حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اختلال در ویژگی PIP اندروید ۱۲ موجب مشکلاتی برای کاربران شده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، اخبار، اندروید ۱۲، گوگل، مشکلات

این موضوع که در آپدیت‌های نرم‌افزاری باگ و مشکلاتی وجود داشته باشد طبیعی است. اما نه در مورد گوگل، زیرا این شرکت با هر آپدیتی که عرضه می‌کند، چندین باگ را در کنار قابلیت‌های جدید نیز ارائه می‌دهد. بنابر گزارش‌های جدید، اختلال در ویژگی PIP اندروید ۱۲ موجب مشکلاتی برای کاربران شده است. با ترنجی همراه باشید.

 اختلال در ویژگی PIP اندروید ۱۲ و ایجاد مشکلات عجیب و غریب

نقشه گوگل یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهایی است که می‌توان آن را بر روی گوشی‌های iOS یا اندروید نصب کرد. با گذشت سال‌ها، این برنامه از یک ابزار ناوبری و نقشه محور به برنامه‌ای تبدیل شده است که نه تنها شما را با خیال راحت به مقصد دلخواهتان می‌رساند، بلکه به شما پیشنهادهایی درباره این که از چه مکان‌هایی باید بازدید کنید یا حتی از چه رستوران‌هایی باید آن غذا بخورید و در کدام هتل‌ها بهتر است استراحت کنید می‌دهد.

ارائه آپدیت رفع باگ گوگل Pixel 6 به دلیل مشکلاتش، با تأخیر مواجه شد!

در طول سال‌های اخیر، گوگل برخی از ویژگی‌ها را از برنامه Waze گرفته و آن‌ها را برای بهبود تجربه رانندگی به گوگل مپ افزوده است. داده‌های جمع‌سپاری شده کاربران اکنون به Google Maps اضافه شده است تا به آن‌ها نشان دهد که در کجا ممکن است به دلیل راه بندان با کندی مواجه شوند.

حتی این برنامه زمانی که کاربران می‌خواهند به یک سرعت‌گیر نزدیک شوند، به آن‌ها هشدار می‌دهد و محدودیت سرعت محلی در جاده‌ای که در حال پیمایش آن هستند نیز روی صفحه نمایش، نشان داده می‌شود و سرعت فعلی شما را نیز دقیقا در کنار آن قرار خواهد داد.

اختلال در ویژگی PIP اندروید ۱۲

گوگل می گوید که هر روز ده‌ها هزار آپدیت به این نقشه اضافه می‌شود و هر از گاهی ویژگی‌های جدیدی نیز به آن افزوده می‌شود. اما گاهی اوقات نیز ویژگی‌هایی از آن ناپدید می‌شوند. چندین کاربر Google Maps در انجمن‌های این شرکت از این موضوع شکایت کرده‌اند که حالت تصویر در تصویر (PIP) از زمانی که آپدیت اندروید ۱۲ در ماه اکتبر عرضه شده، کار نمی‌کند.

به نظر می رسد که این موضوع فراتر از نقشه گوگل است. ظاهرا آپدیت اندروید ۱۲ حالت تصویر در تصویر را در چندین مدل گوشی اندرویدی دچار مشکل کرده است. کاربران این دستگاه‌ها با وجود اینکه مشکل پیش آمده فراتر از برنامه گوگل مپ است، اما آن را در انجمن راهنمای Google Maps می‌نویسند.

اندروید ۱۲ چگونه حالت تصویر در تصویر را در برخی از گوشی های اندرویدی مختل کرده است؟

شخصی با نام “Goose VF1” گفته است از آنجایی که بعد از آپدیت به اندروید ۱۲، ویژگی تصویر در تصویر در نقشه گوگل کار نمی‌کند. من سعی کردم با راه‌اندازی مجدد، پاک کردن حافظه پنهان، پاک کردن داده‌ها، حذف نصب همه آپدیت‌ها، نصب مجدد همه آپدیت سایر روش‌ها آن را درست کنم. اما مشکل آن حل نشد. هنوز مطمئن نیستم که آیا این مشکل از سامسونگ است یا یک مشکل از ارائه‌دهنده شبکه اینترنت یا فقط یک باگ ساده است؟ حالا به‌طور تصادفی نمی‌توانم به صورت آنلاین چیزی پیدا کنم و این مشکل کمی عجیب است. زیرا حدود ۲ هفته است که به همین شکل باقی مانده است.

اختلال در ویژگی PIP اندروید ۱۲

این کاربر می‌گوید که ویژگی مذکور تا قبل از آپپدیت اندروید ۱۲ کار می‌کرد. به نظر می‌رسد که این یک مشکل در کل سیستم باشد زیرا کاربر دیگری نوشته است که از زمان آپدیت به اندروید ۱۲، دستگاه اندرویدی او قادر به استفاده از ویژگی PIP در برنامه‌هایی مانند نتفلیکس، فیس‌بوک و یوتیوب نیست. شاید این موضوع چندان مهم به نظر نرسد، اما شخصی به نام ویکتور مانوئل بلتران در پاسخ به نظر اول آن را تأیید کرده و گفته است که او نیز همین مشکل را تجربه کرده است.

به گفته phonearena، کارهای معمول که ممکن است برای فعال کردن این ویژگی مفید باشند، شامل مانند راه اندازی مجدد دستگاه، پاک کردن حافظه پنهان و در نهایت حذف نصب و نصب مجدد برنامه می‌باشد. ظاهرا برای بازگرداندن عملکرد PIP به اندروید، یک آپدیت نرم‌افزاری از طرف گوگل لازم است. البته نشانه‌ای وجود دارد که حداقل برای دستگاه‌های پیکسل این کار از قبل شروع شده است.

مشکل باگ آپدیت اندروید ١٢ سامسونگ گزارش شده است

ممکن است این مشکل قبلا برای کاربران پیکسل در آپدیت ژانویه برطرف شده باشد

یکی از کاربران پیکسل ۶ پرو نوشته است که از زمان نصب آپدیت ژانویه ۲۰۲۲، مشکلی در ویژگی PIP ندیده است. وی گفته است که می‌تواند تأیید کند که در اوایل این ماه ویژگی مذکور در پیکسل ۶ پرو او کار نمی‌کرده، اما اکنون این ویژگی بدون مشکل کار می‌کند.

احتمالا گوگل مابین موعد عرضه آپدیت ۴ ژانویه که برای سری Pixel 3a، سری Pixel 4، Pixel 4a و 4a، Pixel 5، Pixel 5a، و Pixel 5a منتشر شد و آپدیت ۱۴ ژانویه که برای سری پیکسل ۶ منتشر شد، این مشکل را حل کرده است؟ زیرا لیست تغییرات آپدیت ژانویه مشخص می‌کند که همه مدل‌های پیکسل که به اندروید ۱۲ آپدیت شده‌اند، یک آپدیت رفع مشکل برای باگی که باعث می‌شود پنجره PIP برای برخی برنامه‌ها مختل باشد را دریافت کرده‌اند.

اما موضوع اینجاست که این آپدیت برای اولین بار در ۴ ژانویه برای پیکسل‌های واجد شرایط در کنار سری پیکسل ۶ منتشر شده است. برخی از دارندگان این گوشی‌ها تا دو روز پیش همچنان از خرابی ویژگی PIP شکایت داشتند. مگر اینکه از سایر دارندگان پیکسل که ویژگی تصویر در تصویر برای آن‌ها فعال نیست بشنویم که این مشکل رفع شده است.

به طور کلی نتیجه این است که آپدیت ژانویه شامل رفع باگ برای مشکل PIP بوده است و به کاربران پیکسل پیشنهاد می‌شود دوباره این مورد را امتحان کنند تا ببینند آیا برای آن‌ها کار می‌کند یا خیر. همچنین می‌توان این فرض را در نظر داشت شخصی که این موضوع را گزارش کرده است، احتمالا صاحب یک دستگاه گوشی سامسونگ است. بنابراین طبق معمول پیکسل‌ها ممکن است اولین دستگاه‌هایی باشند که این رفع باگ را دریافت کرده‌اند.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این مشکل در دستگاه شما نیز اتفاق افتاده است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان