حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کنار رفتن یکی دیگر از مهندسین پروژه Apple Car؛ این بار با پیوستن به متا

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، خودرو، وسایل حمل‌و‌نقل

پروژه خودرو خودران اپل یا همان Apple Car مدت زیادی است که مورد توجه کاربران و رسانه‌های مختلف است. با اینکه پیشرفت‌های جدی این پروژه کاملا محتمل است اما بازهم شاهد کنار رفتن یکی دیگر از مهندسین پروژه Apple Car هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

کنار رفتن یکی دیگر از مهندسین پروژه Apple Car؛ اپل همچنان در تکاپو…!

تا کنون اطلاعات زیادی در مورد پروژه اسرار آمیز اپل برای پروژه Apple Car گزارش شده است. اخیرا گفته شده که بسیاری از مهندسان شرکت اپل، این پروژه را با هدف پیوستن به شرکت‌های دیگر ترک کرده‌اند. در حال حاضر، AppleInsider گزارشی در مورد ترک اپل توسط یکی دیگر از مهندسان بخش خودرو این شرکت و پیوستن وی به متا (همان فیس‌بوک سابق) منتشر کرده است.

به نظر می‌رسد که پروژه طولانی مدت اپل برای ساخت یک ماشین، به طور عمده به دلیل از دست دادن مدیران مهندسی و سایر کارکنان کلیدی دچار مشکلاتی در پیشبرد و توسعه شده است. از سویی به نظر می‌رسد که این رویه در سال ۲۰۲۲ نیز ادامه دارد. این بار گزارش شده است که رئیس مهندسی نرم‌افزار پروژه خودروهای اپل یعنی جو باس، این شرکت را ترک کرده است تا به متا بپیوندد.

اپل خودرو برقی کاملا خودران خود با تراشه سفارشی را در سال ۲۰۲۵ روانه بازار می‌کند

جو باس مدیر و رییس برنامه مهندسی برای سیستم های خودران اپل است از ابتدای سال ۲۰۱۵ در این سمت قرار داشت. طبق اطلاعات حساب کاربری وی در LinkedIn، او اکنون اپل را برای شروع فعالیت جدیدش در متا، ترک کرده است.

سمت و مقام جدید او مدیریت برنامه‌های فنی و فن‌آوری‌های واقعیت ترکیبی در شرکت متا است. خروج باس پس از چندین مهندس دیگر در ماه دسامبر ادامه‌ای بر روند خروج مهندسان اپل از این پروژه است. اکثریت آن‌ها ظاهرا در حال راه‌اندازی سرویس هوایی Archer Air-Taxi و یکی دیگر از شرکت‌های مشابه یعنی Joby Aviation هستند.

کنار رفتن یکی دیگر از مهندسین پروژه Apple Car

پروژه خودرو اپل چگونه پیش می‌رود؟

پروژه خودرو اپل هنوز شایعه است و اعلام رسمی نداشته. آخرین اخبار مربوط به آن گزارش است که این شرکت اقدام به اعلام شرکای اصلی خود برای این پروژه در سال جاری کرده بود. این اطلاعات از منابعی در کره جنوبی منتشر شده و به نظر می‌رسد اپل به ماشین‌های ساخت کره جنوبی نیم نگاهی داشته تا بتواند با آن‌ها برای اجزای خودرو اپل همکاری کند.

این اطلاعات نشان می دهد که اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ ماشین ساخت خود را به بازار عرضه نماید. اعلام احتمالی این مشارکت می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد چارچوب زمانی آن ارائه دهد. انتظار می‌رود که این ماشین خودران و اسرارآمیز در این تاریخ احتمالی ببینیم. سطح زیاد جابجایی کارکنان این پروژه باعث شده تا پیشرفت زیادی در آن حاص نشود. به طور کلی فرض بر این است که روند کار برای تولید ماشین اپل کاملا بر اساس برنامه این شرکت پیش نمی‌رود.

اپل سه مهندس کلیدی دیگر از متخصصان پروژه خودرو خود را از دست داد

به گفته phonearena، این تصویر بخشی از اطلاعات ارائه شده است که پیش از آن گزارش شده بود این اطلاعات از شرکت اجاره اتومبیل بریتانیا یعنی واناراما آمده است. در واقعیت کمی بسیار دور از انتظار است اگر ماشین اپل چیزی شبیه تصویر نشان داده شده باشد. اما به نظر می‌رسد چنین طرحی چندان دور از ذهن هم نیست. با توجه به آن چه که تا کنون گذشته است، شاهد حجم زیادی از ورود و خروج کارکنان و مهندسان اپل در پروژه مذکور هستیم. همه این موارد نشان می‌دهد که چگونه اپل با مشکلات و چالش‌های مختلف روبرو است و به نظر می‌رسد تا نهایی شدن این پروژه و عرضه خودرو اپل زمان زیادی مانده باشد.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا سرانجام پروژه Apple Car نهایی خواهد شد و می‌توانیم خودرو خودران اپل را از نزدیک مشاهده کنیم؟ به نظر شما دلیل خروج مهندسین اپل از این پروژه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان