزنید! بله اسنپدراگون 8 نسل 1 در جایگاه چهارم قرار دارد. این پردازنده با مصرف انرژی 5.3 وات در رده آخر قرار می‌گیرد.

البته باید دانست که منبع این تست توضیح می‌دهد که این آزمایش‌ ها برای نمونه مجهز به پردازنده مدیاتک بر روی سیستم‌ اولیه یک دستگاه نامشخص انجام شده است، اما ارقام با نتایج آزمایش‌ های قبلی مطابقت دارد. در بررسی جزء به جزء این تست باید گفت که اسنپدراگون 8 نسل 1 معمولاً عملکرد کمی ضعیف تر از دیمنستی 9000 دارد ولی در عین حال انرژی بیشتری مصرف می کند. کایرین 9000 اما، اگرچه یک سال از عمر آن می‌گذرد، یک چیپست عالی باقی مانده است و عموماً از نظر کارایی به خوبی با رقبا رقابت می کند.

اسنپدراگون 870 همچنان مانند بهترین چیپست پریمیوم اخیر کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 به نظر می رسد، زیرا در تست های متفاوت اخیر داده نشان داده است که تقریباً با تراشه های پرچمدار اخیر این شرکت دوشادوش حرکت می کند، در حالی که از مشکلات حرارتی یا کارایی رنج نمی برد. مدیاتک دیمنستی 9000 همان شرکت کننده‌ای است که به گفته منبع به کمک یک دستگاه عرضه نشده و با سیستم اولیه در تست شرکت کرده است و هنوز وارد بازار نشده است. با این حال، انتظار می‌رود این گوشی در سری‌ های ردمی K50 و اوپو Find X5 عرضه شود، بنابراین برای آزمایش‌ های واقعی و تایید صحت این آزمایش نیاز به انتظار طولانی مدت نداریم زيرا به گفته منابع، این دو دستگاه به زودی رونمایی خواهند شد.

مشکلات اسنپدراگون 8 نسل 1 تمامی ندارند

مشکلات اسنپدراگون 8 نسل 1 تمامی ندارند

مشکلات اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام در این مرحله برای عموم کاربران کاملاً شناخته شده است. این چیپست پرچمدار جدید کوالکام در چندین معیار و تست های بازی مختلف در دنیای واقعی مصرف انرژی بالا و تغییرات حرارتی را نشان داده و این آزمایش نیز یک مهر تایید دیگر بر نتایج قبلی بوده است.

 

در طرف دیگر اما باید منتظر ماند و دید آیا مدیاتک دیمنستی 9000 در دست عموم کاربران نیز همچین نتایج درخشانی از خود نشان خواهد داد یا خیر. شما چه فکری می‌کنید؟ دیگر روزگار روی خوش خود را به مدیاتک نشان داده است یا این نتایج موقتی خواهند بود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، اخرش نفهمیدیم این مشکل از فناوری ساخت سامسونگه یا نه مشکل از خود اسنپ و طراحیشه، ولی خب هرکی باشه که واقعا سر در بیاره شک میکنه روی سامسونگ چون از اسنپ865 که خیلی عالی بود وساختtsmc بود اسنپ888واسنپ8نسل که ساخت سامسونگ هستش این مشکل پیش اومده، کایرین هم واقعا حیف شد که بخاطر این ترامپ لعنتی و آمریکا کارش به اینحا کشیده شده واقعا حیف بود، دایمن 9000 که مطمعنأ چیپست خوبیه، کلا از وقتی که مدیاتک سری دایمن سیتی رو ساخت و وارد بازار کرد این چیپست ها خوب بودن، دایمن9000 ازوقتی رونمایی شد و حتی خودمم چندبار تو همین ترنجی گفتم والبته خب خیلی هام میدونستن که این جیپست امسال تو خیلی از گوشیهای پرچمدار استفاده میشه، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری