حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وان پلاس ۱۰ پرو با Snapdragon 8 Gen 1 در چین رسما معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، وان‌پلاس

پس از مدت ها شایعه درباره OnePlus 10 Pro بالاخره این دستگاه معرفی شد. در حال حاضر وان پلاس ۱۰ پرو با Snapdragon 8 Gen 1 در چین رونمایی گشته و عرضه جهانی آن تاخیر خواهد داشت.

وان پلاس ۱۰ پرو

پرچمدار ۲۰۲۲ وان پلاس یعنی OnePlus 10 Pro در چین با اسنپدراگون 8 نسل 1 و ColorOS 12.1 عرضه می شود. جالب است که نسخه پایه غیر پرو این دستگاه معرفی نشده است. بیاید با طراحی وان پلاس ۱۰ پرو آغاز کنیم.

وان پلاس ۱۰ پرو

وان پلاس ۱۰ پرو

وان پلاس ۱۰ پرو جدید با طراحی به روز عرضه می شود. در حالی که گوشی ظاهر آشنای خود را در جلو حفظ کرده است، قسمت پشتی دارای یک طراحی دوربین جدید بوده که یادآور دوربین سامسونگ گلکسی S21 است. نام تجاری Hasselblad به طور برجسته در کنار جزیره دوربین حک شده است.

به طور کلی OnePlus 10 Pro از شخصیت متمایز طراحی بسیار بیشتری نسبت به OnePlus 9 Pro سال گذشته برخوردار است. با این حال، ما مطمئن نیستیم که متن “P2D 50T” موجود در ماژول فلش به چه معناست. چیزی که ما در مورد آن مطمئن هستیم این است که هیچ کس با از دست دادن دوربین چهارم عقب چیزی را از دست نخواهد داد.

نمایشگر وان پلاس ۱۰ پرو اشتراکات زیادی با OnePlus 9 Pro دارد. پنل LTPO AMOLED در اندازه 6.7 اینچی همچنان یک پنل QHD+ با رفرش ریت 120 هرتزی است، اما اکنون نسل دوم LTPO را ارایه می کند. خب LTPO 2.0 چیست؟ به این معنی که دستگاه می‌تواند محتوا را شناسایی کرده و رفرش ریت آن را بین 120 هرتز تا 1 هرتز و سریع تر از OnePlus 9 Pro تطبیق دهد.

این دستگاه همچنین دارای کالیبراسیون دوگانه رنگ است، به این معنی که دستگاه در سطوح روشنایی بالا و پایین کالیبره شده است. OnePlus جزئیات دیگری از دستگاه را اعلام نکرده است، اما OnePlus 9 Pro دارای مشخصات زیر بود که می توانیم در OnePlus 10 Pro نیز انتظار داشته باشیم:

  1. ۱- گواهی HDR10+
  2. ۲- پشتیبانی از عمق رنگ 10 بیتی
  3. ۳- پشتیبانی از MEMC
  4. ۴- پشتیبانی از فضای رنگی sRGB و DCI-P3
وان پلاس ۱۰ پرو

وان پلاس ۱۰ پرو

همواره انتظار می رود که پرچمداران OnePlus با جدیدترین سیلیکون عرضه شوند و OnePlus 10 Pro نیز از این قاعده مستثنی نیست. این دستگاه با جدیدترین پردازنده کوالکام که Snapdragon 8 Gen 1 باشد همراه است و با حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR5 و حداکثر 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 عرضه می شود.

در حالی که تراشه جدید قطعا محل اعتنا است اما هیجان انگیزترین بخش های OnePlus 10 Pro ممکن است فقط باتری و توان شارژ آن باشد. برای اولین بار، اکنون یک باتری بزرگتر 5000 میلی آمپر ساعتی دریافت می کنید.

وان پلاس ۱۰ پرو با شارژر ۸۰ واتی درون جعبه تنها در ۳۲ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ شارژ می شود

همچنین به لطف شارژ فلش SuperVOOC با توان 80 واتی، تنها در ۳۲ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ شارژ می شود. خبر خوب این که جعبه وان پلاس ۱۰ پرو شامل یک سرشارژ 80 واتی و کابل USB-C است. اگر ترجیح می دهید به صورت بی سیم شارژ کنید، 50 وات AirVOOC به تلفن شما اجازه می دهد در 47 دقیقه به طور کامل شارژ شود.

دوربین وان پلاس ۱۰ پرو و همکاری OnePlus با Hasselblad

مشخصات رسمی OnePlus 10 Pro

همکاری OnePlus با Hasselblad در سال 2022 ادامه می یابد. دوربین اصلی و دوربین تله فوتو در OnePlus 10 Pro مانند OnePlus 9 Pro باقی می مانند. آنچه تغییر می کند دوربین زاویه دید عریض و دوربین سلفی است.

برای دوربین زاویه دید عریض، ما یک نمونه 50 مگاپیکسلی حتی عریض‌تر با زاویه دید 150 درجه داریم. به‌طور پیش‌فرض، گوشی عکس هایی با زاویه دید ۱۱۰ درجه معمولی‌تر را با تصحیح اعوجاج ثبت می‌کند. اما اگر کاربران بخواهند، می‌توانند به حالت 150 درجه و حالت Fish Eye را در برنامه دوربین فعال کنند.

برای دوربین جلو، اکنون شاهد ارتقاء به دوربین 32 مگاپیکسلی هستیم که نسبت به دوربین 16 مگاپیکسلی 9 پرو بیشتر شده است.

ویژگی های دوربین جدید دیگری نیز وجود دارد. OnePlus 10 Pro اولین گوشی هوشمند OnePlus است که با عکاسی رنگی 10 بیتی عرضه می شود که در هر سه دوربین اصلی پشتیبانی می شود.

عکاسی رنگی 10 بیتی در OnePlus 10 Pro امکان پوشش گسترده تر رنگ ها را فراهم می کند، که منجر به انتقال رنگ نرم تر می شود. اگر به عکاسی RAW اهمیت می دهید، خبرهای خوب بیشتری وجود دارد.

حالت Hasselblad Pro و فیلم برداری LOG

حالت Hasselblad Pro در برنامه دوربین امکان عکاسی 12 بیتی RAW را در هر سه دوربین پشتی فراهم می کند. پشتیبانی از RAW+ نیز وجود دارد که منجر به یک فایل RAW و یک فایل JPEG پردازش شده به طور همزمان می شود و انعطاف پذیری و راحتی هر دو فرمت را به شما می دهد.

همچنین حالت ویژه فیلم برداری وجود دارد که به کاربران امکان می دهد ISO، سرعت شاتر و سایر تنظیمات را هنگام ضبط ویدیو تنظیم کنند. در حالت فیلم، شما همچنین می توانید با فرمت LOG بدون پروفایل تصویر از پیش تعیین شده فیلم بگیرید، یک بوم خالی که فیلمبرداران از آن استقبال می کنند.

وان پلاس ۱۰ پرو با ColorOS 12.1 مبتنی بر Android 12 در چین عرضه می شود. OnePlus اطمینان می دهد که این دستگاه با OxygenOS 12 مبتنی بر Android 12 هنگام عرضه در هند، اروپا و آمریکای شمالی عرضه خواهد شد. اما با دیدن اینکه چگونه مرزها بین ColorOS و OxygenOS هر روز محو می‌شوند، تفاوت ممکن است به بازاریابی خلاصه شود.

قیمت وان پلاس ۱۰ پرو در چین

وان پلاس ۱۰ پرو در رنگ‌های مشکی آتشفشانی و جنگل زمردی با قیمت‌های زیر در چین عرضه می‌شود:

  1. ۱- 8 گیگابایت + 128 گیگابایت: 4699 یوان (~740 دلار)
  2. ۲- 8 گیگابایت + 256 گیگابایت: 4999 یوان (~785 دلار)
  3. ۳- 12 گیگابایت + 256 گیگابایت: 5299 یوان (~830 دلار)

این دستگاه از پس فردا در چین به فروش خواهد رسید.

نظر شما درباره وان پلاس ۱۰ پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

اخه چه طراحی زشتی داره،

Mahdi

چقدر طراحاش گاون

ali karimi

سلام،اول بگم ظاهرپشت گوشی یعنی قاب دوربین ها زیبا نیستش، شاید به کنارها نمیچسبوند بهخر بود، ولی بقیه موارد، مثل مشخصات فنی، دوربین، باطری و فست شارژ، خود صفحه نمایشش عالی هستش و رفرش ریت متغیر 1تا120 داره که برای صرفه جوبی باطری عالیه، در اخر قیمتش هستش که اونم خوبه و نسخه پایه128 گیگش از700 خورده ای دلار شروع میشه، نسخه256 گیگ با رم 8 هم بازم زیر800دلاره، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)