حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تبلیغات رادیویی پیکسل ۴ مشکلات حقوقی جدیدی برای گوگل به وجود آورده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل، مشکلات

غول حوزه فناوری آمریکا یعنی گوگل، از زمان عرضه اولین گوشی پیکسل خود تا به امروز تغییرات مهمی را در آن اعمال کرده است. گذر تحولات مختلف اخیرا سبب شده است که به واسطه تبلیغات رادیویی پیکسل ۴، برای این شرکت مشکلات حقوقی جدیدی ایجاد شود. با ترنجی همراه شوید.

  تبلیغات رادیویی پیکسل ۴ و مشکلات حقوقی خاصی که برای گوگل به همراه داشته است…!

گوگل سری پیکسل ۴ خود را در اکتبر سال ۲۰۱۹ معرفی و عرضه کرد. این دستگاه‌ها اولین محصولات این شرکت بودند که از طراحی دوربین مشابه آیفون در آن‌ها استفاده شده بود. همچنین در حالی که سایر شرکت‌ها محصولات جدید خود را به فناوری‌های جدید مجهز کرده بودند، این دستگاه فاقد ویژگی ارتباطات 5G بود. اکنون، گوگل سری پیکسل ۶ را به بازار عرضه کرده است که بیش از هر زمان دیگری، با پرچمداران فعلی همتراز است.

می‌توان گفت که سری پیکسل ۴ یک محصول فراموش شده است، اما به نظر نمی رسد که کاملا هم اینطور باشد. زیرا این گوشی هوشمند قدیمی مشکلات حقوقی مختلفی را برای گوگل به همراه دارد. این شرکت در تگزاس به دلیل تبلیغات رادیویی که از اواخر اکتبر تا اوایل دسامبر ۲۰۱۹ پخش شده بود، مورد شکایت قرار گرفته است.

جریمه 11 میلیون دلاری اپل و گوگل توسط ایتالیا به دلیل استفاده تجاری از داده های کاربران

بر اساس گزارشی از AndroidCentral، کن پکستون، دادستان کل تگزاس، این شکایت را مطرح کرده و ادعا می‌کند که گوگل تبلیغات نادرست و فریبنده‌ای را در مورد گوشی‌های هوشمند پیکسل ۴ خود در بازارهای دالاس-فورث و هیوستون اجرا کرده است. این سخنان ادعا می‌کند که گوگل از ارائه گوشی‌های هوشمند پیکسل ۴ به تبلیغ‌ کنندگان خودداری کرده است. با این حال، این شرکت آن‌ها را ملزم به ارائه شهادت به نفع گوگل و اذعان به استفاده شخصی از این محصول کرده کرده است.

تبلیغات رادیویی پیکسل ۴

گوگل از تبلیغ کنندگان خواسته تا تجربیات خوب خود با پیکسل ۴ را به اشتراک بگذارند، هرچند که اساسا از گوشی استفاده نکرده‌اند..!

در این دادخواست آمده است که گوگل خواستار ضبط و پخش تبلیغاتی با استفاده از عبارت‌های نوشته شده و فریبنده توسط این شرکت بوده است. این شرکت توسط iHeartMedia مطلع شده است که چنین اقداماتی با روش‌های فریبنده، برخلاف قانون حمایت از مصرف کنندگان در تگزاس است. با این حال، این شرکت به اقدامات خود ادامه داده است. فیلم تبلیغاتی این محصول عباراتی مانند “از همه چیز عکس‌های حرفه‌ای می‌گیرم… از بازی فوتبال پسرم… همچنین از بارش شهاب سنگ… و حتی از یک جغد خالدار کمیاب که در حیاط خانه من لانه کرده بود”. گوگل به تبلیغ کنندگان اجازه داد تا موضوع خاص تبلیغ را کمی تغییر دهند. با این حال، به آنها اجازه حذف ادعاهای شخصی را نداده است.

گوگل به پرداخت جریمه ۲.۸ میلیارد دلاری ضدانحصار در دادگاه اتحادیه اروپا محکوم شد

به نظر می‌رسد که این شرکت چنین واقعیتی را تایید می‌کند. سخنگوی این شرکت، خوزه کاستاندا اخیرا گفته است که شکایت‌های صورت گرفته ناشی از ادعاهای مطرح شده را بررسی می‌کند، اما آنچه که در واقعیت رخ داده است، نادرست نشان داده شده است. دادستان کل کشور همچنین افزود که این تبلیغات ۲۴۰۵ بار (مابین ۲۸ اکتبر ۲۰۱۹ و ۲ دسامبر ۲۰۱۹) در کانال‌های رادیویی iHeartMedia پخش شده است. در این مدت، گوگل دستگاه پیکسل 4 را به هیچ یک از هشت کانال رادیویی ارائه نکرده است. با این حال، تبلیغات به وضوح نشان می‌دهد که آنها از دستگاه استفاده کرده‌اند.

گوگل در سال ۲۰۲۰ مجددا تبلیغاتی مشابه را انجام داده است

در ژانویه ۲۰۲، گوگل دوباره به سراغ iHeartMedia رفت تا کمپین تبلیغاتی مشابهی را برای Pixel 4 اجرا کند. البته گوگل این گوشی‌های هوشمند را تا زمانی که iHeartMedia تلاش کرد به صورت شخصی آن‌ها را خریداری کند، در اختیار کانال‌های رادیویی قرار نداد. در این شکایت آمده است که این الگوی رفتاری مستمر نشان دهنده بی توجهی آشکار گوگل به تبلیغات واقعی و دقیق در بازاریابی و فروش محصولات خود است.

جریمه ۵۰ میلیون یورویی گوگل در فرانسه

به گفته gizchina، اگر گوگل مقصر شناخته شود، باید جریمه‌های مدنی را به ازای هر نقض DTPA به ایالت تگزاس که تا بیش از ۱۰.۰۰۰ دلار است بپردازد. نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما چرا گوگل دست به انجام چنین کارهای زده است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان