حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر مجاورت شیائومی Redmi Note 11 شاید همان تجربه نامناسب قبل را ارایه کند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | ردمی

بخش های کوچک زیادی در بدن ما وجود دارد که تا اتفاق خاصی برای آن ها نیفتد شاید اصلا از بودن آن ها مطلع نباشیم، درست است؟ خب حسگر مجاورت یکی از همین موارد است اما در موبایل ما. موجود کوچکی که اصلی ترین عملکردش را می توان در خاموش کردن نمایشگر، هنگامی که گوشی کنار صورت ما قرار گرفته؛ عنوان کرد. این موجود کوچک در برخی موبایل های شیائومی عذاب جان کاربران شده و مثل ریگی در کفش آن هاست. خبر بد این که شاید حسگر مجاورت شیائومی Redmi Note 11 همان تجربه نامناسب قبل را ارایه کند.

حسگر مجاورت شیائومی Redmi Note 11

سنسور مجاورت از نظر اندازه کوچک بوده، اما ارزش آن برای دستگاه ها بالا است. متاسفانه این بخش کوچک در گوشی های هوشمند شیائومی خروجی خوبی نداشت. این مشکل بیش از یک سال است که دستگاه های Xiaomi را آزاد می دهد. شیائومی سال گذشته اعلام کرد که مصمم است از شر این مشکل خلاص شود. اما این احتمال وجود دارد که سری ردمی نوت 11 در بازار جهانی همچنان با این مشکل عملکرد نادرست سنسور مجاورت ارایه شود.

مشخص شد که در گوشی های هوشمند سری Redmi Note 11، این شرکت سنسورهای مجاورت را دوباره از شرکت نروژی Elliptic Labs خریداری کرده است. کارشناسان این سنسورها را عامل نقص در حسگرهای مجاورت شیائومی می دانند. بد نیست بدانید که شیائومی سال گذشته اعلام کرد که برند Elliptic Labs را به نفع سنسورهای مجاورت از Minghao Sensing کنار می گذارد.

با این حال در عصر کمبود تراشه و نیاز به بهینه سازی هزینه ها، شیائومی یک سنسور احتمالا مشکل دار را دوباره در گوشی های هوشمند سری Redmi Note 11 نصب کرده است. مشخصا شیائومی برای صرفه جویی در هزینه و جلوگیری از افزایش قیمت دستگاه ها آگاهانه این اقدام را انجام داد. در این شرایط، مصرف کنندگان فقط می توانند امیدوار باشند که حسگر مجاورت مجازی متکی بر هوش مصنوعی شرکت Elliptic Labs به درستی با وظایف خود کنار بیاید.

Elliptic Labs

Elliptic Labs

شیائومی از سال 2016 از فناوری Elliptic Labs استفاده و به آن اعتماد کرده است. شیائومی امسال را با معرفی حسگر مجاورت مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی در چهار مدل گوشی هوشمند (Redmi Note 11، Note 11S، Note 11 Pro و Note 11 Pro 5G) آغاز کرده است. این جایگزینی حسگرهای سخت‌افزاری باعث می شود که نوآوری‌های جدید و اهمیت بیشتر به محیط زیست داده شود و به همین دلیل Elliptic Labs شریک ایده آلی برای تولیدکنندگان جهانی گوشی های هوشمند مانند شیائومی خواهد بود.

سنسور مجاورت مجازی هوش مصنوعی Elliptic Labs هنگامی که کاربران در حین تماس تلفنی، دستگاه را نزدیک گوش خود نگه می دارند نمایشگر گوشی هوشمند را خاموش و عملکرد لمسی صفحه را غیرفعال می کند. بدون این قابلیت، گوش یا گونه کاربر می تواند به طور تصادفی لمس های ناخواسته ای مانند قطع کردن یا شماره گیری شماره ها را در حین تماس ایجاد کند. خاموش کردن خودکار صفحه نمایش همچنین به حفظ عمر باتری کمک می کند. این یک قابلیت اصلی است که در همه گوشی‌های هوشمند در بازار امروزی استفاده می‌شود. سنسور مجاورت مجازی هوش مصنوعی Elliptic Labs بدون نیاز به حسگر سخت افزاری اختصاصی، تشخیص خوبی را ارائه می دهد. با جایگزینی حسگرهای سخت افزاری با حسگرهای نرم افزاری، سنسور مجاورت مجازی AI هزینه دستگاه را کاهش می دهد و برای محیط زیست هم طبعا بهتر است.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید سال ۲۰۲۲ برای سری های ردمی شیائومی می تواند سال کم ایرادی در زمینه حسگر مجاورت باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

خب چرا مثل پوکو X3 GT بجای سنسور از ژیرسکوپ استفاده نمیکنه ؟! خیلی هم کارایی خوبی داره و گلس هم بهش ربطی نداره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)