حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه بنچمارک اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ با اگزینوس ۲۱۰۰، اپل A15 و اسنپدراگون ۸ نسل ۱

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | بنچمارک، تست، سامسونگ، مقایسه

دیروز صبح با هم در ترنجی خواندیم که تراشه پرچمدار اگزینوس ۲۲۰۰ رسما معرفی شد. این تراشه با پردازنده گرافیکی Xclipse 920 و پردازنده عصبی ۲ برابر بهتر نسبت به نسل قبلی خود مجهز شده است. به تازگی نتایج بنچمارک Exynos 2200 منتشر شده است. در این مطلب می خواهیم به مقایسه بنچمارک اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ با اگزینوس ۲۱۰۰، اپل A15 و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بپردازیم.

بنچمارک اگزینوس ۲۲۰۰

شاید بپرسید که این بنچمارک ها روی چه دستگاهی ثبت شده است؟ خب فعلا تنها دستگاه هایی که به این تراشه مجهز خواهند شد، اعضای خانواده Galaxy S22 هستند که در برخی بازارها با این تراشه ارائه می شوند.  طبق ادعای منبع مطلب این نتایج از Galaxy S22 Ultra گرفته شده است، اما هیچ راهی برای تأیید آن وجود ندارد.

تراشه Exynos 2200 سامسونگ با پردازنده گرافیکی Xclipse 920 (بر پایه AMD RDNA 2) معرفی شد

 

عملکرد یکسان پردازنده مرکزی Exynos 2200 با Exynos 2100

بیاید تراشه های مختلف را با اگزینوس ۲۲۰۰ بررسی کنیم:

بنچمارک Exynos 2200 در Geekbech 5 - تست تک هسته ای

بنچمارک Exynos 2200 در Geekbech 5 – تست تک هسته ای

بنچمارک Exynos 2200 در Geekbech 5 - تست چند هسته ای

بنچمارک Exynos 2200 در Geekbech 5 – تست چند هسته ای

در Geekbench 5 اگزینوس ۲۲۰۰ امتیاز تک هسته ای 1108 و 3516 چند هسته ای را به دست آورد که تقریباً با Exynos 2100 یکسان است. در حقیقت اگر این نتایج صحیح باشد گلکسی اس ۲۲ اولترا در این بنچمارک مثل نسل قبلی خود عقب تر از اپل A15 خواهد ایستاد.

بنچمارک Exynos 2200 در تست گرافیکی

بنچمارک Exynos 2200 در تست گرافیکی

در تست GFXBench Aztec Ruins (عادی)، Exynos 2200 توانست 109fps را ثبت کند. اگر از نتایج بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 1 شیائومی 12 استفاده کنیم، چندان چشمگیر به نظر نمی رسد. در واقع، امتیاز GFXBench بخش GPU کمتر از اسنپدراگون 888 سال گذشته است.

در بنچمارک ترکیبی Antutu عملکرد اگزینوس ۲۲۰۰ به قرار زیر است:

بنچمارک Antutu اگزینوس ۲۲۰۰

بنچمارک Antutu اگزینوس ۲۲۰۰

همینطور که می بینید امتیاز کلی بنچمارک Antutu رشد مناسب ۴۶ درصدی را نسبت به اگزینوس ۲۱۰۰ نشان می دهد. در مقایسه با اسنپدراگون ۸۸۸ در Galaxy S21 FE هم شاهد بهبود قابل توجه هستیم. با این حال این امتیاز حدود ۵ درصد کمتر از امتیازهای ۱ میلیونی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است.

به صورت کلی باید گفت که امتیاز بنچمارک های اگزینوس ۲۲۰۰ چندان دلگرم کننده نیست اما طبق تجربه باید گفت که سامسونگ معمولا تلاش خود را برای ارائه عملکرد یکسان دستگاه های خود که دارای چند تراشه مختلف هستند، انجام می دهد.

با این حال، چند سلب مسئولیت عمده در اینجا وجود دارد. اولین مورد این است که این امتیازات، نتایج اولیه است و عملکرد واقعی چیپست نهایی احتمالاً با آنچه که به یک نمونه پیش تولید اولیه تست شده،  متفاوت خواهد بود. ثانیاً هیچ تصویری برای تأیید کامل نتایج وجود ندارد. با توجه به معماری جدید CPU این یکسان بودن اعداد با نسل قبل در تست Geekbench 5 عجیب به نظر می رسد.

مقایسه تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ با اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ

 

نظر شما چیست؟ این بنچمارک ها برای شما راضی کننده است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehpsa

یه زمانی شرکت ها رقابتشون رو گذاشته بودن بر اساس مگاپیکسل الان هم گذاشتن بر اساس قدرت چیپست،
درسته که مگاپیکسل و قدرت چیپست مهم هستن اما این رقابت دیگه از حد نیاز بیشتر شده مثل همون مگاپیکسل که آخرش به این نتیجه رسیدن همون ۴۸ هم از حد نیاز برای گوشی بیشتره.
الان حکایت چیپست هم همون شده، درسته چیپست خیلی مهمه اما چه فایده ای که بخواهی به بهانه چیپست قوی, باطری و شارژر ضعیف بسازی و سنسور انگشت رو حذف کنی و سوراخی اندازه اگزوز خاور تو نمایشگر باشه و سیستم عاملت بسته و پر باگ باشه و نیت نمایشگرت کم باشه و رفرش نمایشگرت ۶۰ باشه
حتی برای یه مصرف کننده عادی الان کیفیت و قدرت صدا و تصویر مهمتر از اینه که بجای اینکه مثلا گوشیشون ۱۰ ثانیه بیاد بالا بشه ۹.۸ ثانیه ، یا بجای اینکه برنامه رو تو ۲ ثانیه باز کنه بشه ۱.۹۳ ثانیه
در کل به نظرم بجای تمرکز روی قدرت چیپست و سخت افزار باید روی کارایی بیشتر و نرم افزار و سنسور های جدید متمرکز بشن (مثل گوشی های قدیمی پیکسل که با سخت افزار میانرده، کیفیت و کارایی پرچمداران رو ارایه میکرد )
امروزه چیپست ها قدرت لازمه رو دارن و بیشتر از حد نیاز دارن تقویت میشن در حالی که چندین ساله در حوزه نرم افزار و کارایی و امکانات پیشرفت محسوسی رخ نداده ، طوری که با یه گوشی سه سال پیش میشه همه کارهای گوشی های جدید رو انجام داد فقط با تاخیر ناچیزی بیشتر

mega08

موافقم با نظرت. قدرت پردازنده ها به اندازه کافی هست. حتی بیشتر از نیاز. هنوز هم برنامه ای نیست که بتونه از نهایت ظرفیت یک پردازنده استفاده کنه.
در هر صورت اگه این پردازنده امتیاز بنچ مارکاش پایین باشه ولی بتونه پایداری خوبیو از خودش نشون بده به مراتب بهتره. کاری که پردازنده های هواووی انجام میدن.
ی تجربه و معماری جدیدو داره تست میکنه. ی تیغ دو لبس ، یا بدجور شکست میخوره یا خوب نتیجه میگیره.
منتظریم ببینیم چی پیش میاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)