حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیرعامل مایکروسافت اذعان دارد که متاورس درواقع تنها یک بازی است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | چهره ها، فناوری‌های نوین، مایکروسافت

از زمانی که شرکت‌های فناوری مانند فیس‌بوک (متا) شروع به توصیف متاورس به‌عنوان یک دنیای سه‌بعدی مجازی کردند که در آن افراد با استفاده از آواتارهایی با یکدیگر ارتباط برقرار خواهند کرد، کاربران نیز بلافاصله شروع به مقایسه آن با بازی‌های ویدیویی کردند. حال مدیرعامل مایکروسافت در هفته جاری به این بخش تمایل نشان داده و بیان می‌کند که تاریخچه مایکروسافت در زمینه بازی، به جاه‌طلبی‌های این شرکت در حوزه متاورس کمک خواهد کرد.

دیدگاه مدیرعامل مایکروسافت پیرامون متاورس

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، اخیراً مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز (بازنشر شده توسط Ars Technica) انجام داده که در آن پتانسیل متاورس و شباهت‌های آن با بازی‌ها را بیان کرده است و گفته می‌شود که او تا آنجا پیش رفته که اعلام کرده است که این دو اساساً یک چیز هستند.

نادلا با انعکاس تجربه‌ی 20 ساله از ایکس‌باکس و بازی‌های متنوعی که مایکروسافت توسعه داده، بیان می‌کند: «من و شما به‌زودی با آواتارها یا هولوگرام‌ها یا حتی سطوح دوبعدی با صدای فراگیر روی میز اتاق کنفرانس خواهیم نشست. حال حدس بزنید در چه سطحی؟ جایی که ما برای مدت‌زمان طولانی این کار را انجام می‌دهیم…بازی‌ها.»

دیدگاه مدیرعامل مایکروسافت پیرامون متاورس

دیدگاه مدیرعامل مایکروسافت پیرامون متاورس

سپس نادلا پیشنهاد کرد که برنامه‌های مایکروسافت شامل در دسترس قرار دادن ابزارهای بازی‌سازی برای کسانی است که می‌خواهند در متاورس چیزهای مختلف را بسازند. یکی از مثال‌هایی که او مطرح کرد ممکن است شبیه‌سازی دیجیتالی یک کارخانه باشد. نادلا همچنین فکر می‌کند نسل‌های جوان‌تر که پیش‌تر به استفاده از آواتار در بازی‌ها عادت کرده‌اند، راحت‌تر به استفاده از آواتار برای اهداف دیگر نیز عادت می‌کنند.

در ادامه مصاحبه طولانی، نادلا به موضوعات دیگری مانند آنچه که آینده می‌تواند برای کار از راه دور به‌ارمغان بیاورد و اینترنت که می‌توان با یک هویت منسجم آن را هدایت کرد، پرداخت.

طبق گزارش‌های اخیر، جاه‌طلبی‌های مایکروسافت ممکن است با مشکل مواجه شود. این شرکت تولید نسخه جدیدتر هولولنز را لغو کرده است، قرارداد واقعیت ترکیبی خود با سامسونگ را فسخ کرده و برخی از کارمندان آن‌ها برای پیوستن به متا این شرکت را ترک کرده‌اند.

نظر شما درباره اظهارنظر مدیرعامل مایکروسافت پیرامون شباهت فراوان متاورس با بازی‌ها چیست؟ آیا با دیدگاه ساتیا نادلا در این زمینه موافقید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی