حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه سرعت شارژر وایرلس ۱۰۰ وات Honor Magic 4 Pro با شیائومی ۱۲ پرو و گلکسی S22 Plus

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | آنر، برترین‌های ترنجی، تست، تماشا کنید

در دوره ای که برندهای باسابقه و تصاحب‌کننده سهم بزرگی از بازار به شارژ سریع توجه خاصی نشان نمی دهند، چینی ها در دنیای شارژ سیمی غوغا کرده اند. با این حال Honor می خواهد ورودش کمی خاص تر باشد و شارژر بی سیم ۱۰۰ وات را روی پرچمدار خود قرار داده است. امروز می خواهیم با هم مقایسه سرعت شارژر وایرلس ۱۰۰ وات Honor Magic 4 Pro با شیائومی ۱۲ پرو و گلکسی S22 Plus را تماشا کنیم.

مقایسه سرعت شارژر وایرلس

موضوعی که ابتدا باید به آن توجه داشته باشید این است که فعلا توان استاندارد عمومی شارژ وایرلس “چی” یا “Qi” تا ۱۵ وات است. این یعنی اکثر لوازم جانبی عمومی که ساخته می شود می تواند محصولات را تا نهایت این توان شارژ کنند.

حال اگر شرکتی توان بالاتری نسبت به این عدد ارایه می کند باید از استاندارد خاص خود استفاده کند. این یعنی شارژ خاص که فقط با همان دستگاه (و محصولات دارای آن فناوری شارژ بی سیم) سازگار است. به این ترتیب محصولاتی که در این ویدیو با شارژر وایرلس بالاتر از ۱۵ وات می بینید، فناوری شارژ وایرلس مخصوص خود را دارند.

آنر مجیک ۴ پرو

آنر مجیک ۴ پرو

مثلا در تصویر بالا قسمت زیرین شارژر وایرلس آنر با توان ۱۰۰ وات را می بینید که با Honor Magic 4 Pro سازگار است. در کنار آن شیائومی ۱۲، اوپو Find X5 Pro و وان پلاس ۱۰ پرو با شارژر وایرلس ۵۰ وات قرار دارند و در نهایت گلکسی اس ۲۲ پلاس با شارژر وایرلس ۱۵ وات خود نشسته است و به در نگاه می کند!

بیاید ببینید این دستگاه ها از نظر سرعت شارژ بی سیم چطور عمل خواهند کرد:

 

همانطور که مشاهده کردید و البته انتظار داشتیم، آنر مجیک ۴ پرو با شارژر وایرلس ۱۰۰ واتی خود زودتر از رقبا خط پایان را فتح کرد. با این حال فاصله کم شیائومی ۱۲ پرو که با توان ۵۰ واتی شارژ می شد هم جالب توجه است. همچنین تفاوت این دستگاه با دیگر ۵۰ واتی های این مقایسه هم جای تامل دارد.

آنر مجیک 4 و آنر مجیک 4 پرو رسما معرفی شدند

گلکسی اس ۲۲ پلاس با ۲ ساعت و ۳۷ دقیقه برای شارژ کامل باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری‌اش حقیقتا کندترین بود. مقایسه بسیار دقیق از نظر دما، سرعت و پارامترهای دیگر را در تصویر زیر می توانید ببینید:

نتیجه پایانی تست سرعت شارژ وایرلس سریع پرچمدارهای ۲۰۲۲ و آخر ۲۰۲۱

نتیجه پایانی تست سرعت شارژ وایرلس سریع پرچمدارهای ۲۰۲۲ و آخر ۲۰۲۱

نظر شما درباره شارژ وایرلس سریع چیست؟ به نظر شما وقت آن نیست که فناوری Qi گسترش یابد تا مثلا چنین فناوری فوق سریع بی‌سیمی که مجیک ۴ پرو دارد ما را از شر سیم ها خلاص کند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

چه جای تاملی؟ خب ۱۲ پرو ۴۵۰۰ میلی امپر بود و اوپو و وانپلاس ۵۰۰۰ میلی امپر در حقیقت بنظرم حتی از اونا کند تر هم بود و از اون طرف آنر ۴۰۰ میلی آمپر کمتر از وانپلاس ظرفیت داشت و ۵۰ وات بیشتر بود فقط ۱۱ دقیقه زودتر شارژ شد ، حتما هم زودتر شارزش خالی میشه

ali karimi

سلام اقای عطایی، سال نو شما مبارک، انشاله سال خوبی برای شما ووترنجی باشه الیته همراه با سلامتی، در مورد این خبر هم که سامسونگ که هیچی ایکاش اصلا تو این رقابت نبود چون دیگه 25 وات یچیز خیلی معمولی حساب میشه، و در مورد اینکه دیگهدباید شارژرهای سیمی یجورایی جمع بشن یوای یواش و جاشونو به شارژ بی سیم بدن واقعا عالیه ولی اینو باید بیشتر به سامسونگ گفت که تازه داره به شارژ40یا45 واتی رسیده و یا اپل، کلا سامسونگ و اپل از این موضوع عقب موندن، وگرنه شیائومی، رلمی، اوپو تو فست شارژ و قدرت این شارژها فعلا دارن حرف اول رو میزنن، اول باید سامسونگ و اپل این رویه رو کنار بزارن تا بعدش به فکر این بیفتن که یواش یواش شارژهای سیمی رو کنار بزارن و همشون بشن بی سیم چون با 25 وات سامسونگ طرف بیچاره میشه چون واقعا 2ساعتو خورده ای خیلیه، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)