حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه بنچمارک گلکسی اس ۲۲ اولترا در مدل های Exynos 2200 و Snapdragon 8 Gen 1

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | بنچمارک، سامسونگ

پرچمدار جدید سامسونگ در راه است و یک استرس جدید برای این که عملکرد مدل اگزینوس و اسنپدراگون چقدر با هم فرف دارد هم جریان دارد. برای پاسخ به این دل نگرانی احتمالی کاربرانی که برنامه دارند این دستگاه را بخرند، می توانیم به صورت غیررسمی و پیش از معرفی رسمی به مقایسه بنچمارک گلکسی اس ۲۲ اولترا در مدل های Exynos 2200 و Snapdragon 8 Gen 1 بپردازیم.

بنچمارک گلکسی اس ۲۲ اولترا مدل اگزینوس و اسنپدراگون

ممکن است از تعویق معرفی اگزینوس 2200 توسط سامسونگ ناامید شده باشید، اما در حقیقت اگر جدیدترین و بهترین تراشه سامسونگ در برابر پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 ضعیف عمل کند، برای غول کره ای شرم آور خواهد بود.

انتظار می رود سامسونگ بررسی های نهایی مربوط به چیپست را انجام دهد. با این حال همین حالا هم این تراشه در تست چند هسته ای بنچمارک پردازش مرکزی (CPU) معروف GeekBench بهتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عمل می کند. تصویر زیر را ببینید:

مقایسه بنچمارک مدل اگزینوس و اسنپدراگون گلکسی اس ۲۲ اولترا

مقایسه بنچمارک مدل اگزینوس و اسنپدراگون گلکسی اس ۲۲ اولترا

نکته قابل ذکر هم این است که اسنپدراگون 8 نسل 1 در تست های تک هسته ای، اگزینوس 2200 را شکست می دهد.

در Geekbench 5 نتایج جدیدی از مقایسه Exynos 2200 و Snapdragon 8 Gen 1 منتشر شد و همچنین نشان داد که این دو چیپست به ترتیب در گوشی های سامسونگ با شماره مدل SM-S908B و SM-S901U استفاده می شوند. نتایج در یک تاریخ منتشر شده و نشان داد که Exynos 2200 به راحتی اسنپدراگون 8 نسل ۱ را در تست چند هسته ای شکست می دهد اما در تست تک هسته ای شکست می خورد.

در حالی که به نظر می رسد اگزینوس 2200 در حال تست شدن بر روی یک گوشی هوشمند سامسونگ است، شایعه ای در حال پخش بود که ادعا می کند سری گلکسی اس 22 یک نسخه انحصاری اسنپدراگون 8 نسل 1 خواهد بود. با این حال سامسونگ رسما اعلام کرد که اگزینوس 2200 را در همان تاریخی با خانواده گلکسی اس 22 رونمایی خواهد کرد. این تاریخ احتمالا ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ است.

سامسونگ ادعا می کند که هیچ مشکلی در عملکرد چیپست وجود ندارد ولی فعلا مدرک مشخصی برای اثبات آن نداریم.

در حال حاضر با توجه به شواهد موجود، مشکل را نمی توان در پیکربندی CPU سه خوشه ای دید، بلکه احتمالا مشکل در GPU است که بر اساس معماری RDNA2 AMD ساخته شده است.

یکی از منابع ادعا می‌کند که سامسونگ در حین تست فرکانس اولیه هدف با مشکل داغ شدن بیش از حد پردازنده گرافیکی مواجه شده و برای رسیدن به دمای قابل‌قبول مجبور به کاهش فرکانس GPU شده است.

با نگاهی به این بنچمارک Geekbench مشخص است که در بخش پردازش مرکزی یا CPU مشکل خاصی وجود ندارد. توجه داشته باشید که این یک “تست ۱ بار انجام” است و استرس دستگاه در بلندمدت و افزایش دما را بررسی نمی کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اگزینوس ۲۲۰۰ می تواند تفاوت کمی با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ داشته باشد یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)