حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل سه مهندس کلیدی دیگر از متخصصان پروژه خودرو خود را از دست داد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، خودرو

خودرو خودران اپل هنوز تا زمان معرفی رسمی فاصله زیادی دارد، اما شایعات در مورد آن همچنان در فضای وب منتشر می‌شود. این بار، بلومبرگ گزارش می‌دهد که اپل سه مهندس کلیدی دیگر از پروژه خودرو خود را از دست داده است. این متخصصان که اخیرا شرکت را ترک کرده‌، به یک استارت‌آپ مستقل در حوزه تاکسی‌های پرنده ملحق شده‌اند.

خروج سه مهندس پروژه خودرو اپل از این شرکت

یکی از مهندسانی که تیم خودرو اپل را ترک کرده، Eric Rogers می‌باشد که به‌عنوان رئیس مهندسی سیستم رادار این پروژه فعالیت می‌کرد. راجرز اخیراً به استارت‌آپ تاکسی پرنده Joby Aviation Inc پیوسته است. Alex Clarabut، مهندس دیگری که روی باتری‌های خود کار می‌کرده نیز اپل را ترک کرده است و او نیز اکنون برای Joby Aviation Inc کار می‌کند.

علاوه‌بر راجرز و کلارابات، Stephen Spiteri، یکی دیگر از مهندسان اپل که پیش‌تر روی پروژه اصلی خودرو تمرکز داشته، به همان استارت‌آپ پیوسته است. بلومبرگ اشاره می‌کند که علی‌رغم تلاش‌های اپل برای توسعه خودروی خودران خود، چالش‌های این پروژه، مهندسین این شرکت را آزرده‌خاطر کرده است.

“این خروج چالش‌هایی را که اپل در توسعه صنعت با آن مواجه است، نشان می‌دهد. یک خودروی خودران می‌تواند یک فرصت جدید فروش بزرگ برای غول فناوری باشد، اما تکمیل چنین فناوری مشکلی سال‌ها مهندسان را به‌ستوه آورده است. این پروژه هفت‌ساله با جابجایی مکرر و تغییر استراتژی همراه با رقابت برای جذب استعدادهای خاص، همراه بوده است.”

خروج سه مهندس پروژه خودرو اپل از این شرکت

خروج سه مهندس پروژه خودرو اپل از این شرکت

این اولین باری نیست که چندین کارمند که پیش از این بر روی پروژه خودرو اپل فعالیت می‌کردند، کمپانی را ترک می‌کنند. در ماه ژوئن، تیم Apple Car چندین مدیر ارشد خود را از دست داد. اگرچه طبق گزارشات، این شرکت به‌طور فعال افراد جدید را نیز جذب می‌کند. اخیراً، Michael Schwekutsch که تسلا را در سال 2019 برای پیوستن به اپل ترک کرد، کمپانی اپل را نیز ترک کرده و اکنون برای Archer کار می‌کند.

انتظار می‌رود خودروی برقی اپل که از آن در داخل شرکت با عنوان «پروژه تایتان» نیز یاد می‌شود، دارای سیستم رانندگی کاملاً خودران باشد، اما جزئیات خاصی در مورد این خودرو، مانند طراحی آن، هنوز به‌صورت کاملا ناشناخته باقی مانده است.

دیدگاه شما پیرامون ترک شماری از مهندسان کلیدی اپل از پروژه خودرو خودران این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی