حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمالا تراشه Exynos 2200 به گلکسی S22 سامسونگ نرسد (رسما تکذیب شد)

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ، شایعات

این شایعه از منبع آنقدر شناخته شده ای منتشر نشده است اما ما فکر می کنیم همانقدر که می تواند اشتباه باشد، شاید صحیح هم باشد. به گفته یک منبع کمتر شناخته شده، احتمالا تراشه Exynos 2200 به گلکسی S22 سامسونگ نرسد. (این احتمال رسما توسط سامسونگ تکذیب شد)

آپدیت ساعت ۱۵:۲۷ دقیقه چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰

سامسونگ با رسانه های کره ای تماس گرفته و اساسا این شایعه را رد کرده است. سامسونگ تأیید کرد که Exynos 2200 با تأخیر مواجه شده است (قرار بود دیروز معرفی شود)، اما گفت شد که به موقع برای عرضه گلکسی S22 آماده می شود. البته آن ها دقیقا نام گلکسی اس 22 ذکر نکردند، اما به طور ضمنی به آن اشاره داشتند، در حالی که اضافه کرد که هیچ مشکلی در تولید یا عملکرد این تراشه وجود ندارد.

احتمال نرسیدن Exynos 2200 به گلکسی S22

دو روز پیش برای شما در ترنجی نوشتیم که فرکانس GPU تراشه اگزیوس ۲۲۰۰ احتمالا کمتر از چیزی که پیش بینی شده بود خواهد بود. این را به یاد داشته باشید تا به ادعای منبع خبری کمتر شناخته شده درباره احتمال نرسیدن اگزینوس ۲۲۰۰ به گلکسی اس ۲۲ صحبت کنیم.

احتمال نرسیدن اگزینوس ۲۲۰۰ به گلکسی اس ۲۲

احتمال نرسیدن اگزینوس ۲۲۰۰ به گلکسی اس ۲۲

او عنوان می کند که Galaxy S22 در بازارهای کره، امریکا و اروپا با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ شرکت کوالکام ارایه خواهد شد. حتی در جواب یک توییت درباره بازار خاورمیانه هم به همین تراشه اشاره شده است. همچنین به وضوح می گوید که “اگزینوس ۲۲۰۰ رفت” یا به قول ما “پَر” !

او می گوید که این تراشه شاید بعدا ارایه شود اما مطمئن است که به خانواده گلکسی اس ۲۲ نخواهد رسید. ما در ترنجی فکر می کنیم که اگر اینطور شود، شاید تراشه Exynos 2200 بتواند به گوشی های تاشو سامسونگ برسد. هر چند آن زمان هم برای ارایه محصولی که همین حالا از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عقب تر دانسته می شود (هنوز اطلاعات رسمی نداریم و بر اساس شایعات این صحبت ها می شود) کمی دیر خواهد بود.

اما چرا اگزینوس ۲۲۰۰ به گلکسی S22 نمی رسد؟

خب، بیاید به بحث فرکانس GPU بازگردیم. ice universe می گوید که فرکانس تراشه ۴ نانومتری اگزینوس مجهز به پردازنده گرافیکی RDNA2 قرار بوده روی ۱.۹ گیگاهرتز تنظیم شود. تراشه در این فرکانس داغ است. فرکانس به ۱.۶۹ کاهش پیدا کرده و باز هم داغ است. روی فرکانس ۱.۴۹ همچنان داغ است. فرکانس فعلی ۱.۲۹ (همان ۱۳۰۰ مگاهرتز که گفتیم) برای مدیریت دما مناسب است.

با این حال این فرکانس امتیاز و عملکرد خروجی تراشه را کم می کند. گویا سامسونگ برای حفظ وقار هم که شده به فرکانس ۱.۴۹ می خواهد برسد. این ها نشان می دهد که تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ هنوز آماده استفاده تجاری نیست. تعویق معرفی رسمی آن هم می تواند نشان از همین داشته باشد.

داستان فرکانس GPU تراشه اگزینوس ۲۲۰۰

داستان فرکانس GPU تراشه اگزینوس ۲۲۰۰

با این حال، تولید پرچمدارها آنطور نیست که پس از معرفی رسمی انجام شود. معمولا از چند ماه قبل همه چیز نهایی می شود و چند صد هزار دستگاه تولید می شود تا در لحظه معرفی بتوانند نیاز خریداران را پاسخ بدهند.

اینکه در فاصله چند هفته ای تا معرفی رسمی سامسونگ چنین تصمیمی گرفته شده باشد، به همین دلیل کمی سخت به نظر می رسد. با این حال با توجه به عدم معرفی رسمی اگزینوس ۲۲۰۰ نمی توان گفت که احتمالش صفر باشد.

نظر شما چیست؟ سرنوشت سری Galaxy S22 چطور خواهد شد؟ همین حالا درباره تولید گرمای اسنپدراگون ۸ نسل ۱ هم برخی نگرانند.

تا هوا گرم نشده است گلکسی S22 را رونمایی کنید!

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، من خوب نفهمیدم اون سرعت کلاکی که گفته 1.9 بود و سامسونگ مجبور شد بیاره پایین تا1.49 فکر کنم هسته های a510 هستش دیگه وگرنه هسته های a710 که نمیشه اینقدر سرعت داشته باشه، تازه واسه کورتکسهای a510 هم سرعت 1.49 خیلی کمه، اصلا میشه گف افتضاحه، با این تفاسیر پس همون بهتر که به سری S22 نرسه و همش با اسنپ سری8نسل1 بیاد که اینطوری بیشتر به نفع خریدارهای بازارآسیا و اروپا میشه چون اگه اگزینوس2200 بیاد برای اروپا و آسیا میشه و آمریکا، کره جنوبی و چین میشه اسنپ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)