حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استفاده از پیکسل ۴ گوگل برای شناسایی بیماری آلزایمر

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

محققان آزمایشگاه DigiHealth در دانشگاه کالیفرنیا از یک گوشی پیکسل ۴ گوگل برای مطالعه روی بیماری آلزایمر استفاده کردند. محققان می گویند که چشمان ما و به خصوص مردمک آن‌ها یکی از شاخص های مهم برای تشخیص بیماری آلزایمر هستند. استفاده از پیکسل ۴ گوگل برای شناسایی بیماری آلزایمر به دلیل سیستم تشخیص چهره ۳ بعدی آن است.

بررسی بیماری آلزایمر با پیکسل ۴ گوگل

افرادی که دارای اختلال شناختی خفیف هستند، پس از تکمیل تست های شناختی، گشاد شدن مردمک بیشتری خواهند داشت. اختلال شناختی به عنوان مرحله مقدمه‌ساز بیماری آلزایمر در نظر گرفته می شود.

تشخیص مردمک چشم با پیکسل ۴ برای تخقیقات روی آلزایمر

تشخیص مردمک چشم با پیکسل ۴ برای تخقیقات روی آلزایمر

با استفاده از این اصل، محققان از پیکسل 4 برای ردیابی تغییرات کوچک در اندازه مردمک چشم افراد استفاده کردند. این برای تعیین اینکه آیا افراد دارای اختلال شناختی خفیف هستند یا خیر مفید است. همانطور که گفتیم چون Google Pixel 4 از تشخیص چهره سه بعدی پشتیبانی می کند، دوربین مادون قرمز آن می تواند این کار را انجام دهد.

اگرچه آیفون از تشخیص چهره سه بعدی پشتیبانی می کند و به طور گسترده از دوربین های مادون قرمز استفاده می کند، اما اکوسیستم iOS بسته است. این بدان معنی است که برنامه های شخص ثالث نمی توانند دوربین های مادون قرمز را استفاده کنند. بنابراین، گوگل پیکسل 4 در حال حاضر از معدود گوشی‌های هوشمندی است که می تواند برای این تحقیق استفاده شود.

پیکسل 4 یک گوشی هوشمند از سال ۲۰۱۹ است و مانند سایر دستگاه های پیکسل، دوربین های آن جذاب هستند. به همین دلیل بود که دانشمندان تصمیم گرفتند از این دستگاه برای تحقیق استفاده کنند. با این حال، اشاره ای نشده است که آیا دستگاه ها واقعاً به نتایج مورد انتظار رسیده اند یا خیر.

نظر شما درباره این استفاده از محققان از فناوری موبایل‌های هوشمند در تشخیص بیماری ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)