حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

محدودیت ارائه دو آپدیت اندروید در گوشی های ریلمی هنوز پابرجاست

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، ریلمی

شرکت فناوری چینی ریلمی در حال حاضر سریع‌ترین برند گوشی هوشمند در حال رشد تا به امروز است. همچنین عنوان سریعترین برند گوشی‌های هوشمند اندروید 5G در حال رشد را نیز در اختیار دارد. با توجه به حجم زیاد فروش این برند و افزایش فروش روزانه توليدات آن، کاربران انتظار دارند که شرکت پشتیبانی نرم افزاری طولانی تری ارائه دهد که فعلاً متاسفانه اینطور نیست و ریلمی هنوز محدودیت ارائه دو آپدیت اندروید را حفظ کرده است.

 

محدودیت ارائه دو آپدیت اندروید در ریلمی

محدودیت ارائه دو آپدیت اندروید در ریلمی

ساعاتی پیش برایتان در ترنجی نوشتیم که ریلمی درصدد ورود به بازار ایالات متحده در سال 2022 است اما اخیرا در مصاحبه مدیران این شرکت، پس از سؤال در مورد به روز رسانی ها، مدیر اجرایی شرکت فاش کرد که این برند به سیاست نرم افزاری قدیمی خود پایبند است.

به عبارت دیگر، گوشی‌های هوشمند ریلمی تنها تا دو به‌روزرسانی اندروید و سه سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد. مدیر اجرایی با این ادعا که میانگین چرخه عمر تلفن های امروزی از 24 تا 26 ماه متغیر است، از این سیاست دفاع می کند. سیاستی که اخیرا برند های مطرح دیگر از جمله سامسونگ و ویوو و شیائومی و حتی اوپو و وانپلاس در حال کنار گذاشتن آن هستند!

توجه داشته باشید که همه دستگاه ها دارای دو آپدیت اندروید نخواهند بود. حداکثر تعداد فقط برای پرچمداران و بعضی میان‌رده های خاص ارائه می شود. در حالی که، بیشتر دستگاه ها به یک آپدیت اندروید محدود می شوند.

به نقل از منبع درست قبل از معرفی Realme UI 3.0، این شرکت فاش کرد که گوشی هایش در چین تنها دو سال آپدیت اندروید را دریافت خواهند کرد. در آن زمان، انتظار داشتیم این برند سیاست نرم افزاری بهتری را برای بازارهای بین المللی اعلام کند. اما متأسفانه، گویا ریلمی تغییری در سیاست محدودیت ارائه دو آپدیت اندروید خود ایجاد نکرده است.

آپدیت ۳ ساله اندروید توسط سامسونگ شاید به خانواده Galaxy A هم اضافه شود

برای ریلمی عجیب است که به یک سیاست قدیمی پایبند باشد. این جمله ما به این دلیل است که برندهای خواهرش یعنی اوپو و وانپلاس اکنون تا سه به‌روزرسانی اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی را مانند سامسونگ و ویوو ارائه می‌کنند. هر سه شرکت اوپو، وانپلاس و ریلمی اساساً از یک نرم افزار استفاده می کنند، بله منظور ما ColorOS است و حتی سخت افزار مورد استفاده خود را به اشتراک می گذارند، بنابراین این تصمیم ریلمی در محدودیت ارائه دو آپدیت عجیب به نظر می رسد.

ما نمی‌دانیم که چرا ریلمی نمی‌خواهد از این امتیاز استفاده کند، در حالی که بزرگترین رقیبش شیائومی نیز مانند سایرین سیاست نرم‌افزاری آپدیت سه ساله را در پیش گرفته است. باید منتظر ماند و دید با افزایش فروش این شرکت و افزایش فشار کاربران آیا این شرکت تغییری در تصمیم خود ایجاد خواهد کرد یا خیر.

 

می‌دانم که شما نیز از این تصمیم ریلمی متعجب شدید. به نظر شما چه زمانی ریلمی تصمیم خود را عوض خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری