حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت انتقال رسانه در اندروید ۱۳ تنها با یک حرکت ساده امکان پذیر است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، اخبار، شایعات، گوگل

هنوز نسخه فعلی اندروید یعنی اندروید 12 به صورت کامل برای همه دستگاه‌ها عرضه نشده است. اما با این وجود اخبار و اطلاعات زیادی از اندروید 13 در حال انتشار است. به تازگی اخباری منتشر شده است که بر اساس آن باید شاهد حضور قابلیت انتقال رسانه در اندروید ۱۳، تنها با یک حرکت ساده باشیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

قابلیت انتقال رسانه در اندروید ۱۳؛ ساده‌تر از همیشه…!

در حالی که به نظر می‌رسد اندروید ۱۲ تازه در حال انتشار است، اما گویا بحث درباره ویژگی‌های شایعه شده در اندروید ۱۳ زودتر از همیشه آغاز شده است. این مسئله شبیه به آن است که در مورد آخرین شایعات آیفون ۱۴ درست پس از عرضه آیفون ۱۳ به شما بگوییم. آخرین نسخه سیستم عامل منبع باز گوگل با عنوان مخروط برفی یا Snow Cone شناخته می‌شود که در سنت قدیمی نام گذاری هر نسخه اندروید به نام یک دسر انجام می‌شود. سنتی که به طور عمومی با اندروید Q (اندروید ۱۰) پایان یافت. اما گویا در اندروید ۱۳ بازهم نام یک شیرینی یعنی تیرامیسو را شاهد خواهیم بود.

اسم رمز اندروید ١٣ فاش شده است: T به افتخار تیرامیسو!

اما اکنون، طبق گفته AndroidPolice، اندروید ۱۳ ممکن است یک ویژگی کوچک و جالب داشته باشد که اگر از رسانه‌ای در تلفن اندرویدی خود استفاده می‌کنید، وقتی به اندازه کافی به تلفن، تبلت یا دستگاه کروم کست اندرویدی دیگری نزدیک شوید، اعلان‌های آن را با اطلاعات مفیدی روی صفحه نمایش خواهید دید. اگر به اندازه کافی به هیچ یک از دستگاه‌های ذکر شده نزدیک نباشید، اعلانی را مشاهده خواهید کرد که به شما می‌گوید باید نزدیک‌تر شوید.

قابلیت انتقال رسانه در اندروید 13

هنگامی که به اندازه کافی نزدیک شوید، روی دستگاه خود با دستگاهی که می‌خواهید رسانه‌ای را به آن ارسال کنید ضربه می‌زنید و فرآیند انتقال انجام می‌شود. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، یک اعلان دریافت می‌کنید که به شما می‌گوید چه زمانی این اتفاق افتاده است. به نظر می‌رسد این ویژگی شبیه به همان ویژگی است که به کاربران آیفون اجازه می‌دهد تا با گوشی خود روی هوم پاد ضربه بزنند و رسانه‌های مختلف را به آن منتقل کنند.
چند هفته دیگر به پیش‌ نمایش توسعه دهندگان اندروید ۱۳ باقی مانده است و تا آن زمان اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد.

طراحی جدید منو خروجی صدای اندروید 13 رویت شد

در هر صورت باید شاهد انتشار اولین پیش نمایش اندروید ۱۳ برای توسعه دهندگان توسط گوگل در ماه آینده باشیم. اما تا زمانی که نسخه نهایی اندروید ۱۳ منتشر شود، (مثلا اکتبر سال آینده)، هر یک از این ویژگی‌های گفته شده فقط یک شایعه خواهد بود. انتقال رسانه احتمالا از نوعی اتصال مانند NFC یا Ultra Wide-band یا حتی از هر دو استفاده می‌کند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، یک کاربر اندروید ۱۳ که یک لیست پخش در گوشی خود دارد، می‌تواند آن را به دستگاه دیگری منتقل کند. البته به گفته phonearena، دستگاه‌های پیکسل اولین مدل‌هایی خواهند بود که قابلیت نصب نسخه بتای اندروید ۱۳ و نسخه نهایی اندروید ۱۳ را خواهند داشت. برای تاکید، باید شاهد عرضه نسخه نهایی اندروید ۱۳ در اوایل اکتبر آینده باشیم.

بکارگیری زبان های جداگانه برای برنامه های مختلف در اندروید 13 شاید ممکن شود

نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما اندروید ۱۳ چه قابلیت‌های مهم دیگری را به همراه خواهد داشت

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان