حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل دوربین گوشی های هوشمند با لنز فوق شفاف گلکسی اس 22 اولترا برطرف می شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، دوربین، سامسونگ، شایعات، موبایل

دوربین گوشی‌های هوشمند طی یک دهه اخیر، پیشرفت و بهبودهای بسیار زیادی را تجربه کرده‌اند. اما با این حال هنوز هم از مشکلات خاصی برخوردار هستند که تجربه عکاسی با آن‌ها را عادی کند. یکی از این مشکلات، مسئله بازتاب منابع نور و ایجاد یک هاله نوری است که تصویربرداری هنگام شب را با مشکل مواجه می‌کند که به جرات به عنوان مهم‌ترین مشکل دوربین گوشی های هوشمند شناخته شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

مشکل دوربین گوشی‌ های هوشمند به لطف لنز فوق شفاف Galaxy S22 Ultra برطرف می‌شود

اگر دوربین یک گوشی هوشمند واقعا برای شما مهم است، احتمالا باید در مورد نقش عظیمی که نور در کیفیت عکس و فیلم ایفا می‌کند بدانید. به طور خاص، به نحوه جمع آوری، فیلتر و پردازش نور توسط گوشی های‌هوشمند اشاره می کنیم.

مشکل دوربین گوشی های هوشمند

این کار در نور روز نسبتا آسان است، هم برای گوشی‌ها و هم برای دوربین‌های حرفه‌ای. البته، یک استثنا وجود دارد و آن هم به دلیل وجود نور خورشید است. هنگام گرفتن عکس در زیر نور مستقیم خورشید، تلفن معمولا در ایجاد تعادل بین پس‌زمینه روشن و سوژه‌ای که در جلوی آن قرار می‌گیرد، مشکل دارد. این احتمال وجود دارد که سوژه مورد نظر شما در معرض نور بیش از حد قرار بگیرد.

با این حال، حتی بدون وجود یک سوژه در پیش‌زمینه، عکاسی در برابر خورشید و منابع نور زیاد، همچنان یک چالش بزرگ برای تلفن‌هایی است که معمولا دارای عناصر پلاستیکی در لنز خود هستند که در مقابله با هاله‌های نور خیلی خوب نیستند. برای سال‌ها، این داستان تقریبا در هر گوشی هوشمند مدرنی وجود داشته است. حتی جدیدترین و بهترین پرچمداران اپل، سامسونگ و گوگل می‌توانند به سرعت در سناریوهای چالش برانگیز نور خیلی زود شکست بخورند.

برگه مشخصات گلکسی S22 اولترا یک لنز Super Clear Glass را در این دستگاه نشان می دهد

به احتمال بسیار زیاد در مورد مسئله Flaregate یا هاله نور آیفون چیزهایی شنیده‌اید، حقیقت این است که حتی در Pixel 6 Pro هم وقتی با منابع نور زیاد به تصویربرداری می‌پردازید، این مشکل معروف هاله‌های نور پدیدار می‌شود. در واقع باید گفت که گوشی‌های پیکسل در این مورد حتی بدتر از آیفون‌هایفعلی هستند. نکته طعنه آمیز این است که پیکسل‌های گوگل به داشتن برخی از بهترین قابلیت‌های HDR (محدوده دینامیکی بالا) معروف هستند.

آیا لنز فوق‌ شفاف می‌تواند پیشرفت‌های خاصی را به همراه داشته باشد؟

عکاسی در واقع مجموعه‌ای از محاسبات خاص و دقیق است، اما به نظر می‌رسد که نرم‌افزار فقط تا حد خاصی می‌تواند به شما کمک کند. برخی مسائل تولیدکنندگان را ملزم به ایجاد تغییرات در سطح سخت افزاری برای بهبود عکاسی در پرچمداران آینده می‌کند. پس به نظر می‌‌رسد که سامسونگ در نهایت تلاش می‌کند در همین مسیر گام بردارد. لنز فوق‌ شفاف یا Super Clear Lens، همان چیزی است که شایعه شده است. حداقل برای دوربین اصلی پرچمدار آینده سامسونگ یعنی گلکسی S22 اولترا. این اطلاعات توسط زریاب خان در یوتیوب فاش شده و توسط افشاگر معروف یعنی Ice Universe نیز به تایید رسیده است.

نکته جالب اینجاست که ویژگی دوربین آتی Galaxy S22 Ultra دقیقا برای پرچمداران سامسونگ جدید نیست. حداقل نه به طور کامل. هر دو گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 دارای چیزی به نام شیشه شفاف هستند. دقت کنید که منظور لنز شفاف نیست بلکه شیشه شفاف است. پس در اینجا با دو مسئله روبرو هستیم. یا در مورد یک چیز خاصی صحبت می‌شود که در طول فرآیند نشت اطلاعاتی به آن توجه نشده است، یا اینکه  سامسونگ تصمیم گرفته است که المان جدید شیشه‌ای دوربین پشتی روی گوشی تاشو اخیر این شرکت، باید توسط یک لنز شیشه‌ای شفاف و واقعی پوشیده شود.

آیس یونیورس: Galaxy S22 Ultra نسخه اسنپدراگون یک گوشی بسیار بهینه و خنک برای بازی خواهد بود

در حال حاضر، تا آنجا که این فناوری مربوط به گلکسی اس 22 اولترا است، توجه زیادی را جلب نمی‌کند. اما در مورد اینکه شیشه فوق شفاف ساخته شده توسط کورنینگ در گلکسی زد فولد 3 و دوربین اصلی گلکسی زد فلیپ 3 چقدر موثر است، نکته مورد بحث ما است.

همانطور که از نمونه‌های (بالا) می‌بینید، هر نتیجه‌ای که قرار است شیشه شفاف در Galaxy Z Flip 3 به ارمغان آورد، چندان رضایت بخش نیست. زیرا این دستگاه در برخورد با انعکاس نور، به وضوح نسبت به آیفون 13 پرو پایین‌تر است و این موضوع اصلا تعجب آور نیست. زیرا دستگاه اپل به عنوان یک شاهکار در ضبط ویدئوهای HDR شناخته می‌شود. با این حال، حتی در تصویربرداری نیز، گلکسی سامسونگ حداقل اگر بهتر نباشد، قطعا بدتر هم نیست.

علاوه بر این، در مقایسه با گلکسی اس 21 و گلکسی اس 21 اولترا، گلکسی زد فلیپ 3 هیچ پیشرفتی را در مورد لنز خود نشان نمی‌دهد. به گفته phonearena، اغلب اوقات سری S21، علیرغم اینکه شیشه فوق شفاف ندارد، عکس‌های بسیار بهتری ثبت می‌کند.

کیفیت دوربین Galaxy S22 Ultra سامسونگ به دلیل تراشه جدید، بهتر از نسل قبل است

نظر شما در مورد مشکل دوربین گوشی های هوشمند که باعث می‌شود تجربه عکاسی افت شدید کند چیست؟ آیا سامسونگ با پرچمدار بعدی خود این مشکل را حل خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان