حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا تأخیر در رونمایی از تراشه Exynos 2200 سامسونگ مهم نیست؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، پردازشگرها، سامسونگ، شایعات

سامسونگ و تراشه‌های اختصاصی Exynos آن، شاید در برخی از برهه‌های زمانی، حرف‌هایی برای گفتن داشتند. اما متأسفانه تراشه پرچمدار جدید سامسونگ، هنوز معرفی نشده است. رسماً تأیید شده است که تراشه Exynos 2200، به زودی معرفی می‌شود. اما چرا تأخیر در رونمایی این تراشه، همچنان مهم نیست؟

تأخیر در رونمایی از تراشه Exynos 2200 سامسونگ، آن قدرها هم مهم نیست

در میان کشمکش‌های افشاگران از تراشه جدید سامسونگ، چند ساعت قبل، سامسونگ عدم عرضه Exynos 2200 را تکذیب کرد.

 

احتمالا تراشه Exynos 2200 به گلکسی S22 سامسونگ نرسد (رسما تکذیب شد)

 

به گفته Sammobile، اطلاعات فاش شده اخیر نشان می‌دهند که تراشه Exynos 2200 از همان ابتدای کار، دارای مشکلات و کمبودهایی خواهد بود. در حالی که سامسونگ می‌خواهد از پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2 در این تراشه بهره گیری کند، اما امتیاز بنچمارک GeekBench این تزاشه در بخش CPU، چندان امیدوار کننده نبود. بنابراین، تصمیم سامسونگ مبنی بر به تعویق انداختن معرفی این تراشه، چندان تعجب آور نیست. اما آیا واقعاً رونمایی دیرهنگام تراشه Exynos 2200 نیاز به نگرانی دارد را دارد و یا این که سامسونگ فکر این موضوع را کرده است؟

شایان ذکر است که احتمالاً، Exynos 2200 برای اولین بار در سری Galaxy S22 به کار گرفته می‌شود. به همین دلیل، مهم نیست که این تراشه همین دیروز معرفی می‌شد و یا این که معرفی آن، در حین رونمایی سری Galaxy S22 انجام می‌شود. اما بالأخره، بد نبود که با این تراشه دیداری داشته باشیم.

از سوی دیگر، گمانه زنی می‌شود که این تراشه، ماه‌ها در دست توسعه قرار داشته باشد. بنابراین، این تأخیر دقیقه نَوَدی، می‌تواند به منزله بهبود هرچه بیشتر این تراشه پرچمدار باشد. قطعاً بسیاری از ما، موافق یک تراشه کم نقص و با عملکرد بهتر با تأخیر به جای تراشه‌ای پر نقص و ایراد در زمان معین هستیم.

توجه داشته باشید که عرضه عمومی سری Galaxy S22 سامسونگ با تراشه Exynos 2200، می‌تواند تا حدود دو ماه دیگر نیز طول بکشد! همچنین اگر به جدول زمانی عرضه پرچمداران پیشین کره‌ای‌ها نگاهی داشته باشیم، متوجه می‌شویم که دلیلی برای عجله سامسونگ وجود ندارد. بنابراین، این تأخیر می‌تواند منجر به اعمال بهبودهای نهایی در سری Galaxy S22 و صد البته، Exynos 2200 شود.

یکی دیگر از دلایلی که تأخیر در ارائه تراشه Exynos 2200 را توجیه می‌کند، پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2 آن است. استفاده از پردازنده گرافیکی متفاوت نسبت به قبل در این تراشه، می‌تواند برای سامسونگ از برخی جهات، دلهره آور باشد. بنابراین، کره‌ای‌ها می‌بایست از عملکرد مناسب و بی مشکل این پردازنده گرافیکی اطمینان حاصل کنند تا دردسر جدیدی گریبان گیر Exynos 2200 نشود!

برای یادآوری، پردازنده‌های گرافیکی AMD نیز چندان خوش نام نیستند و ممکن است مشکلاتی را در زمینه مدیریت حرارت تولیدی به بار بیاورند! بنابراین، استفاده از یک سیستم خنک کننده مناسب، می‌تواند در حل مشکل، تأثیر به سزایی داشته باشد. اگر به یاد داشته باشید، آغاز همکاری سامسونگ و AMD، از سال ٢٠١٩ میلادی اعلام شده بود!

در برخی از شایعات، گفته می‌شود که Exynos 2200، عملکرد نهایی ضعیف‌تری نسبت به رقبای خود دارد. خب، این ممکن است در حقیقت درست یا غلط باشد. اما هرچه که باشد، قطعاً رقابت جذابی را در میان سه تراشه Exynos 2200، اسنپدراگون ٨ نسل ١ و Dimensity 9000 شاهد خواهیم بود. حتی می‌توانیم بگوییم که کنسل نشدن ارائه این تراشه، می‌تواند مفید باشد. زیرا با انصراف سامسونگ از ارائه تراشه جدید این بخش، بازار تراشه گوشی‌های اندرویدی پرچمدار، تنها توسط دو کمپانی تأمین شود و این سبب پیشرفت کم‌تر بازار شود.

نظر شما در ارائه Exynos 2200 با این میزان تأخیر چیست؟ آیا فکر می‌کنید که این تراشه، عملکرد امیدوار کننده‌ای داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️