حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک گرافیکی Exynos 2200 آن را قدرتمندتر از Snapdragon 8 Gen 1 اما پشت‌سر A15 نشان می‌دهد

زمانی که Exynos 2200 به‌طور رسمی با پردازنده گرافیکی جدید Xclipse 920 معرفی شد، طولی نکشید که بنچمارک های آن به‌بیرون درز کردند. متأسفانه، RDNA2 AMD نتوانست آن عملکرد قدرتمندی را که پیرامونش شایعه شده بود، به‌نمایش بگذارد؛ زیرا Adreno 730 موجود در اسنپدراگون 8 نسل 1 به‌راحتی پردازنده گرافیکی مبتنی‌بر معماری جدید این شرکت را شکست داد. خوشبختانه، درادامه آزمایش‌های بیشتری انجام شده است و نه‌تنها اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات پردازنده گرافیکی Xclipse 920 کسب کرده‌ایم، بلکه این پردازنده گرافیکی، تراشه Snapdragon 8 Gen 1 را در آخرین بنچمارک OpenCL شکست می‌دهد.

بنچمارک گرافیکی Exynos 2200

دستگاهی که اخیرا با پردازنده گرافیکی Xclipse 920 آزمایش شده است، چیزی جز یکی از گوشی‌های سامسونگ نمی‌باشد، با شماره مدل SM-S908B و دارای اندروید 12 با 8 گیگابایت حافظه رم. همان‌طور که برای بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 1 از یک گوشی موتورولا XT2201-2 استفاده شده است. حتی اگر هر دو چیپست بهینه نشده باشند و برای اهداف آزمایشی استفاده شوند، این اعداد، اولین برداشت عالی از عملکرد پردازشگر گرافیکی Xclipse 920 را نشان می‌دهند.

همان‌طور که در نتایج کلی این بنچمارک مشاهده می‌کند، درمجموع تراشه Exynos 2200 سامسونگ موفق شده است تا با کسب امتیاز ۹۱۴۳، به‌طور قابل‌توجهی از پردازنده Snapdragon 888 با امتیاز ۴۸۵۳ پیشی بگیرد، اما کماکان فاصله‌ی معنادارای با آخرین نسل از چیپست مورداستفاده در آیفون‌های اپل یعنی A15 Bionic دارد که توانسته امتیاز ۱۴۵۵۶ را کسب کند.

بنچمارک گرافیکی Exynos 2200

بنچمارک گرافیکی Exynos 2200

همان‌طور که از اعداد و ارقام می‌توانید متوجه شوید، پردازنده گرافیکی مبتنی‌بر معماری RDNA2 AMD بدون دردسر اسنپدراگون 8 نسل 1 را شکست داده و نشان می‌دهد که شاید بنچمارک‌های گذشته تاحدودی غیرقابل‌اعتماد بوده‌اند. تست OpenCL همچنین نشان می‌دهد که پردازنده گرافیکی Xclipse 920 دارای 4 گیگابایت حافظه بوده، اما تأیید نمی‌شود که این کارت حافظه‌ی اختصاصی است که به‌عنوان VRAM نیز شناخته می‌شود و یا 4 گیگابایت DRAM. شاید بزرگ‌ترین شوک در این بنچمارک این واقعیت باشد که پردازنده گرافیکی Xclipse 920 ظاهراً با فرکانس 555 مگاهرتز کار می‌کند که با توجه به اینکه شایعات پیشین در مورد عملکرد تراشه در فرکانس 1.30 گیگاهرتز صحبت می‌کرد، مقدار محسوسی پایین‌تر است.

تغییر دیگری که ممکن است توجه شما را جلب نکرده باشد این است که سامسونگ درحال آزمایش یک نوع مختلف Exynos 2200 با هسته‌های 4 + 4 به‌جای پیکربندی سه‌خوشه‌ای 1 + 3 + 4 است که درحال‌حاضر به‌صورت رسمی در تراشه کنونی مورداستفاده قرار گرفته است. این نسخه می‌تواند در آینده رونمایی شود زیرا شایعات ادعا می‌کنند که هسته Cortex-X2 به‌شدت ناکارآمد بوده و ممکن است به حرارت بالاتر کمک کند و باعث کاهش عملکرد به‌دلیل مشکلات بهینه‌سازی در آن شود.

البته، ما منتظر انتشار نتایج بنچمارک بیشتری خواهیم بود که عملکرد نهایی Xclipse 920 را به‌نمایش بگذارند. با این حال تا آن زمان بایستی به همین نتایج بسنده کنید.

درنهایت نظر شما درمورد نتایج بنچمارک گرافیکی تراشه Exynos 2200 با پردازشگر Xclipse 920 درمقابل سایر رقبای قدرتمند خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Tanha122

این عکسه مشکل داره پردازنده اسنپ با گرافیک mali

mohammad korg

اول آقای نویسنده اینکه زده 888 بعد اسنپ با گرافیگ mail

Mahdi

نویسنده تیتر اشتباهه این مقایسه با اسنپدراگون۸۸۸ هست تو بقییه سایت ها هم هست بعد این پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ شکست داده ولی هنوز از اسنپدراگون۸نسل ۱قوی تر از اگزینوسه

Mahdi

اسنپ جدیده هم عکسش هست ۶۰۰۰ آورده

Mahdi

خدا رو شکر ، خدا کنه همینطوری رقابت پردازنده ها داغ باشه

mdmiss

سلام…
در درجه اول ممنون که مطالب خوب میزارید و ما رو از اخبار رقابت تراشه با خبر میکنید..
اولا اگزینوس 2200 ظاهرا طبق شایعات و اخبار گرافیک اون از رهگیری پرتو (RTX) پشتیبانی میکنه… اگه اینطور باشه این اولین تراشه موبایله که از RTX پشتیبانی میکنه… طبیعیه که ابزار مناسب بنچمارک گرافیکی اونو نداشته باشن…
دوما چرا تو عکسه که مربوط به بنچمارک اگزینوس 2200 بود تو بخش Davice name نوشته بود gtx 1040؟ این مگه کارت گرافیک انویدیا نیست؟
و در نهایت…. باید منتظر آخرین تغییرات رسمی روی تراشه ها موند… نمیشه با اولین بنچمارک تراشه هایی که هنوز به طور رسمی وارد بازار نشدن و براشون بهنیه سازی کامل انجام نشده نتیجه درست و ثابتی گرفت.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی