حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت فناوری لولا اپل می‌تواند راهکار جدید این شرکت برای آیفون تاشو را نشان دهد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، حق اختراع

طبق جدیدترین اسناد منتشرشده، اپل در‌حال‌حاضر درحال تحقیق در مورد فناوری مربوط به لولا بوده و برای هر چیزی از آیفون تاشو گرفته تا مک بوک پرو و ​​سایر پوشیدنی‌ها، تجهیزات باریک اما مستحکم ساخته‌شده از مواد کامپوزیتی را طراحی می‌کند.

فناوری جدید لولا اپل

لولاها، ابزار انقلابی تکنولوژیکی نبوده و نیستند و کاربرد آنها نیز، همیشه با کوچک‌ترین تغییرات ممکن همراه بوده است. با این حال، اپل در استفاده از لولاهای مک‌بوک پرو در جایی که نمایشگر بازشده به پشت پایه دستگاه می‌چرخد، معروف است. همچنین این شرکت اخیراً دارای مجیک کیبورد بوده که برای آیپد استفاده می‌شود و دارای لولاهایی است که به آن اجازه می‌دهد به‌صورت مستحکم و درعین‌حال انعطاف‌پذیر باشد.

به‌تازگی اما، اپل حق امتیازی برای فناوری جدید لولا دریافت کرده است که به‌نظر می‌رسد این شرکت می‌خواهد تقریباً در همه‌جا از آن استفاده کند. یک درخواست ثبت اختراع در ژانویه 2021 فاش شده که به‌منظور “دستگاه‌های الکترونیکی با لولاهای اصطکاکی کامپوزیت فیبر” اعطا شده است.

در پتنت اعطا شده آمده است: “دستگاه‌های الکترونیکی ممکن است دارای بخش‌هایی باشند که با لولا به هم متصل شده‌اند. “[با این حال، اگر] دقت نشود، ساختارهای لولا ممکن است حجیم، ضعیف و مستعد لغزش باشند.”

ایده اپل این است که با استفاده از ساختارهای کامپوزیت فیبر و همچنین ساختارهای الیافی، حجم لولا را کاهش داده و درعین‌حال عملکرد آن را بهبود بخشد.

این پتنت عمدتاً این ساختار ترکیبی را با اشاره به حلقه‌های هوشمند توصیف می‌کند، اما برای استفاده در انواع تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها، رایانه‌های رومیزی، دستگاه‌های نصب‌شده روی سر، کنترل‌کننده‌های دستی، دستگاه‌های انگشتی، ساعت‌های مچی، سایر دستگاه‌های پوشیدنی، کیبورد، موس‌های کامپیوتر، کنترل از راه دور، بلندگوها، نمایشگرها، دوربین‌های جانبی و/یا سایر وسایل الکترونیکی کاربرد دارد.

فناوری جدید لولا اپل

فناوری جدید لولا اپل

این پتنت‌ها عموما برای اطمینان‌خاطر از دعاوی آینده است؛ درست زمانی که شرکت‌های دیگر اقدامی مشابه انجام دهند؛ اما همچنین نشان می‌دهد که چگونه یک ایده، کاربردهای بسیار زیادی دارد.

حق ثبت اختراع به جزئیات زیادی در مورد آنچه می‌تواند هر دو طرف لولا باشد اشاره می‌کند. بنابراین، برای مثال، داشتن مدار در یک طرف و کنترل نمایشگر در طرف دیگر، از ویژگی‌های آن است. به‌طور مشابه، جزئیات زیادی در مورد مصالح و “ساختارهای شفاف” نیز وجود داشته، اما هسته اصلی پتنت مذکور این است که یک لولا می‌تواند از تعداد زیادی “لایه” روی هم تشکیل شود.

اپل می‌گوید: “لولا کامپوزیت فیبر ممکن است دارای دسته‌های اول و دوم لایه‌های دراز باشد. سوراخ‌های لایه ممکن است شفت یک بست را تکمیل کنند. [سپس] می‌توان بست را سفت کرده تا لایه‌های دراز در امتداد محور لولا به هم فشرده شود. لولای کامپوزیت ممکن است از یک ماده الیافی مانند فیبر کربن تشکیل شود.”

لایه‌ها از هر چیزی که ساخته‌شده‌اند، «ممکن است مانند چسب پلیمری جاسازی شوند». سپس محرک‌هایی برای تنظیم موقعیت بخش‌هایی از اعضای لولا استفاده می‌شود.

بنابراین علاوه‌بر انعطاف‌پذیری، لولا می‌تواند مطابق با نیاز کاربر قرار گیرد و این شامل زمانی است که در یک حلقه هوشمند استفاده می‌شود.

اپل ادامه می‌دهد: “زمانی که دستگاه روی انگشت کاربر نصب می‌شود، بخش‌هایی از لولا ممکن است به گرفتن کناره‌های انگشت کاربر کمک کنند. [لولا] می‌تواند به بخش‌ها اجازه دهد تا حول محور لولا به سمت یکدیگر یا دور از یکدیگر بچرخند.”

این درخواست ثبت اختراع به سه مخترع ازجمله Paul X. Wang تعلق می‌گیرد. بسیاری از پتنت‌ها و برنامه‌های کاربردی قبلی او شامل مواردی در مورد حلقه هوشمند قابل ارتقا و ابزارهای نوک انگشتان برای Apple AR است.

حق اختراع اپل برای لولا لپتاپ با طراحی مشابه سرفیس بوک

دیدگاه شما درمورد پتنت فناوری جدید لولا اپل و استفاده احتمالی از آن در محصولات آتی این شرکت علی‌الخصوص آیفون تاشو و مک‌بوک‌ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی